آزمایشی جالب نشان می‌دهد طوطی‌ها عاشق تماس تصویری با دوستانشان هستند

lonely pet parrots make friends through video chat 647b7f3d8532fd6303c0a0ae

درست مثل ما که می‌توانیم از برقراری ارتباط ویدئویی با دوستان و نزدیکانمان خوشحال شویم، طوطی‌ها هم می‌توانند از تماس تصویری با دوستان پرنده‌ی خود کلی لذت ببرند.

به‌گزارش ساینس‌آلرت، یافته‌های مطالعه‌ای جدید که به‌دست محققان دانشگاه نورث ایسترن و آزمایشگاه رسانه MIT در ایالات متحده و دانشگاه گلاسکو در بریتانیا انجام شده، نشان می‌دهد که محققان برای زندگی بهتر ده‌ها میلیون طوطی در سراسر جهان که در خانه به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند، راه‌های جالبی پیشنهاد داده‌اند.

در پژوهش اخیر، ۱۵ طوطی به‌طور داوطلبانه با استفاده از تلفن‌ هوشمند و تبلت‌، با تعدادی از طوطی‌های دیگر تماس تصویری گرفتند. این پرندگان معمولاً در بازه‌ی زمانی مجاز از زمان تماس به بهترین نحو استفاده کردند و در طول ارتباط ویدئویی به انجام دوچندان حرکات نمایشی، خودنمایی، آواز خواندن و بازی پرداختند.

در این میان دوستی‌هایی نیز شکل گرفت و طوطی‌ها نشان دادند که در صورت داشتن حق انتخاب، ترجیح می‌دهند با کدام طوطی تماس بگیرند. محبوب‌ترین طوطی‌ها نیز آن‌هایی بودند که بیشترین تماس‌ها‌ی تصویری را آغاز کردند و سطح قابل‌توجهی از رفتار‌های متقابل اجتماعی را از خود نشان دادند.

ایلینا هیرسکیج داگلاس، محقق علوم کامپیوتری از دانشگاه گلاسکو در بریتانیا می‌گوید:

طوطی‌ها یکی از باهوش‌ترین حیوانات همراه انسان هستند و این موضوع آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای انجام آزمایش بدل می‌کند. طوطی‌ها علاوه بر داشتن قدرت دید خوبی که باعث می‌شود بتوانند حرکات روی صفحه نمایش را به سادگی تشخیص دهند، بسیار خوش‌صحبت و خوش‌صدا هستند.

درطول یک دوره آموزشی مقدماتی دو هفته‌ای، به طوطی‌ها آموزش داده شد که زنگی را به صدا درآورند تا از صاحب خود بخواهند که تبلتی برای برقراری تماس تصویری برای آن‌ها بیاورد. به صدا درآوردن زنگ برای طوطی‌ها روشی بود تا داوطلبانه تماس تصویری را آغاز کنند‌. این تماس می‌توانست تا پنج دقیقه طول بکشد و در صورت وجود هرگونه نشانه‌ای از استرس، عدم همکاری یا صرفاً ترک فضا، پایان بگیرد.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link