۱۸ اچیومنت سخت تاریخ بازی‌های ویدیویی

بدست آوردن اچیومنت‌ها یا تروفی‌ها در بازی‌ها همواره برای بسیاری از بازیکنان جذاب بوده است. رسیدن به آن‌ها در برخی موارد آسان است و گاهی نیاز به صبر و حوصله دارد. برخی از بازی‌ها نیز جوایزی را برای بازیکنانی که برای بدست آوردن آن‌ها تلاش می‌کنند، در نظر می‌گیرند. اچیومنت‌ها سال ها است که وجود دارند و حتی به نسل جدید کنسول‌ها نیز رسیده‌اند. خوشبختانه، تلاش برای بدست آوردن آن‌ها همچنان در بسیاری از مواقع سرگرم‌کننده است.

اچیومنت‌هایی که بدست آوردن آن‌ها سخت و عذاب‌آور است، معمولا به موضوع اصلی بحث‌های بین طرفداران تبدیل می‌شود. بدست آوردن این اچیومنت‌ها برای کسانی که در این به این حیطه علاقه دارند، معمولا جذابیت بیشتری به همراه دارد. حال طی این مقاله به ۱۸ اچیومنت دشوار در تاریخ بازی‌های ویدیویی خواهیم پرداخت که بدست آوردن آن‌ها نیاز به صبر و مهارت زیادی دارد.

۱۸. The Shadows Rushed Me / بازی Max Payne 3

مکس پین 3

مکس پین ۳ حتی در درجه‌ی سختی معمولی نیز چندان دشوار نیست و می‌توانید به راحتی آن را به اتمام برسانید. با این حال اگر سعی کنید که اچیومنت The Shadows Rushed Me را بدست آورید، احتمالا سخت‌ترین بازی تیراندازی عمرتان خواهد بود. در واقع به این دلیل که برای دستیابی به آن باید حالت New York Minute بازی را با درجه‌ی سختی Hardcore به اتمام برسانید. این بدان معناست که نه تنها باید کل بازی را در یک دور بدون وقفه یا مرگ انجام دهید، بلکه باید قبل از تمام شدن مدت زمانی خاص این کار را انجام دهید. کسب این اچیومنت بسیار دشوار است، به خصوص که اگر شکست بخورید، باید بازی را از ابتدا شروع کنید.

۱۷. ?Impossible, Right / بازی Crypt Of The NecroDancer

بازی Crypt Of The NecroDancer

Crypt Of The NecroDancer یک بازی روگ‌لایک منحصر‌به‌فرد است. در این بازی سیاهچال ها را کاوش می‌کنید و با موجودات مختلفی درگیر می‌شوید. اچیومنت ?Impossible, Right این بازی را به یک کابوس تبدیل می‌کند. برای کسب آن، باید حالت All Zones بازی را با شخصیت کودا (Coda) تکمیل کنید. اگر بازی را انجام نداده باشید شاید از نظرتان کسب این اچیومنت چندان دشوار نباشد. با این حال، کودا به هیچ وجه شخصیت جذابی برای استفاده نیست. این شخصیت میزان سلامتی کمی دارد و تنها از یک خنجر ضعیف به عنوان سلاح بهره می‌برد. از طرفی در صورت برداشتن سکه بلافاصله می‌میرد و این کار را بسیار دشوار می‌کند زیرا هر کسی که کشته می‌شود از خود طلا می‌ریزد.

۱۶. !Shenanigans / بازی CloudBerry Kingdom

بازی CloudBerry Kingdom

بدست آوردن این اچیومنت در بازی CloudBerry Kingdom تنها از طریق تکمیل فصل هفتم بازی امکان‌پذیر است. این شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، با این حال این فصل به طرز عجیبی دشوار است و بازی را به یکی از سخت‌ترین پلتفرمرهای تاریخ تبدیل می‌کند. در حالی که چند مرحله‌ی دشوار در این فصل وجود دارند، اما این دو مرحله‌ی آخر هستند که حسابی روی مخ شما خواهند رفت. در این مراحل کل صفحه پر از موانع مختلف است و این موانع آنقدر زیاد هستند که به سختی می‌توان چیز دیگری را دید. تنها کافیست که به یکی از این موانع بخورید و کار شما تمام است. اتمام این مراحل تقریبا غیرممکن است و صبر زیادی می‌طلبد.

۱۵. Infallible / بازی Fall Guys

فال گایز

نسخه‌ی اولیه و اصلی اچیومنت Infallible در فال گایز شما را ملزم به برنده شدن در پنج مسابقه‌ی متوالی می‌کرد. این در حالی بود که بسیاری از بازیکنان بازی به سختی توانسته بودند که حتی یک بار در بازی برنده شوند. امروزه کسب این اچیومنت راحت‌تر از قبل شده است زیرا می‌توانید به عنوان یک تیم برای کسب آن تلاش کنید و نیازی نیست که هر پنج بار را خودتان برنده شوید. با این حال هنوز هم تعداد کمی از بازیکنان توانسته‌اند این اچیومنت را کسب کنند زیرا برای برنده شدن در حتی یک راند از بازی، به ترکیبی از مهارت و به خصوص شانس نیاز دارید.

۱۴. Messiah / بازی Outlast 2

اوت‌لست 2

چه چیزی بدتر از پرسه زدن در تاریکی بدون چراغ قوه است، در حالی که دشمنان وحشتناکی به دنبال شما هستند. برای بدست آوردن سخت‌ترین اچیومنت اوت‌لست ۲، باید این بازی را با بالاترین درجه‌ی سختی و در عین حال بدون تعویض باتری دوربین خود به اتمام برسانید. کسانی که بازی را حتی روی درجه‌ی سختی معمولی به پایان رسانده‌اند، قطعا می‌دانند که اتمام بازی بدون استفاده‌ی مکرر از دوربین دید در شب آن تقریبا غیرممکن است. مطابق انتظار، تنها درصد کمی از بازیکنان توانستند این اچیومنت را بدست آورند. بدون شک این بازیکنان دیگر آن آدم سابق نخواهند شد!

۱۳. !Emperor / بازی The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online

الدر اسکرولز آنلاین از اچیومنتی برخوردار است که برای بدست آوردن آن باید در نبرد Alliance War پیروز شده و امپراتور تامریل شوید. این اچیومنت روی کاغذ شاید آسان به نظر برسد اما به هیچ‌وجه اینگونه نیست. دلیل اصلی آن این است که جنگ ذکر شده شامل نبردهای PvP است و همانطور که احتمالا حدس می‌زنید، برای بدست آوردن این اچیومنت باید تعدادی از بهترین بازیکن‌های الدر اسکرولز را شکست دهید. با توجه به این موضوع، کسب این اچیومنت ممکن است که ماه‌ها و بلکه سال‌ها طول بکشد.

۱۲. The Bladder Of Steel Award / بازی Rock Band 2

Rock Band 2

چیزی که باعث شده تا The Bladder Of Steel Award، سخت‌ترین اچیومنت بازی Rock Band 2 باشد نه تنها نیاز آن به مهارت بالای بازیکن است، بلکه آزمونی برای استقامت و صبر او نیز محسوب می‌شود. برای بدست آوردن این اچیومنت، باید ۸۴ آهنگ لیست Endless Setlist 2 را در بازی بدون توقف بنوازید. برای انجام این کار به ۶ ساعت تمرکز ممتد نیازمند هستید و پس از تکمیل آن به یک تروفی دست پیدا خواهید کرد که تنها درصد بسیار کمی از بازیکنان از آن برخوردار هستند.

۱۱. My Kung Fu Is Stronger / بازی Mortal Kombat

مرتال کامبت

دستیابی به این اچیومنت از نظر میزان مهارتی که بازیکن باید داشته باشد، چندان ساخت نیست اما دانستن انگیزه‌ی بازیکنی که مایل است بخش قابل توجهی از عمر خود را برای بدست آوردن آن هدر دهد، جای بحث دارد. برای کسب این اچیومنت تنها کاری که باید انجام دهید این است که به عنوان هر شخصیت به مدت ۲۴ ساعت کامل بازی کنید و در ۱۰۰ مبارزه پیروز شوید و ۱۰۰ فیتالیتی به ثمر برسانید. در این بین ۱۵۰ رکت X-Ray نیز باید انجام دهید. کسانی که این اچیومنت را بدست آورده‌اند، بدون شک وقت آزاد زیادی داشته‌اند.

۱۰. Go Outside / بازی The Stanley Parable

بازی The Stanley Parable

برخلاف دیگر اچیومنت‌ها، Go Outside بیشتر از اینکه مهارت شما را آزمایش کند، به صبر و قدرت حافظه‌ی شما نیاز دارد. تنها کاری که برای کسب این اچیومنت باید انجام دهید این است که The Stanley Parable را اجرا کرده، آن را بسته و پنج سال تمام صبر کنید و سپس دوباره آن را اجرا کنید. همانطور که از نام این اچیومنت مشخص است، در این مدت باید بیرون از خانه قدم بزنید. یک پیاده روی پنج ساله بدون شک برای سلامتی شما خوب خواهد، با این حال راه‌هایی برای دور زدن این مدت زمان و بدست آوردن اچیومنت ذکر شده وجود دارد.

۹. Mr. Perfect / بازی Mega Man 10

مگا من 10

برای بدست آوردن این اچیومنت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کل کمپین بازی را بدون دریافت حتی یک ضربه به اتمام برسانید. با توجه به ماهیت بازی مگا من، این مورد تقریبا امکان‌پذیر نیست. در واقع مثل این است که بگویید با سرعت خود را به یک پنجره‌ی شیشه‌ای بکوبید و خونریزی نکنید. از طرفی در بسیاری از بازی‌ها، تمام کردن کمپین آن‌ها حتی بدون یک بار مردن نیز بسیار دشوار است. حال تصور کنید که حتی یک ضربه هم نخورید. بدون شک برای بدست آوردن این اچیومنت، باید ماه‌ها و بلکه سال‌ها از وقت خود را روی کمپین آن گذاشته و روی تمامی بخش‌های آن تسلط داشته باشید.

۸. LASO Master / مجموعه‌ی Halo: The Master Chief Collection

Halo: The Master Chief Collection

بازی‌های سری هیلو در حالت عادی نیز از چالش‌های خود برخوردار هستند. حالا تصور کنید که این چالش هزار برابر شود. LASO مخفف عبارت Legendary All Skulls On است. برای بدست آوردن این اچیومنت نه تنها باید هر چهار بازی این مجموعه را در حالت Legendary کامل کنید، بلکه باید هر یک از جمجمه‌ها را فعال کنید که در این حالت گیم‌پلی حتی چالش‌ برانگیزتر از قبل می‌شود. در این میان گفتنی است که نباید در طول کمپین بمیرید و بازی را ترک کنید و در آخر قابلیت ذخیره‌ی بازی نیز نخواهید داشت.

۷. Massive Mythology / بازی TowerFall Ascension

بازی TowerFall Ascension

اچیومنت بسیار دشوار Massive Mythology در گذشته بسیار دشوارتر از حال بوده است. این اچیومنت از شما می‌خواهد که ۵۰۰۰ راند از حالت Versus mode را تجربه کنید. انجام این کار با افتخار شما را در میان درصد اندکی از بازیکنان قرار می دهد که این اچیومنت را کسب کرده‌اند. جالب است بدانید که در نسخه‌های اولیه‌ی این اچیومنت، تعداد راندهای مورد نیاز برای کسب آن، ۱۰ هزار و ۲۰ هزار بود. حتی با وجود کم شدن این تعداد توسط توسعه‌دهندگان، Massive Mythology همچنان یکی از دشوارترین اچیومنت‌های تاریخ است.

۶. Quiz / بازی World of Guns

بازی World Of Guns

تنها کاری که برای بدست آوردن این اچیومنت باید انجام دهید این است که شمایل ۲۰۰ تفنگ مختلف را به همراه قطعه‌های آن‌ها خاطر بسپارید و در یک مسابقه شرکت کنید که در آن باید ده مورد از آن‌ها را پشت سر هم شناسایی کنید. شما فقط می‌توانید این مسابقه را یک بار در هر ساعت انجام دهید و به همین دلیل است که تا به امروز تنها درصد کمی از بازیکنان World Of Guns این اچیومنت را بدست آورده‌اند. شاید فکر کنید حفظ کردن شکل چند تفنگ آسان است، اما ۲۰۰ مورد بحث دیگری است.

۵. Better Than The Best / بازی Sniper Elite 4

اسنایپر الیت 4

این یک اچیومنت دیگر است که روی کاغذ ممکن است آسان به نظر برسد اما در عمل به هیچ‌وجه اینگونه نیست. تنها کاری که برای بدست آوردن آن باید انجام دهید این است که بدون ذخیره‌‌سازی بازی به صورت دستی، این بازی را با درجه‌ی سختی Authentic Plus تمام کنید. در این حالت تمام عناصر روی صفحه نمایش که به شما در طول بازی کمک می‌کندد غیرفعال شده و و اگر شناسایی شوید، دشمنان هرگز جست‌و‌جو برای پیدا کردن شما را متوقف نخواهند کرد تا زمانی که  آن‌ها را نابود کنید.

۴. The Legendary Hero / بازی Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots

متال گیر سالید 4

برای بدست آوردن این اچیومنت دشوار، ابتدا باید بازی را حداقل ۸ بار به اتمام برسانید تا در وهله‌ی اول بتوانید برای کسب آن تلاش کنید. سپس باید بازی را در سخت‌ترین شرایط یعنی بدون حتی یک بار مرگ، کشتن یک نفر یا دیده شدن توسط دشمن به اتمام برسانید. البته گفتنی است که استفاده از کیت‌های سلامتی نیز امکان‌پذیر نخواهد بود. اگر فکر می‌کنید که بدست آوردن این اچیومنت همچنان به اندازه‌ی کافی دشوار نیست، باید بدانید که اتمام بازی در این حالت باید در کمتر از پنج ساعت انجام شود. در غیر این صورت تمامی تلاش‌های شما بیهوده خواهند بود.

۳. No Point In Dying / بازی Limbo

لیمبو

برای بدست آوردن این اچیومنت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازی را بدون وقفه به اتمام برسانید که تقریبا چهار ساعت طول می‌کشد. البته این در صورتی است که وقت زیادی روی حل معماها نگذارید. از طرفی در طول بازی خود نباید بیش از ۵ بار بمیرید. شاید در نگاه اول بدست آوردن این اچیومنت ساده به نظر برسد اما با توجه به اینکه درصد بسیار پایینی از بازیکنان موفق شده‌اند که آن را کسب کنند، واضح است که به هیچ‌وجه کار آسانی نخواهد بود زیرا لیمبو چالش‌ برانگیزتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

۲. Masterminds / بازی Grand Theft Auto 5

جی‌تی‌ای 5

یکی از سخت‌ترین اچیومنت‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی بدون شک Masterminds است که بازیکنان جی‌تی‌ای آنلاین را مجبور می‌کند تا سه چالش Criminal Mastermind را با تیمی یکسان در درجه‌ی دشواری سخت (Hard)، بدون از دست دادن جان حتی یک نفر به اتمام برسانند. در نگاه اول این ممکن است ساده به نظر برسد اما دلیل خوبی وجود دارد که تنها تعداد کمی از بازیکنان موفق به کسب آن شده‌اند. در واقع برای انجام این سه چالش بدون شک به تیمی از بهترین بازیکنان جی‌تی‌ای آنلاین نیاز خواهید داشت و از طرفی باید به نقاط ضعف هر یک از اعضای تیم توجه داشته باشید زیرا یک اشتباه کوچک ممکن است شما را به سرانجام خاصی نرساند.

۱. Seriously 5.0 / بازی Gears 5

گیرز آو وار 5

سری اچیومنت‌های Seriously در گیرز آو وار چیزی جدیدی نیست. در این میان اچیومنت Seriously 5.0 بدون شک سخت‌ترین آن‌ها است. برای بدست آوردن این اچیومنت، شما باید کمپین بازی را روی درجه‌ی سختی Insane تکمیل کنید، تمامی نقشه‌های عرضه‌ی حالت‌های Horde و Escape را با درجه‌ی سختی Master به اتمام رسانده و تمامی شخصیت‌های این دو بخش را به سطح ۱۵ برسانید. از طرفی باید در بخش چند نفره‌ی بازی ۲۰ بار به آخرین سطح یعنی ۱۰۰ رسیده و دوباره به سطح ۱ بازگردید. در نهایت باید به سطح General در چالش‌های Tour of Duty بخش چند نفره دست پیدا کنید. گفتنی است که در بهترین حالت، برای بدست آوردن این اچیومنت باید حداقل یک سال از زمان خود را روی بازی صرف کنید.

منبع: The Gamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.