آموزش راه‌اندازی و استفاده از Game Pass مایکروسافت

2020 4 e2ea56d1 d7b0 4abe 816b d960baecf9c0 638c61e31c5e3026507e3b2f

اگر اطلاعات واردشده درست باشند، با موفقیت وارد حساب کاربری خود خواهید شد. در این گام شاید کنسول ایکس‌باکس از شما درخواست کند حساب کاربری جدید را به‌عنوان هوم تنظیم کنید. هنگام استفاده از ظرفیت کامل هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و می‌توانید گزینه Make this my home xbox را در حالت فعال یا غیرفعال قرار دهید.

کار تمام است و شما می‌توانید با جابه‌جا شدن به حساب کاربری دیگری که روی کنسول ایکس‌باکس وارد آن شده‌اید به همه‌ی امکانات گیم‌پس دسترسی پیدا کنید. علاوه‌براین از آن‌جا که ظرفیت کامل یعنی حساب کاربری کاملاً به شما تعلق دارد می‌توانید از همان نام کاربری و رمزعبور دریافتی به‌عنوان حساب اصلی خود روی کنسول استفاده کنید.

آموزش راه‌اندازی گیم‌پس آلتیمیت با ظرفیت هوم

اگر اکانت گیم‌پس را با ظرفیت هوم خریداری کرده‌اید، روش وارد کردن آن دقیقاً مشابه ظرفیت کامل است. بدین‌ترتیب ابتدا باید دکمه‌ی Xbox کنترلر را فشار داده و سپس در بخش Profile and System وارد گزینه‌ی Add or Switch شوید. اکنون ایمیل و رمزعبور دریافتی را وارد کرده و در مراحل بعد فقط گزینه‌های Next یا Skip This یا No Barriers را انتخاب کنید. درصورتی که اطلاعات را به‌درستی وارد کرده باشید، این حساب به مجموعه حساب‌های ثبت‌شده روی کنسول ایکس‌باکس شما اضافه خواهد شد.

نکته‌ی مهم این است که پس‌از وارد کردن حساب گیم‌پس آلتیمیت با ظرفیت هوم روی کنسول ایکس‌باکس خود باید به اکانت شخصی‌تان جابه‌جا شوید و دیگر هیچ‌وقت، و تأکید می‌کنیم هیچ‌وقت دوباره وارد اکانت خریداری شده نشوید.

کار تمام است و از این به‌بعد هربار کنسول خود را روشن کنید و وارد حساب کاربری خود (و نه حساب گیم‌پست آلتیمیت هوم خریداری شده) شوید امکان دسترسی به مجموعه بازی‌ها و خدمات گیم‌پس را خواهید داشت.

آموزش راه‌اندازی گیم‌پس آلتیمیت با ظرفیت سوئیچ (غیرهوم)

ابتدا باید مثل روش‌های بالا اکانت گیم‌پس آلتیمیت ظرفیت سوئیچ خود را روی کنسول ایکس‌باکس خود ثبت کرده و تیک گزینه‌ی Make this my home xbox را حتماً بردارید. تفاوت مهم این نوع اکانت‌ها با ظرفیت کامل و هوم این است که با هربار روشن کردن کنسول، ابتدا باید یک‌بار وارد اکانت گیم‌پس خریداری شده شوید و پس‌از آن به اکانت شخصی خود سوئیچ کنید تا امکان دسترسی به خدمات و بازی‌های سرویس گیم‌پس دردسترس شما قرار گیرد.

درواقع برخلاف ظرفیت هوم که فقط یک‌بار نیاز به راه‌اندازی دارد و دیگر نباید به‌هیچ‌وجه وارد آن شوید، در ظرفیت سوئیچ با هربار روشن کردن کنسول ایکس‌باکس، ابتدا باید یک‌بار وارد اکانت خریداری شده شوید و سپس به اکانت اصلی خود سوئیچ کنید.

نکات مهم هنگام اضافه کردن اکانت گیم‌پس آلتیمیت روی ایکس‌باکس

هنگام راه‌اندازی اکانت گیم‌پس آلتیمیت روی کنسول ایکس‌باکس خود احتمالاً با موارد مواجه خواهید شد که دانستن آن‌ها به انجام صحیح این فرآیند کمک می‌کند.

آموزش هوم کردم اکانت گیم‌پس آلتیمیت

اگر اکانت گیم‌پس آلتیمیت خود را با ظرفیت هوم خریداری کرده‌اید، باید این مرحله را نیز انجام دهید. توجه داشته باشید اکانت‌های سوئیچ یا همان غیرهوم به‌هیچ‌وجه نباید این مرحله را انجام دهند. علاوه‌براین اگر ظرفیت کامل را خریداری کرده‌اید، انجام این مرحله برای شما اختیاری است و می‌توانید از آن عبور کنید.

  • وارد بخش تنظیمات کنسول ایکس‌باکس شوید و گزینه‌ی General را انتخاب کنید.
  • در این مرحله وارد بخش Personalization شوید.
  • اکنون باید تیک گزینه‌ی My Home XBox را فعال کنید.
  • در مرحله‌ی پایانی گزینه‌ی Make This My Home XBox را انتخاب کنید.

اگر پس‌از ورود به صفحه‌ی فوق با گزینه‌ی Remove This As My Home XBox مواجه شدید، اکانت شما از قبل هوم شده است و نیازی به انجام مراحل اضافه نخواهید داشت.

آموزش سوئیچ کردن اکانت‌ها در کنسول ایکس‌باکس

شما می‌توانید از چندین حساب کاربری مختلف روی کنسول ایکس‌باکس خود استفاده کنید. اگر حساب گیم‌پس آلتیمیت شما از نوع هوم یا سوئیچ (غیرهوم) است همان‌طور که در مراحل راه‌اندازی اشاره کردیم، نیاز به جابه‌جا شدن یا به‌اصطلاح سوئیچ کردن بین اکانت‌ها خواهید داشت که مراحل آن در ادامه آورده شده است.

انجام این مرحله برای اکانت‌های کامل ضروری نیست و اکانت‌های هوم نیز فقط یک‌بار هنگام راه‌اندازی اولیه باید این‌کار را انجام دهند.

  • دکمه‌ی XBox را روی کنترلر کنسول ایکس‌باکس خود فشار داده و گزینه‌ی Profile & System را انتخاب کنید.
  • اکنون باید گزینه‌ی Add or Switch را انتخاب کنید.
  • در این مرحله همه‌ی حساب‌های کاربری که روی کنسول ایکس‌باکس شما لاگین شده‌اند نمایش داده خواهد شد.
  • حالا باید وارد اکانت گیم‌پس خریداری شده‌ای شوید که در مراحل قبل آن را به کنسول اضافه کرده‌اید.
  • پس‌از مشاهده‌ی پیام ورود موفقیت‌آمیز به حساب گیم‌پس آلتیمیت، دوباره همین‌ مراحل را انجام دهید و در گام آخر به‌جای حساب خریداری شده، وارد اکانت ایکس‌باکس شخصی خود شوید.

اکنون می‌توانید با حساب کاربری شخصی خود به همه‌ی خدمات سرویس گیم‌پس آلتیمیت ایکس‌باکس دسترسی داشته باشید از صدها عنوان بازی منتشر شده در آن لذت ببرید.

بهترین بازی‌های گیم‌پس برای ایکس‌باکس

در این بخش از مقاله قصد داریم به تعدادی از بهترین و جذاب‌ترین بازی‌های منتشر شده در سرویس گیم پس ایکس‌باکس اشاره کنیم؛ عناوینی که خرید جداگانه‌ی آن‌ها هزینه‌ی زیادی دارد اما همان‌طور که اشاره کردیم با راه‌اندازی سرویس Game Pass رو کنسول ایکس‌باکس خود می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه به همه‌ی این بازی‌ها دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید این فهرست براساس بازی‌های موجود در سرویس گیم‌پس ایکس‌باکس در هفته‌ی اول آوریل ۲۰۲۳ تعیین شده است.

Halo: The Master Chief Collection

Iron Brigade

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom – The Prince’s Edition

Atomic Heart

Ori And The Blind Forest

Mortal Shell: Enhanced Edition

High On Life

Mortal Kombat 11

Minecraft

Star Wars Jedi: Fallen Order

Gears 5

It Takes Two

قطعاً نمی‌توانیم در این مقاله به همه‌ی بازی‌های مهم و برتر سرویس گیم‌پس بپردازیم و شما می‌توانید با صرف زمانی اندک، ازطریق کنسول ایکس‌باکس خود همه‌ی این بازی‌ها را مرور و درصورت تمایل آن‌ها را نصب کنید.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link