آخرین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی برگزار شد

اخذ استعلامات کاغذی ایثارگری برای کلیه دستگاه های اجرایی در آخرین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی، حذف شد.

در آخرین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی، اخذ استعلامات کاغذی ایثارگری برای کلیه دستگاه های اجرایی حذف و همچنین مقرر شد تا در مورد پایگاه داده مکان محور شرکت ملی پست، کمیته ای به منظور ارایه راهکارهای اجرایی برای تبادل داده میان دستگاه های اجرایی و احصای سرویس ها قابل ارایه تشکیل شود.

چهل و یکمین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی به ریاست رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی برگزار شد.

در این جلسه در جهت اجرای قانون مدیریت داده و اطلاعات ملی، مصوب شد تا گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی متولی پایگاههای اطلاعات پایه به مراجع مربوطه از جمله مجلس و شورای عالی فضای مجازی ارایه شود.

همچنین بر اساس مصوبات این جلسه، اخذ استعلام کاغذی ایثارگری از بنیاد شهید برای کلیه دستگاه های اداری حذف شد و بر همین اساس خدمات این حوزه باید تنها بصورت برخط در مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام شود.

علاوه بر آن گزارشی از پایگاه داده و اطلاعات مکان محور موسوم به GNAF شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ارایه و مقرر شد تا کمیته ای با عضویت شرکت ملی پست، وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، وزارت راه و شهرسازی تشکیل تا نسبت راهکارهای اجرایی لازم برای تبادل داده و احصا سرویس‌های قابل ‌ارائه و همچنین تکمیل و بروز رسانی پایگاه مکان محور نشانی (کدپستی، GNAF و شرح نشانی استاندارد) با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو و مشارکت مردمی به کارگروه ارایه کنند.

ضمنا اعلام شد که جلسه بعدی کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی در نیمه دوم فروردین سال آینده برگزار می شود و در این جلسه گزارش پایگاه رفاه ایرانیان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پایگاه اعتبارسنجی توسط بانک مرکزی ارایه می شود.

نوشته آخرین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی برگزار شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.