۷ شخصیت سریال «چیزهای عجیب» که احتمال مردن‌شان در فصل پنجم بیشتر است

اگرچه در سریال «چیزهای عجیب» نتفلیکس به ندرت شاهد مرگ شخصیت‌های اصلی بوده‌ایم، به احتمال زیاد در فصل پنجم، این اتفاق بارها روی خواهد داد.

به طور کلی، هر چه سریال «چیزهای عجیب» جلوتر می‌رود تاریک‌تر و تلخ‌تر می‌شود. در حالی که در فصل سوم «چیزهای عجیب» نسبت به فصل‌های قبلی، شخصیت‌های بیشتری کشته شدند، اما طنز کلی داستان توانست اندکی از این درد و غم را بکاهد. در پایان فصل چهارم این سریال شاهد ازخودگذشتگی الون و فداکاری غم‌انگیز یکی از دوستانش بودیم که باعث شد این فصل به تلخ‌ترین و تاریک‌ترین بخش سریال تبدیل شود.

با این وجود، در فصل چهارم «چیزهای عجیب» هیچ کدام از شخصیت‌های اصلی کشته نشدند. هر چند مرگ ادی مانسون باعث شد بسیاری از مخاطبان ناراحت شوند، اما این ستاره‌ی فرعی با بازی جوزف کوین، در فصل چهار معرفی شده بود و مخاطبان چندان با او خاطره‌ای نداشتند. بنابراین گرچه فصل چهارم سریال «چیزهای عجیب» لحن تیره‌ و تاریکی داشت و خطرات موجود در آن بسیار بیشتر و ترسناک‌تر از فصل‌های قبلی بودند، اما در این فصل هیچ کدام از بازیگران اصلی کشته نشدند.

البته قطعا در فصل بعدی همه چیز تغییر خواهد کرد، با اینکه در فصل چهارم این سریال، مرگ بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده، قطعا در فصل پنجم و آخر آن باید داستان به طور کلی خاتمه پیدا کند و همین موضوع باعث خواهد شد که برخی از ستاره‌های آن جان خود را از دست بدهند. رویارویی نهایی بین الون و وکنا ​​ بی‌شک خطرات جدی‌ای را در پی خواهد داشت و قطعا بسیاری از شخصیت‌های موجود در این سریال باید کشته شوند تا مخاطبان به این موضوع پی ببرند که جان ستاره‌های اصلی در خطر است. در حقیقت فصل ۵ «چیزهای عجیب»، به عنوان آخرین فصل این سریال، نشان خواهد داد که هیچ کدام از ستاره‌های فیلم در امان نیستند و هر لحظه ممکن است یکی از آن‌ها بمیرد. البته دست اندرکاران سریال نباید کاری کنند که مخاطبان از تماشای سریال ناامید شوند. به این ترتیب، پاسخ دادن به این سوال که کدام‌یک از شخصیت‌ها در فصل پنجم خواهند مرد کار ساده‌ای نیست.

۱. مکس

چیزهای عجیب

حضور مکس در فصل چهارم «چیزهای عجیب» او را به کاندیدی عالی برای یک مرگ وحشیانه و غیرمنتظره تبدیل کرد. مکس یکی از نقش‌های مکمل این سریال را بر عهده دارد و در کل می‌توان گفت یکی از قهرمانان فصل اول سریال «چیزهای عجیب» به حساب نمی‌آید و بنابراین به نظر نمی‌رسید قربانی شدن او به دست وکنا، چندان برای مخاطبان مهم باشد.

با این حال، وقتی مکس در قسمت پایانی فصل ۴، در وضعیت بسیار بدی قرار گرفت، توانست به محبوبیت زیادی در بین مخاطبان دست پیدا کند. به این ترتیب، احتمال مرگ مکس نسبت به قبل بسیار کمتر شده، البته او تا کنون دو تجربه‌ی نزدیک به مرگ داشته و اگر دوباره در فصل ۵ تا سر حد مرگ پیش برود و کشته شود می‌توان این اقدام دست اندرکاران سریال را اندکی ناجوانمردانه دانست.

وقتی که مکس وارد دنیای وکنا ​​شد به کمای طولانی مدتی فرو رفت. هر چند در فصل چهارم «چیزهای عجیب» توانست دوستی کوتاه خود با الون را که در فصل ۳ شکل گرفته بود محکم‌تر کند، بنابراین بعید به نظر می‌رسد که در فصل پنجم کشته شود. با همه‌ی این‌ها باز هم ممکن است مکس در فصل پنجم این سریال کشته شود تا دست اندرکاران فیلم به مخاطبان نشان دهند که ترسی از کشتن ستاره‌های اصلی سریال ندارند.

۲. لوکاس و داستین

چیزهای عجیب

شاید دوست نداشته باشید این موضوع را قبول کنید اما داستین و لوکاس دو شخصیت اصلی فصل ۵ سریال «چیزهای عجیب» هستند که احتمال مرگشان بسیار زیاد است. چه داستین برای گرفتن انتقام مرگ ادی ستاره‌ی فصل ۴ بمیرد یا لوکاس برای محافظت از مکس جان خود را از دست بدهد، به نظر می‌رسد که در فصل پنجم «چیزهای عجیب» باید حداقل یکی از اعضای این گروه پنج نفری که از فصل اول با هم هستند قربانی شوند.

از بین این پنج نفر، لوکاس و داستین نقطه ضعف‌های زیادی دارند. الون قدرت‌های روانی بی‌نظیری دارد، مایک عشق همیشگی اوست و نقطه‌ی کانونی سریال «چیزهای عجیب» را تشکیل می‌دهد، اگرچه در فصل‌های پایانی حضور کم رنگ‌تری داشته و ویل از روز اول در داستان نقش محوری‌ای را بر عهده داشت، بنابراین لوکاس یا داستین به احتمال زیاد جان خود را از دست خواهند داد.

۳. الون

چیزهای عجیب

الون یکی از ستاره‌های متمایز سریال است که باید زنده بماند، هر چند فداکاری او در فصل ۱ «چیزهای عجیب» ممکن است باعث شود که در نهایت سرنوشت غم انگیزی داشته باشد و جان خود را فدای دوستانش کند. البته این امر خیلی بعید به نظر می‌رسد، اما همان‌طور که در فصل چهارم مشاهده کردیم پدر او دکتر برنر به طرز وحشیانه‌ای کشته شد بنابراین این احتمال وجود دارد که در فصل بعدی همین اتفاق برای الون روی دهد.

با این حال، کشتن قدرتمندترین شخصیت سریال و قهرمان اصلی آن، قطعا تمامی مخاطبان را به شدت ناامید خواهد کرد و سازندگان سریال هم پیش‌تر خاطرنشان کرده‌اند که نمی‌خواهند سریالی تاریک و غم انگیز بسازند، بنابراین بعید است که در فصل پنجم این سریال شاهد مرگ الون باشیم.

۴. هاپر

چیزهای عجیب

هاپر پیش‌تر یک بار مرده هر چند در فصل قبل مشخص شد که او زنده است بنابراین سریال «چیزهای عجیب» از مرگ هاپر به اندازه‌ی کافی استفاده کرده و خشم و غم را در وجود مخاطبان به وجود آورده و مرگ دوباره‌ی او دیگر برای آن‌ها چندان غم انگیز نخواهد بود حتی اگر این بار دیگر واقع بمیرد.

سرنوشت این کاراکتر در فصل پنجم با توجه به آنچه که بازیگر نقش هاپر در رابطه با کاراکترش بیان کرده کاملا مشخص است. او گفت که این شخصیت یک بار در فصل سوم مرده و حال دوباره به زندگی بازگشته و شانس خوشبخت شدن را پیدا کرده است. بنابراین بعید است که این کاراکتر در فصل ۵ کشته شود چون کشته شدن او برای مخاطبان چندان غم‌انگیز نخواهد بود و برای داستان هم سودی نخواهد داشت.

۵. استیو

چیزهای عجیب

قرار است استیو هرینگتون در فصل ۵ چیزهای عجیب بمیرد. استیو یکی از معدود شخصیت‌هایی است که از فصل ۱ در این سریال حضور داشته و با اینکه جزو شخصیت‌های اصلی به شمار نمی‌آید اما توانسته در بین مخاطبان، طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. با این وجود او نه رابطه‌ی خانوادگی چندان قوی‌ای دارد نه با کسی رابطه‌ی عاشقانه برقرار کرده است.

البته قطعا مادر سوزی و داستین از مرگ او ناراحت خواهند شد، درست مانند خانواده‌های مکس، اریکا و لوکاس که با مرگ آن‌ها از هم خواهند پاشید. در واقع با توجه به اینکه والدین استیو از هم جدا شده‌اند و او وابستگان زیادی ندارد به احتمال زیاد در فصل پنجم خواهد مرد و اگر او در نهایت توسط وکنا ​​کشته شود سریال «چیزهای عجیب» به پایان خود نزدیک خواهد شد.

۶. رابین

چیزهای عجیب

یکی از ویژگی‌های بارز سریال «چیزهای عجیب» این است که با کشتن کاراکترهایی که از فصل ۱ تاکنون حضور داشته‌اند مشکل دارد، بنابراین به احتمال زیاد رابین به نفع استیو قربانی خواهد شد و جانش را از دست خواهد داد.

البته احتمال وقوع چنین چیزی چندان زیاد نیست چون رابین هرگز مانند استیو، برای مراقبت از سایر اعضا جان فشانی نکرده، بنابراین مرگ او به اندازه‌ی مرگ استیو غم انگیز و دل خراش نخواهد بود. البته او تنها کاراکتر سریال است که تمایلات متفاوتی دارد بنابراین بعید به نظر می‌رسد که دست اندرکاران سریال شرایط مرگ او را فراهم آورند چون با این کار تنوع شخصیت‌های سریال به شدت کاهش می‌یابد.

۷. موری

چیزهای عجیب

موری باومن یکی از شخصیت‌های بامزه‌ی این داستان است که به تدریج به پایان داستان خود نزدیک می‌شود و دیگر وجود او برای سریال ارزشی نخواهد داشت. به این ترتیب، قطعا او یکی از کاراکترهایی است که به احتمال زیاد در فصل پنجم شاهد مرگش خواهیم بود.

اگرچه شاید با کاراکتر موری جور در نیاید اما احتمالا سریال «چیزهای عجیب» مرگی قهرمانانه را برای موری ترتیب داده چون او به کرات ثابت کرده که حاضر است جانش را برای دوستانش به خطر بیندازد. به این ترتیب قطعا در فصل پنجم شاهد داستانی خواهیم بود که در آن موری با افتخار کشته می‌شود و دیگر مخاطبان از مرگ او عصبانی نخواهند بود چون او در راه رسیدن به اهدافش مرده است.

منبع: screenrant

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.