آپدیت نکنید: به روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ اتصال WiFi و SSDها را کند می کند!

در خبری که به تازگی منتشر شده و موضوع آن اصلا کسی را متعجب نمی‌کند گفته شده که، به روزرسانی ویندوز ۱۱ برای برخی از کسانی که آن را دانلود و نصب کرده‌اند مشکلات بزرگی ایجاد را ایجاد کرده است. مشکلات گزارش شده شامل کاهش شدید سرعت SSD (بیش از نصف)، صفحه آبی مرگ و عدم کارکرد صحیح برنامه‌ها است!

یک به روزرسانی که دردسرهایش بیشتر از فوایدش بود

به روزرسانی KB5023706 برای ویندوز ۱۱ ۲۲H2، با کد Moment 2، پیشرفت‌ها، اصلاحات و ویژگی‌های نه چندان خاصی را برای این سیستم عامل مایکروسافت به همراه دارد، چیزهایی از قبیل جمله نوار جستجو در Task Manager و نوار وظیفه بهینه‌سازی شده برای تبلت‌ها. البته متاسفانه در کنار این به روزرسانی‌های جزئی، مشکلاتی نیز در عملکرد سیستم عامل به وجود می‌آید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین مشکل ناشی از به‌روزرسانی، تأثیر آن بر روی حافظه‌های SSD خاص است، به طوری که در برخی گزارش‌ها ادعا شده سرعت این درایوها به نصف یا حتی بیشتر کاهش یافته است. تا کنون بیش از یک کاربر گفته است که این به روز رسانی عملکرد SSD لپ تاپ Adata XPG SX8200 Pro 1TB آنها را کاهش داده است. به نظر می‌رسد که مشکل به این مدل از Adata SSD محدود می‌شود. همچنین یک کاربر Reddit در این زمینه گفته که زمان بوت آنها نیز بیش از دو برابر شده و به ۳۱ ثانیه پس از نصب به روز رسانی رسیده است، اما پس از حذف KB5023706 خوشبختانه دوباره به حالت عادی بازگشته است.

مشکلات به روزرسانی ویندوز 11

مایکروسافت در بیانیه‌ای در رابطه با این مشکل اعلام کرده کاهش سرعت SSD یکی از مشکلات شناخته‌شده به‌روزرسانی است. در ادامه نیز آمده:

“کپی کردن فایل‌های چند گیگابایتی (گیگابایت) ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد تا در ویندوز ۱۱، نسخه ۲۲H2 به پایان برسد. احتمالاً هنگام کپی کردن فایل‌ها در ویندوز ۱۱، نسخه ۲۲H2 از اشتراک شبکه از طریق بلوک پیام سرور (SMB) با این مشکل مواجه می‌شوید، اما ممکن است کپی فایل محلی نیز تحت تأثیر قرار گیرد. به احتمال زیاد دستگاه‌های ویندوزی که مصرف‌کنندگان در خانه یا دفاتر کوچک خود استفاده می‌کنند، تحت تأثیر این مشکل قرار نمی‌گیرند.”

مایکروسافت می‌گوید کسانی که این مشکل را تجربه می‌کنند می‌توانند با استفاده از ابزارهای کپی فایل که از مدیر کش (I/O بافر) استفاده نمی‌کنند، آن را کاهش دهند. همچنین دو ابزار خط فرمان «ساخت‌شده» را منتشر کرد که می‌توان از آنها به عنوان یک راه حل موقب تا زمانی که یک راه‌حل رسمی منتشر می‌شود استفاده کرد:

  • robocopy \someserversomeshare c:somefolder somefile.img /J
  • xcopy \someserversomeshare c:somefolder /J

اما متاسفانه کاهش شدید سرعت SSD تنها مشکلی نیست که این به‌روزرسانی ایجاد می‌کند. برخی از افراد متوجه شده‌اند که هنگام دانلود یا نصب Moment 2 نیز با خطا مواجه می‌شوند. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر مواجهه کاربران با صفحه‌نمایش آبی ثابت مرگ، برنامه‌های خراب و اتصالات کند WiFi پس از نصب به‌روزرسانی وجود دارد.

مشکلات به روزرسانی ویندوز 11

حذف آخرین به روزرسانی ویندوز ۱۱ بهترین راه حل برای این مشکلات

اگر شما هم با هر یک از این مشکلات مواجه هستید، بهترین گزینه حذف نصب به‌روزرسانی تا زمانی است که مایکروسافت این باگ‌ها را برطرف کند. همانطور که اغلب در مورد این موارد اتفاق می‌افتد، به نظر می‌رسد که تنها تعداد کمی از کاربران با مشکل مواجه هستند. اما خوشبختانه مایکروسافت نسبت به آن واکنش داده و در تلاش است که هر چه زودتر آن را برطرف کند.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.