۷ لانچر اندرویدی ساده که مناسب افراد سالمند هستند

اگر کار کردن با گوشی‌های هوشمند امروزی با آن همه امکانات پر زرق و برق برای پدر و مادر، یا پدربزرگ و مادربزرگ شما دشوار است، می‌توانید با استفاده از چند لانچر اندرویدی ساده به آن‌ها کمک کنید. این لانچرها با ظاهر ساده و روان خود دقیقا همان چیزی هستند که یک سالمند نیاز دارد.

کار کردن با یک لانچر اندرویدی ساده، مانند نمونه‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، بسیار آسان است و می‌تواند به سالمندان کمک کند تا ویژگی‌های جدید نسخه‌های اندروید، مانند تماس گرفتن و پیام‌رسانی را که برای آن‌ها پیچیده به‌نظر می‌رسد ساده‌تر کند.

یک لانچر اندرویدی ساده باید بدون ویژگی‌های پر رنگ و لعاب و رقابتی باشد که در رابط کاربری گوشی‌های امروزی یافت می‌شوند و بدون پیچیدگی‌های اضافی بتواند نیازهای ضروری آن‌ها را برطرف کند. با در نظر گرفتن همین معیارها، در ادامه ۷ لانچر اندرویدی ساده را به شما معرفی خواهیم کرد:

۱. SimpleLauncher

لانچر

Simple Launcher یک لانچر اندوریدی ساده و رایگان است که با رابط کاربری ساده و بدون تبلیغات مزاحم می‌تواند برای کاربران سالمند مناسب باشد. از جمله ویژگی‌های این اپ می‌توان به آیکن‌ها و فونت بزرگ اشاره کرد که کار کردن با آن را بسیار ساده می‌کند. این رابط به یک مرکز کنترل مجهز است که پیدا کردن تنظیمات عمومی مانند تنظیمات آب‌وهوا، قفل دستگاه و حذف کردن اپ‌های نصب شده را به آسانی ممکن می‌کند.

Simple Launcher برای کاربرانی که عمده‌ی استفاده‌ آن‌ها از تلفن برقراری تماس است بسیار مناسب است، زیرا می‌توانند مخاطبان مورد نظر خود را به صفحه‌ی هوم گوشی اضافه کنند. همچنین، در پایین صفحه نمایش یک دکمه‌ی بزرگ SOS برای برقراری تماس اضطراری در نظر گرفته شده است.

این لانچر اندرویدی ظاهر بسیار ساده‌ای به گوشی هوشمند سالمند شما خواهد بخشید و به راحتی کشیدن ضفحه به سمت بالا می‌تواند به همه‌ی اپلیکیشن‌های موجود روی دستگاه دسترسی داشته باشد. با استفاده از Simple Launcher دیگر لازم نیست نگران باشید که پدربزرگ یا مادربزرگ شما به اشتباه اپلیکیشن‌ها را حذف کنند یا تنظیمات را تغییر دهند.

۲. BIG Launcher

لانچر اندرویدی ساده

BIG Launcher یک لانچر اندرویدی است که علاوه بر سالمندان، می‌تواند برای کودکان و حتی افرادی با مشکلات بینایی هم مفید باشد. این لانچر با انتخاب تصویری ساده به‌عنوان پس‌زمینه و چینش جدول گونه‌ی آیکن‌ها، تجربه‌ی کاربری بسیار ساده و آسانی را ارائه می‌کند.

در هنگام تنظیم اپ، می‌توانید اندازه‌ی فونت‌ها را هم تغییر دهید تا مشکلی از بابت بینایی وجود نداشته باشد. اما نکته‌ی مهم‌تر وجود سه حالت Dark Mode، Blue Mode و Light Mode است. البته می‌توانید در بخش Preferences تم‌های بیشتری برای BIG Launcher دانلود کنید.

ظاهر این لانچر بسیار ساده است و فقط ۶ بلوک دارد که شامل تلفن، پیامک، دوربین، گالری، تماس اضطراری و فهرست همه‌ی اپ‌هاست که می‌توانید بخش‌ها و اپ‌های بیشتری به آن‌ها اضافه کنید. در بالای صفحه هم اطلاعات مرتبط با سطح باتری، تاریخ و زمان را مشاهده می‌کنید.

BIG Launcher اپ‌های گوشی را به‌ترتیب حروف الفبا دسته‌بندی می‌کند و نوار جستجویی دارد که در بالای صفحه قرار گرفته تا پیدا کردن اپ‌ها را ساده‌تر کند. این لانچر اندرویدی ساده به کاربر اجازه می‌دهد از اپ‌های شخصی‌سازی شده‌ی تلفن و پیامک استفاده کند و اگر به نسخه‌ی پریمیوم آن دسترسی داشته باشید می‌توانید امکان اضافه‌تری مانند صفحات اضافی، سرویس محافظت از رمز عبور و شخصی‌سازی تمامی آیکن‌های روی صفحه نمایش دسترسی پیدا کنید.

۳. Simple Mode

لانچر اندرویدی ساده

Simple Mode لانچر دیگری است که تلاش کرده تا حد امکان از پیچیدگی‌های گوشی‌های اندرویدی بکاهد. مانند سایر لانچرهای این فهرست، در این لانچر هم المان‌ها با اندازه‌ی بزرگ دیده می‌شوند و ظاهر نیمه شفافی به آن‌ها داده شده تا در عین سادگی، به زیبایی هم توجه شده باشد. این تم به سادگی با هر پس‌زمینه‌ای هماهنگ می‌شود و نمایش نوشته‌ها را آسان‌تر می‌کند.

در بالای صفحه تاریخ و زمان با متنی کاملا قابل مشاهده نمایش داده می‌شوند. سایر اپ‌های گوشی هم در قالب یک فهرست با امکان حذف مستقیم در سمت راست در دسترس هستند. Simple Mode امکان اضافه کردن مخاطبین و سایر اپ‌ها را در صفحات دیگر به جز صفحه‌ی هوم فراهم می‌کند. این لانچر اندرویدی ساده تنها ۲ مگابایت حجم دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هاست.

۴. Senior Safety Phone

senior safety

لانچر Senior Safety Phone یک لانچر محبوب میان کاربران سالمند گوشی‌های اندرویدی است و این محبوبیت بیشتر به دلیل ظاهر ساده‌ و کلاسیک آن است. با وجود میان‌برهایی مانند تلفن، پیامک و تمام اپلیکیشن‌ها که در پایین صفحه قرار دارد، کار کردن با این لانچر بسیار آسان خواهد بود.

همچنین، آیکن‌هایی در باقی قسمت‌های صفحه‌ی هوم وجود دارند که به برنامه‌های دیگر مانند هشدار ساعت و تماس اضطراری مربوط می‌شوند. بخش تنظیمات هم به‌سادگی قابل دسترسی است و می‌توانید از همین بخش، تنظیمات و میزان صدا را قفل کنید تا از اتفاقات احتمالی جلوگیری شود.

ویژگی‌های اضافی مانند تماس‌های اضطراری و دسترسی راحت به هشدار ساعت می‌تواند این لانچر اندرویدی ساده را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران سالمند تبدیل کرده است. البته نکته‌ی منفی این لانچر وجود تبلیغات در نسخه‌ی رایگان است که ممکن است برای سالمندان آزار دهنده باشد.

۵. Help Launcher

help launcher

Help Launcher یک لانچر اندرویدی ساده‌ است که مهم‌ترین ویژگی‌ آن آیکن‌های بسیار بزرگ و ساده است. در صفحه‌ی هوم این لانچر شما به مواردی مانند تماس‌ها، پیام‌ها، تصاویر، دوربین و تنظیمات را مشاهده خواهید کرد. بخش تنظیمات هم شامل آیکن‌های دیگری مانند هشدار ساعت، تنظیمات مربوط به اتصال وای‌فای، مخاطبان و تنظیمات عمومی دستگاه است.

در این لانچر هر آیکن با رنگی روشن مشخص شده است تا تشخیص تفاوت آن‌ها و مدیریت‌شان ساده‌تر باشد. همچنین، فهرستی از آیکن‌های بزرگ با فونت‌های بزرگ هم برای سالمندانی با مشکل بینایی در نظر گرفته شده است. تماس اضطراری هم ویژگی دیگری است که به شما اجازه می‌دهد مستقیما با مخاطبان ضروری خود تماس برقرار کنید.

۶. Square Home

لانچر اندرویدی ساده

این لانچر با هدف استفاده توسط سالمندان توسعه داده نشده است، اما ظاهر آن که شباهت زیادی به رابط کاربری ساده و روان ویندوزفون دارد که همین نکته آن را به یک گزینه‌ی مناسب برای کاربران سالمند و سایر کاربرانی که به دنبال یک لانچر اندرویدی ساده هستند تبدیل می‌کند.

کاشی‌های مربعی رنگی یک تجربه‌ی کاربری بی‌دردسر برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها فراهم می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند اپ‌های مختلف را راحت‌تر از یکدیگر تشخیص دهند. Square Home به کاربر اجازه می‌دهد هر تعداد کاشی که تمایل دارد به صفحه‌ی هوم اضافه کند.

علاوه بر همه‌ی این موارد، این لانچر از ویجت‌ها هم پشتیبانی می‌کند و حتی می‌توانید ویجت‌هایی از خودتان هم به آن‌ها اضافه کنید و برای این که از لمس تصادفی ویجت‌ها و جابجایی یا حذف آن‌ها جلوگیری شود، می‌توانید چینش آن‌ها قفل کنید.

Square Home قابلیت‌های شخصی‌‌سازی متفاوتی دارد. شما می‌توانید ظاهر رابط کاربری را به دلخواه خود تغییر دهید و اپ‌ها را با توجه به میزان استفاده‌ی خود از آن‌ها بچینید. همچنین، این کاشی‌ها به شمارنده‌ی اعلانات مجهز هستند که دریافت پیام‌های جدید را به‌راحتی به اطلاع کاربر می‌رسانند.

۷. BaldPhone

لانچر اندرویدی ساده

BaldPhone یک لانچر اندرویدی ساده و عالی برای افراد مسن است. پس از نصب این لانچر، می‌توانید سطح دسترسی‌ مورد نیاز به تلفن را انتخاب کنید. علاوه بر این، آیکن‌های بزرگ تشخیص اپ‌ها را ساده‌تر می‌کنند و با نگه داشتن طولانی‌تر آن‌ها می‌توانید به هر ویژگی دسترسی پیدا کنید. همچنین، کلیدهایی لمسی به شکل فلش برای بالا و پایین کردن صفحه و جابجایی بین صفحات در نظر گرفته شده‌اند تا کار کردن با دستگاه ساده‌تر شود.

تنظیم میزان صدای دستگاه به‌سادگی و از طریق آیکن صدا که در بالای صفحه قرار دارد ممکن است و می‌توانید آن را روی حالت باصدا، بی‌صدا یا هشدار لرزشی قرار دهید. همچنین، یک صفحه‌ی خالی برای یادداشت‌برداری برای شما در نظر گرفته شده است. اما ویژگی شگفت انگیز BaldPhone آموزش ویدیویی آن است که به کاربر کمک می‌کند سریع‌تر استفاده از آن را یاد بگیرد.

ویژگی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، یادآور دارو است که برای سالمندان بسیار مفید خواهد بود و با امکان شخصی‌سازی گسترده‌ای که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، می‌تواند با نیازهای طیف مختلف کاربران همراه شود. این لانچر هیچ‌گونه تبلیغاتی ندارد و کاملا رایگان است.

منبع: Make Use Of

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.