۷ نکته در مورد استایل پاییزی مردانه که باید بدانید

پاییز فصل رنگ‌های گرم و نسیم خنک است. آب‌وهوای این فصل نوسان دارد و به‌همین دلیل گاهی موقع پوشیدن لباس، ما را سردرگم می‌کند. ممکن است با تیشرت‌های آستین‌کوتاه سردتان شود و کت‌های ضخیم خیلی زود احساس گرما کنید. به‌جای یخ زدن در لباس‌های تابستانی و عرق کردن در لباس‌های گرم زمستانی، بد نیست که برای فصل بهار و پاییز که آب‌وهوای تقریبا مشابهی دارند و هوا نه سرد است نه گرم، لباس‌های پاییزی بخرید. اگر نمی‌دانید برای استایل پاییزی مردانه چه لباسی بخرید، ادامه‌ی مطلب را دنبال کنید.

خرید لباس برای استایل پاییزی مردانه به این معنا نیست که در کوچه و بازار راه بیافتید و هر لباسی که چشمتان گرفت بخرید. باید هوشمندانه خرید کنید تا همیشه لباس خوب برای پوشیدن داشته باشید و در عین حال، ولخرجی نکنید.

در ادامه به نکاتی که لازم است برای داشتن یک استایل پاییزی مردانه رعایت کنید، اشاره می‌کنیم.

۷ نکته در مورد استایل پاییزی مردانه

قبل از نام بردن از اسم لباس‌هایی که باید بخرید، ابتدا به این چند نکته دقت کنید:

۱. فصل لایه‌لایه پوشیدن

استایل پاییزی مردانه

پاییز فصلی است که باید کم‌کم کت و سوییشرت و ژاکت‌های خود را دم دست بگذاریم. اما همیشه این لباس‌ها لازم نیستند. لایه‌لایه لباس پوشیدن بهترین روش برای سازگار شدن با آب‌وهوایی است که دائما نوسان دارد. به‌جای اینکه یک لایه لباس ضخیم بپوشید، چند لایه لباس نازک‌تر روی هم بپوشید. با این روش دست شما برای تیپ زدن و تنوع داشتن در استایل، بازتر می شود. مثلا می‌توانید پیراهن، جلیقه و ژاکت را با هم بپوشید.

این روش، هم کاربردی و هم شیک است. لایه‌های متعدد در استایل مردانه، آن را جذاب‌تر می‌کند. هر وقت هم که گرمتان شد می توانید لایه‌های اضافه را در بیاورید.

از این لباس‌ها می توانید برای لایه‌لایه پوشیدن استفاده کنید. با توجه به لباس‌هایی که در خانه دارید، با ترکیبی از دو یا سه مورد از این لباس‌ها، یک استایل لایه‌لایه و شیک بسازید:

  • تیشرت آستین بلند
  • پولوشرت
  • بلوزهای ساده
  • پیراهن‌های مردانه‌ی اسپرت و کلاسیک
  • جلیقه‌
  • سوییشرت و هودی
  • شال گردن

۲. پالت رنگ پاییزی

در پاییز، دنیا رنگارنگ تر می‌شود و برگ‌ها تغییر رنگ می‌دهند. این فصل فرصت خوبی است تا به استایل خودتان کمی رنگ پاییزی اضافه کنید. اگر دوست دارید رنگ‌های پاییزی بپوشید، رنگ‌هایی را با ته‌رنگ خاکی انتخاب کنید. مثلا طیف‌های تیره از انواع سبز و نارنجی، انتخاب خوبی برای لباس پاییزی است.

بهتر است از لباس‌هایی بدون طرح با رنگ ساده استفاده کنید چون وقتی لایه‌لایه می‌پوشید، کنار هم قرار گرفتن رنگ‌ها، طرح جدیدی ایجاد می‌کند. اما اگر تعداد لباس‌هایی که می‌پوشید کم است و مثلا از دو تکه لباس استفاده می‌کنید، می‌توانید یکی را طرح‌دار انتخاب کنید مثلا طرح‌های چهارخانه که برای پاییز ایده‌آل است.

اگر دنبال رنگ‌های جدید برای کمد استایل پاییزی خود هستید می‌توانید لباس‌هایی با این رنگ‌ها بخرید:

  • انواع زرشکی تیره و روشن
  • پرتقالی تیره، آجری و نارنجی
  • طیف‌های مختلف قهوه‌ای
  • سبز زیتونی
  • سرمه‌ای و آبی کاربنی

۳. پوشیدن پارچه‌های بافت‌دار

استایل پاییزی مردانه

بهترین روش برای اینکه کمی جذابیت و تنوع به استایل خود اضافه کنید و در عین حال استایلی ساده و شیک داشته باشید این است که لباس‌هایی تک‌رنگ ولی با پارچه‌های بافت‌دار بپوشید. بافت پارچه‌های پاییزی تنوع زیادی دارد. مثلا پارچه‌های کبریتی را در نظر بگیرید که در سال‌های اخیر، به بخش جدانشدنی از استایل‌های پاییزی تبدیل شده‌اند.

در مجموع سعی کنید لباس‌ با پارچه‌هایی انتخاب کنید که بافت‌های درشت و قابل دیدن داشته باشند. مثلا سوییشرت‌های ورزشی با پارچه‌های ساده و ریزبافت را کنار بگذارید و ژاکتی با بافت درشت بخرید. ژاکت‌هایی که جیب‌های بزرگ دارند یا سر آرنج آن‌ها تکه‌ای چرمی دوخته شده، می توانند کامل‌کننده‌ی استایل پاییزی باشند.

۴. جایگزین کردن کتان با پشم

در فصل پاییز به‌راحتی می‌توانید بالاتنه را با لایه‌لایه پوشیدن گرم کنید ولی وقتی نوبت به پایین‌تنه و پاها می‌رسد، انتخاب محدودی دارید و نهایتا یک شلوار می‌توانید بپوشید. در این شرایط برای گرم نگه داشتن پاها باید جنس لباس‌های خود را تغییر دهید. به‌جای شلوارهای کتاب سراغ پارچه‌هایی بروید که پشم دارند. حتی نازک‌ترین لباس‌های پشمی هم می‌توانند گرما را در خود نگه دارند.

یک مزیت دیگر لباس‌های پشمی این است که معمولا پارچه‌های آن‌ها ساده نیست و بافت زیبایی دارد.

۵. پوشیدن لباس‌های بافت

لباس‌های بافت ظاهر و مدل زیبایی برای استایل پاییزی مردانه دارند. فقط موقع خرید لباس بافت باید به این نکته‌ها توجه کنید:

  • لباس بافت باید اندازه‌ی شما باشد. لباس بافت خیلی گشاد، ظاهر خوبی ندارد.
  • بافت‌های نازک‌تر و نرم‌تر، برای فصل پاییز بهتر است چون امکان لایه‌لایه پوشیدن را به شما می‌دهد.

ژاکت‌های نازک بافت ظاهر غیررسمی و جذابی دارند و می‌توانید آن را با کت‌های اسپرت ست کنید. اگر یکی دو رنگ ژاکت و دو سه مدل کت اسپرت داشته باشید، برای بیشتر روزهای فصل پاییز، مشکلی برای انتخاب لباس نخواهید داشت.

۶. فصل پوشیدن بوت

در فصل پاییز صندل‌های تابستانی را کنار بگذارید و برای خودتان بوت بخرید. بوت‌های سبک مثل چوکا  انتخاب خوبی برای روزهای پاییز هستند. هم کاربردی هستند هم استایل شما را به یک استایل پاییزی مردانه نزدیک‌تر می‌کنند. بوت‌ها به دلایل زیر انتخاب خوبی برای استایل جذاب مردانه هستند:

  • قد را کمی بلندتر می‌کنند.
  • ظاهر مردانه‌تری به استایلتان می‌دهد.
  • کاربردی هستند.
  • معمولا ضدآب هستند و برای روزهای بارانی مناسب‌اند.

۷. تنوع کت‌های سبک

برای پاییز می‌توانید انواع کت را خریداری کنید. از کت جین گرفته تا کت‌های چرمی. این کت‌های سبک و پاییزی برای محافل و رویدادهای غیررسمی مناسب است. این نوع لباس‌ها برای روزهای آخر پاییز مناسب است که سوییشرت و هودی به‌تنهایی کافی نیست و هوا رو به سردی می‌رود و حتی ممکن است برف هم ببارد.

برای محل کار و رویدادهای رسمی نیازی به خریدن کت نیست. همان کت و شلوار رسمی که دارید معمولا برای روزهای پاییزی هم مناسب است. نهایتا می‌توانید جلیقه‌ی گرم‌تری به استایل خود اضافه کنید.

چه لباس‌هایی برای پاییز بخریم؟

استایل پاییزی مردانه

اگر هیچ لباس پاییزی ندارید و دوست دارید با کمترین هزینه، بتوانید در طول این فصل چند استایل پاییزی مردانه داشته باشید، این چند لباس را به کمدتان اضافه کنید:

۱. کت چرم باکیفیت

کت‌های چرمی باکیفیت‌اند و شما را حسابی گرم نگه می‌دارند. اگر از کت‌ها درست مراقبت کنید و موقع خرید، کت‌ باکیفیت بخرید، مطمئن باشید که تا چند سال بدون اینکه ظاهر آن‌ها خراب شود می‌توانید استفاده کنید و خوش‌پوش باشید. نگران از مد افتادن کت نباشید. اگر کتی ساده و کلاسیک انتخاب کنید، همیشه می‌توانید بپوشید. کت چرمی مدت‌های زیادی است که در دنیای مد حضور دارد و به این زودی‌ها قصد رفتن ندارد.

۲. ژاکت با یقه‌های بزرگ

ژاکت‌ها یکی از آن لباس‌هایی هستند که استایل شما را در کسیر از ثانیه به یک استایل پاییزی شیک تبدیل می‌کنند. این روزها ژاکت‌ها تنوع زیادی دارند و یکی از مهم‌ترین عوامل تنوع آن‌ها، انواع یقه است. یقه‌های بزرگ و متنوع جذابیت خاصی به این لباس پاییزی می‌دهند.

۳. بوت

بوت‌ها انتخاب خوبی برای پاییزاند چون هم پاها را گرم نگه می‌دارند و هم ضدآب هستند. سعی کنید بوت باکیفیت بخرید. هر چقدر بوت باکیفیت‌تری بخرید عمر آن طولانی‌تر می‌شود و بوت هم اگر مدل‌های ساده و کلاسیک داشته باشد، چیزی نیست که به این زودی‌ها از مد بیافتد.

۴. کت اسپرت

اگر کت چرم دوست ندارید، کت اسپرت را جایگزین کنید. کت‌های اسپرت را می توانید خیلی راحت با لباس‌های مختلف ست کنید و متناسب با آب‌وهوا، لباسی که همراه با آن می‌پوشید تغییر دهید؛ از تیشرت برای روزهای ابتدای پاییز گرفته تا بلوزهای بافت برای روزهای نزدیک به زمستان. کت‌های اسپرت با پارچه‌های مختلف دوخته می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها کت‌های جین و کتان است.

۵. هودی

هودی یکی از لباس‌های راحت و جذابی است که می‌توانید با خیال راحت به استایل پاییزی خود اضافه کنید. هودی‌ها تنوع زیادی دارند؛ از مدل‌های ساده گرفته تا مدل‌هایی که روی آن طرح‌های چاپی جذابی دارد. شاید فکر کنید هودی لباسی است که برای سن پایین و جوان‌ترها مناسب است. ولی اگر در انتخاب رنگ و مدل دقت کنید، درهر سنی که باشید می‌توانید از پوشیدن این لباس راحت و زیبا لذت ببرید. هودی برای استایل خیابانی و حضور در محافل دوستانه، انتخاب خوبی است.

۶. پیراهن جین

پیراهن‌های معمولی برای پاییز نازک‌اند. بهترین جایگزین آن‌ها پیراهن جین است. پیراهن جین ضخامت بیشتری دارد و می‌توانید آن را با انواع شلوار به‌راحتی ست کنید.

منبع: Realmenrealstyle

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link