آموزش روت کردن گوشی‌های شیائومی

root xiaomi 63f2280c0056c7d7ecdd3cf9

اگر کاربر اندروید باشید احتمالا عبارت «روت» یا «روت کردن» را شینده‌اید. واژه‌ای که به‌باور عموم با از دست رفتن گارانتی و ناامن شدن گوشی هوشمند همراه است. اما تعریف واقتی Root تفاوت‌های عمده‌ای با باورهای رایج دارد.

در این مقاله قصد داریم کارآمدترین روش برای روت کردن گوشی‌های شیائومی را آموزش دهیم. پروسه‌ای که البته از روش‌های مختلفی قابل انجام است اما هدف ما آموزش موثرترین و قطعی‌ترین روش خواهد بود.

پیش از شروع آموزش ابتدا بهتر است کمی درباره روت و تاریخچه آن صحبت کنیم.

روت چیست؟

دسترسی «روت» یا «ریشه» به سطحی از دسترسی کاربری در سیستم عامل‌های مبتنی بر لینوکس گفته می‌شود. بدین صورت که کاربر با استفاده از دسترسی روت امکان انجام برخی از تغییرات سیستمی که در حالت عادی امکان‌پذیر نیست، پیدا می‌کند.

در لینوکس دستیبابی به دسترسی روت روند بسیار ساده‌ای دارد. به‌این‌صورت که با قراردادن عبارت «Sudo» در ابتدای دستور در ترمینال، از سیستم دسترسی روت را درخواست می‌کنید. سپس با وارد کردن رمز عبور خود، بدون نیاز به تغییر پروفایل کاربری و به‌صورت موقت، دسترسی شما به روت ارتقا پیدا می‌کند. سپس تا زمان باز بودن ترمینال درصورت استفاده از عبارت Sudo دیگر نیازی به وارد کردن رمز نخواهید داشت و دسترسی شما به‌صورت روت باقی خواهد ماند.

عبارت Sudo مخفف واژه «Super User Do» یا انجام عملی از سوی کاربر پیشرفته است؛ ازاین رو در اندروید نیز در برخی مواقع به دسترسی روت، دسترسی «Super User» نیز گفته می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.