آمازون نیز به دلیل عدم اطمینان اقتصادی ۱۰ هزار نفر را از کار برکنار خواهد کرد

به تازگی در خبرهای جدید مشخص شده که آمازون نیز در نظر دارد تعداد زیادی از کارکنان خود که نزدیک به ۱۰,۰۰۰ نفر می‌شود را اخراج کند و این شرکت یکی از کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی دیگر است که در ماه‌ها و هفته‌های گذشته دست به اخراج کارکنان خود زده است.

دیروز آمازون اخراج کارکنان بخش سخت‌افزاری که دستگاه‌هایی مانند الکسا، Echo و تبلت آمازون fire را می‌سازند شروع کرده و Dave Limp یکی از معاونین ارشد این شرکت در همین راستا در نامه‌ای اظهار کرد که این خبر را به کارکنان اطلاع داده و Amazon به پشتیبانی کردن از این افراد و حتی کمک برای یافتن کار جدید خواهد پرداخت.

اخراج کارکنان بخش منابع انسانی و تولید سخت افزار

لیمپ در ادامه اذعان کرد که آمازون با شرایط اقتصاد کلان نامعمولی روبرو است و این کمپانی پس از بررسی‌های عمیق مجبور به اتخاذ این تصمیم شده است. بر اساس گزارش‌ها اخراج‌های اخیر کارکنان آمازون ممکن است بر بخش خرده فروشی و منابع انسانی آمازون نیز تاثیر بگذارد. یکی از سخنگویان آمازون همچنین گفت که نقش‌های متاثر شده از تصمیمات اخیر در بخش شرکتی و فناوری این کمپانی مشغول بکار هستند و این شرکت کارکنان بخش‌های عملیاتی خود را تعلیق نکرده است.

آمازون اخراج 10 هزار نفر

آمازون مشخص نکرده که چه تعداد از کارمندان خود را دقیقا اخراج خواهد کرد اما گزارش وال استریت ژورنال در این رابطه نشان می‌دهد که این شرکت بزرگ فناوری احتمالا در نظر دارد نزدیک به ۱۰,۰۰۰ هزار نفر را که در بخش‌های خرده‌فروشی، سخت‌افزاری و منابع انسانی فعالیت دارند را اخراج کند.

آمازون اعلام کرده که نزدیک به ۱.۵۴ میلیون کارمند در سراسر جهان دارد که شامل کارکنان و کارگران پاره وقت نیز می‌شود اما پیمانکاران و پرنسل موقت در لحاظ نشده است. Amazon تنها شرکت بزرگ تکنولوژی نیست که در هفته‌های گذشته مجبور به اخراج کارکنان خود شده و متا نیز در هفته گذشته اعلام کرد که ۱۱ هزار نفر از کارکنان خود را به دلیل مشکلات اقتصادی اخراج خواهد کرد. در ماه‌های گذشته توییتر و مایکروسافت نیز دست به همین اقدامات مشابه زده‌اند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.