آپدیت چارت پیشنهادی پاور ایسوس برای استفاده از CPU و GPU های نسل جدید

ایسوس به تازگی چارت پیشنهادی خود برای پاور هایی که باید از سری GPU های نسل جدید AMD RDNA3 و NVIDIA Ada Lovelace پشتیبانی کنند را بروزرسانی کرده و از آنجایی که این اطلاعات دیگر محرمانه نیست و کمپانی ایسوس در حال توسعه طرح‌های سفارشی بر اساس این معماری‌‎ها است توصیه‌ها بسیار دقیق به نظر می‌رسد.

انویدیا به طور رسمی حداقل میزان منبع تغذیه ۸۵۰ واتی را برای کارت گرافیک RTX 4090 خود توصیه کرد اما توصیه AMD در این خصوص مقداری پایین‌تر است و این کمپانی پاور ۸۰۰ واتی را توصیه کرده است. با این حال برای در نظر گرفتن میزان قدرت و توان خروجی پاور باید بقیه قطعات و سخت‌افزار کامپیوتر نیز در نظر گرفته شود و CPU نیز یکی دیگر از مولفه‌های اصلی در این بخش است.

حداقل میزان توان الکتریکی برای پشتیبانی از RTX 4090 و CPU میان رده ۸۵۰ وات اعلام شده

برای ساخت یک سیستم میان‌رده رایج با پشتیبانی از پردازنده‌های Intel Core i5 و Ryzen 5 پاور ۸۵۰ واتی احتمالا برای استفاده همراه با GPU های RTX 4090 و AMD 7900XTX قابل قبول باشد و این در حالی است که یک پاور ۷۵۰ واتی برای استفاده همراه با کارت گرافیک RTX 4080 و RX 7900 XT مناسب توصیه شده است.

چارت پاور ایسوس

از طرف دیگر این توصیه‌ها برای سیستم‌هایی که از پردازنده‌های اینتل Core i7 ،Core i9 و AMD رایزن ۷ و ۹ استفاده می‌کنند بالاتر خواهد بود. برای چنین سیستم‌هایی ایسوس استفاده از پاورهایی با حداقل توان الکتریکی ۱۰۰۰ وات را برای استفاده همراه با کارت گرافیک RTX 4090 توصیه می‌کند در حالی که Asus برای سری GPU های Radeon XTX و CPU های قدرتمندتر میزان توان الکتریکی بین ۸۵۰ و ۱۰۰۰ وات را پیشنهاد کرده است.

در چارت پاور ایسوس همچنین توصیه‌هایی برای سری پردازنده‌های ورک استیشن Intel HEDT و AMD Threadripper ارائه داده و اظهار کرده که برای استفاده از این پردازنده‌ها همراه با GPU های جدید و رده بالای AMD و انویدیا باید حداقل از پاور ۱۲۰۰ واتی استفاده کرد. با این حال حداقل میزان پاور پشتیبانی کنند از RTX 4080 و از RX 7900 XT منبع تغذیه‌های به ترتیب ۸۵۰ و ۷۵۰ واتی است اما خرید پاور قدرتمندتر از حداقل‌ها همیشه بهترین پیشنهاد است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link