آزمایش خون ساده ای که می تواند ۵۰ نوع سرطان را شناسایی کند

1599567

مطالعه جدید دانشمندان همراه با شناسایی نوع جدیدی از آزمایش خون بود که می تواند بیش از ۵۰ نوع سرطان را تشخیص دهد. سرعت بالا در تشخیص سرطان می تواند اقدام برای درمان را نیز تسریع کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش منتشر شده توسط کارازمایی سرویس سلامت ملی بریتانیا در بزرگترین کنفرانس سرطان جهان که در ایالات متحده برگزار شد، نوعی آزمایش خون با نام Galleri امکان شناسایی بیش از ۵۰ نوع سرطان مختلف را ایجاد کرده است.

شیوه این آزمایش خون در شناسایی سرطان تشخیص تکه های DNA تومور در خون است که حتی امکان شناسایی محل قرارگیری تومور را نیز دارد.

برای آزمایش این روش از ۵۴۶۱ نفر که مشکوک به سرطان بودند استفاده شد. آزمایش خون این افراد توانست وجود سرطان را در دو سوم این افراد به خوبی تشخیص دهد. همچنین دقت تشخیص در افراد مسن و آنهایی که دارای پیشرفت بیشتری در این بیماری بودند نیز بالاتر بود. این آزمایش توانستند در ۸۵ درصد موارد محل سرطان را نیز مشخص کند.

این آزمایش توسط یک شرکت آمریکایی به نام Grail ابداع شده است. به گفته محققان با وجود موفقیت در کارآزمایی بالینی این روش هنوز به تحقیقات بیشتر برای استفاده در سیستم های مراقبت بهداشتی نیاز دارد. به گفته مارک میدلتون، استاد پزشکی تجربی سرطان استفاده است روش در ابتدا برای تشخیص سریعتر سرطان است. در مرحله های بعد اهداف این آزمایش پیدا کردن محل سرطان و کاهش انتظار بیمار و همچنین کاهش آزمایش های مختلف برای تشخیص است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.