۱۲ مورد از عجیب‌ترین گجت‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند

در این مطلب به معرفی ۱۲ مورد از عجیب‌ترین و جالب‌ترین گجت‌های هوشمند می‌پردازیم که شاید کمتر کسی فکر کند اصلا چنین چیزهایی وجود دارند.

این روزها ما با گجت‌های هوشمند زیادی سر و کار داریم که به بخشی از زندگی‌مان تبدیل شده‌اند؛ گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و حتی گجت‌های پوشیدنی که تقریبا می‌توان گفت بدون برخی از آن‌ها نمی‌شود یک روز خوب را سپری کرد. اما با پیشرفت روزافزون فناوری و افزایش نیاز انسان‌ها، به مرور لوازمی تولید شده‌اند تا نیازها را به شکل بهتر و جامع‌تری پوشش دهند اما شاید از بابت وجود داشتن بعضی‌شان تعجب کنید.

این محصولات شاید در زندگی روزمره ما به اندازه‌ی یک گوشی هوشمند کاربرد نداشته باشند اما خواندن در رابطه با نوع کار آن‌ها و فلسفه‌ی وجودی‌شان می‌تواند جالب، سرگرم‌کننده و حتی گاهی اوقات خنده‌دار باشد. بنابراین با ما همراه باشید تا با ۱۲ مورد از عجیب‌ترین و جالب‌ترین گجت‌های هوشمند آشنایتان کنیم.


۱۲ مورد از عجیب‌ترین گجت‌های دنیای فناوری


۱. HushMe (کاهش صدا حین مکالمه)

عجیب‌ترین گجت‌ها

هاش‌می که اگر بخواهیم تحت‌الفضی ترجمه‌اش کنیم «مرا بی‌صدا کن» معنا می‌دهد، گجتی است که نمی‌گذارد صدای شما را کسی بشنود. از این محصول به عنوان «ماسک صدا» یاد می‌شود؛ همانطور که ماسک اجازه نمی‌دهد کسی صورت شما را ببیند، هاش‌می هم نمی‌گذارد کسی صدای شما را بشنود این در حالی است که شما می‌توانید خیلی راحت صحبت کنید.

نحوه‌ی عملکرد این محصول هم به این صورت است؛ کافی است هاش‌می را که از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل می‌شود، دور دهان خود قرار داده و قفل کنید. یک هدفون هم به آن متصل است که می‌توانید با استفاده از آن، بدون اینکه نگران باشید کسی صدای شما را بشنود، با مخاطب خود گفت‌و‌گو کنید.

اما در عمل، این محصول که بیشتر از ۱۰۰ دلار هم قیمت دارد، خیلی نمی‌تواند صدا را مسدود کند. انتظار داشتیم با این قیمت، هاش‌می حداقل به تنها هدفی که به خاطرش تولید شده دست پیدا کند اما اینطور نیست و شما به احتمال زیاد تجربه‌ی جذابی از کار با آن نخواهید داشت. با این حال به صورت کلی این گجت یک محصول جالب با طراحی عجیب است.

۲. Pavlok (مچ‌بند الکتریکی برای ترک عادات بد)

IMG 2598 1

Pavlok محصول بسیار جالبی است که به شما کمک می‌کند عادات بد خود را ترک کنید. حال این عادات بد می‌تواند در همه‌ی زمینه‌ها باشد، از خوردن غذای ناسالم گرفته تا سیگار کشیدن و… این محصول به کسی که به انجام این کارها بپردازد به شکل نه چندان دوستانه‌ای تذکر می‌دهد. سازنده‌ی Pavlok برای اینکه کاربران بتوانند عادات بد خود را ترک کنند، این محصول را به گونه‌ای طراحی کرده که به محض انجام یک کار نادرست، یک شوک الکتریکی خفیف و نه خطرناک به آن‌ها وارد می‌کند؛ درست می‌بینید، یک شوک الکتریکی.

شاید روش غیر معمول و عجیبی به نظر برسد اما جالب است بدانید Pavlok واقعا درست عمل می‌کند و بسیاری از افراد هم گزارش داده‌اند که به لطف آن توانسته‌اند برخی از عادات بد خود را کنار بگذارند. این محصول بیشتر برای کاهش وزن، سیگار نکشیدن و از بین بردن عادات بد و مضری است که در طول روز داریم. عجیب اما هوشمند و جالب.

۳. Quoobo (شبیه‌ساز حیوان خانگی)

46edc0dfa2e149e9b0f2b45364e7b971 original

به حیوانات خانگی علاقه دارید اما نمی‌توانید یکی از آن‌ها را برای خود داشته باشید؟ از دردسرهای مراقبت و تمیزکاری و پرداخت هزینه برای خرید غذا و… بیزار هستید؟ Quoobo اینجاست که به کمک شما بیاید. این گجت واقعا یکی از عجیب‌ترین گجت‌ها در این لیست است و شاید برایتان خنده‌دار هم باشد. یک ربات با نام Quoobo که می‌تواند جای حیوان خانگی‌تان ظاهر شده و خلا وجود آن را در زندگی‌تان پر کند.

Quoobo یک ربات پشمالو و گردی است که دم دارد و وقتی هم که نازش می‌کنید، دمش را تکان می‌دهد. این کار باعث می‌شود شما حس کنید یک حیوان خانگی دارید و هر لحظه می‌توانید با آن بازی کنید. این کار احتمالا می‌تواند به شما احساس آرامش بدهد. جالب است بدانید طراح Quoobo نام «tail therapy» یا همان «دم تراپی» را به آن داده است. عبارت جالبی که شاید اصلا نشنیده باشیم.

۴. Nabaztag (دستیار صوتی خرگوش)

Nabaztag Rabbit

Nabaztag اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، یک خرگوش کوچک است که قابلیت اتصال به اینترنت را هم دارد. این محصول در واقع یک دستیار صوتی عجیب و غریب است که سال‌ها قبل از طراحی دستیارهای صوتی نظیر الکسای آمازون توسعه یافته و بنابراین سابقه‌ی زیادی دارد.

Nabaztag کارهای عجیبی انجام می‌دهد. مثلا می‌تواند شما را از وضعیت هوای آینده آگاه کند، ایمیل‌هایتان را بخواند و یک سری کارهای معمولی دیگر را برایتان انجام دهد. البته این دستگاه قدیمی است و بهتر است بگوییم می‌توانست این کارها را انجام دهد چون خیلی اختراع موفقی نبود و خیلی زود از رده خارج شد. اما این باعث نمی‌شود ظاهر بامزه و تفکر جالب و آینده‌نگرانه‌ی شخص سازنده را انکار کنیم.

۵. Hatch Baby Smart Changing Pad (پد مراقبت از کودکان)

71maJfnc7GL. SL1220

درست می‌بینید؛ برای کودکان هم یک محصول هوشمند طراحی شده که زحمت مادران را بسیار کمتر می‌کند. این محصول هوشمند به مادرها کمک می‌کند اطلاعات خوبی از دلبندشان کسب کنند. اگر کنجکاو هستید بدانید Hatch Baby Smart Changing Pad چه کاری انجام می‌دهد باید بگوییم فقط کافی است نوزاد را درون آن قرار دهید تا اطلاعاتی اعم از وزن، زمان تعویض پوشک، زمان غذا دادن، حساسیت‌ها و سایر فاکتورهای سلامتی مربوط به او را از طریق یک اپلیکیشن به شما گزارش دهد. اگرچه شاید به محصولی با این قابلیت در زندگی نیاز داشته باشیم چرا که امکانات و قابلیت‌های خوبی هم دارد اما قیمت بالایی که این محصول دارد باعث شده ضرورت آن تحت‌الشعاع قرار بگیرد. (در برخی مواقع بیش از ۲۰۰ دلار)

۶. Smart Belt (کمربند هوشمند)

عجیب‌ترین گجت‌ها

تا کنون شده به کمربند خود نگاه کنید و با خود بگویید: «کاش کمربندم به گوشی متصل می‌شد»؟ خیر؟! سازنده‌ی یکی از عجیب‌ترین گجت‌ها یعنی Smart Belt ظاهرا با دیدن کمربندش به این فکر افتاده و در نتیجه محصولی را اختراع کرده که وقتی آن را می‌پوشید به شما اطلاعاتی از قبیل اندازه‌ی دور کمر، زمان نشستن و مدت زمان پوشیدن کمربند در طول روز را می‌دهد.

شاید برای برخی از کاربران چنین ایده‌ای جالب به نظر نرسد اما باید بدانید بسیاری از مردم این محصول را اختراع جالبی دانسته و استقبال بسیار زیادی هم از آن کردند. چه کسی فکرش را می‌کرد یک ایده‌ی ساده و محصولی کاملا معمولی به چنین گجت محبوبی در زندگی مردم تبدیل شود؟

۷. Quirky Egg Minder (پایش وضعیت تخم مرغ‌ها)

maxresdefault 5

Quirky Egg Minder به یکی از مهم‌ترین و واقعا ضروری‌ترین پرسش‌های زندگی‌مان پاسخ می‌دهد؛ اینکه تخم مرغ درون یخچال چه زمانی خراب می‌شود؟ این محصول که یکی از عجیب‌ترین گجت‌ها در این لیست است، یک ظرف نگه‌دارنده تخم مرغ به حساب می‌آید و ظرفیت نگهداری ۱۴ تخم مرغ و قابلیت اتصال به گوشی هوشمند را هم دارد؛ بدین ترتیب زمانی که تخم مرغ‌ها در حال تمام شدن و یا فاسد شدن هستند، به شما پیام ارسال می‌کند.

این محصول درون خود چراغ LED دارد که وقتی تاریخ انقضای تخم مرغ‌ها فرا برسد شما را از این بابت مطلع می‌سازد. از جمله مواردی که باعث شده Quirky Egg Minder به یک محصول جذاب تبدیل شود، قیمت ۱۳ دلاری است که آن را به یک محصول ارزشمند تبدیل می‌کند اما با این حال این گجت نتوانسته آنطور که باید توجه کاربران را به خود جلب کند.

۸. Clocky Rolling (آلارم محرک)

عجیب‌ترین گجت‌ها

اگر خوشخواب هستید و دیر از خواب بلند می‌شوید و معمولا هم نمی‌توانید به موقع به سر کار یا مدرسه بروید، آلارم Clocky Rolling دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. تصور کنید شما صبح با صدای آلارم از خواب بیدار می‌شوید، روی خود را بر می‌گردانید تا آلارم زا از روی میز برداشته و آن را خاموش کنید. اما می‌بینید که ساعت آنجا نیست و روی زمین قرار دارد. حال تلاش می‌کنید آن را از روی زمین بردارید اما همچنان که صدای بلندی از خود خارج می‌کند، از شما دورتر و دورتر می‌شود.

با آلارم Clocky Rolling شما هر روز صبح همین داستان را تجربه خواهید کرد مگر اینکه اصلا کوکش نکنید. این محصول همانطور که احتمالا حدس زده‌اید با این هدف طراحی شده که افرادی با خواب سنگین را که دل جدا شدن از تخت خواب را ندارند بیدار کند. قیمت این محصول چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ دلار است.

۹. Somnox (بالشت رباتیک)

عجیب‌ترین گجت‌ها

احتمالا کسانی را دیده‌اید که برای خوابیدن نیاز دارند حتما یک بالشت را در آغوش بگیرند. یکی از عجیب‌ترین گجت‌ها در این لیست Somnox است؛ یک بالشت رباتیک که برای بغل کردن طراحی شده و شما می‌توانید با به آغوش کشیدن آن، خواب راحتی داشته باشید. ایده‌ی پشت طراحی این بالشت این بوده که کاربر خواب راحت‌تر و آرام‌تری داشته باشید. اما آنچه که باعث شده به جذابیت این بالشت افزوده شود، قابلیت نفس کشیدن آن است.

۱۰. Toilet Night Lights (روشن‌ساز توالت)

عجیب‌ترین گجت‌ها

افرادی که شب به سرویس بهداشتی می‌روند، ممکن است این گجت را اختراع جذابی بدانند. این محصول به شما کمک می‌کند تا سرویس بهداشتی خود را بدون اینکه مجبور شوید چراغی را روشن کنید، ببینید. معمولا روشن کردن چراغ در شب باعث می‌شود خواب از چشم افراد بپرد. اما با Toilet Night Lights شما فقط همان بخش کوچکی را که میاز دارید روشن می‌کنید. شما همچنین می‌توانید رنگ‌ها را هم با یک کنترل، طبق خواسته‌ی خود تغییر دهید.

شاید ایده‌ی ساخت چنین محصولی عجیب به نظر برسد اما اگر کمی به آن فکر کنید می‌بینید که خیلی هم بد نیست. قطعا کسی دوست دارند زمانی که به زور می‌تواند چشمش را باز نگه دارد، با نور کورکننده‌ی چراغ اذیت شود. Toilet Night Lights قیمت بسیار کمی هم دارد و قطعا می‌تواند گزینه‌ی جذابی باشد.

۱۱. Y-Brush (مسواک Y شکل)

عجیب‌ترین گجت‌ها

Y-Brush مثل یک گیره می‌ماند و وقتی درون دهان قرار می‌گیرد، اجازه نمی‌دهد حتی یک دندان هم بدون تمیز شدن باقی بماند. مخترع این گجت آن را به گونه‌ای طراحی که به طور کامل درون دهان قرار می‌گیرد و بدون اینکه اصلا نیازی باشد تا شما آن را بچرخانید، خودش تمام کارها را انجام می‌دهد.

اما قیمت Y-Brush اصلا پایین نیست. برای خرید این محصول باید بیش از ۱۰۰ دلار بپردازید که شاید همین مورد باعث شود افراد با استفاده از همان مسواک‌های معمولی و اندکی بالا و پایین کردن دست خود، دندان خود را تمیز کنند.

۱۲. Moodmetric Smart Ring (حلقه هوشمند کنترل احساسات)

عجیب‌ترین گجت‌ها

حلقه هوشمند Moodmetric Smart Ring فراتر از حلقه‌ی طلایی است که صرفا به خاطر زیبایی دوست دارید روی دست خود داشته باشید است. این محصول یک گجت هوشمند است که برای پایش احساسات شما طراحی شده و کمک می‌کند تا عواطف خود را کنترل کنید. این حلقه‌ی هوشمند به گوشی متصل شده و می‌تواند تشخیص دهد در هر لحظه شما چه حسی دارید.

اما نکته‌ای که در رابطه با این حلقه وجود دارد این است که وقتی ما خوشحال یا ناراحت باشیم، چه کسی جز ما چنین چیزی را می‌فهمد و چرا اصلا باید برای حلقه‌ای پول بدهیم که زیبایی زیادی هم ندارد و قرار است چیزی را به ما بگوید که خودمان بهتر از هر کس دیگری از آن مطلع هستیم؟


این گجت‌ها عجیب و غریب و بعضا بی‌کاربرد و خنده‌دار هستند اما یک نکته‌ی خیلی مهم را به ما می‌گویند و آن هم این است که فناوری تا چه اندازه در ابعاد و جنبه‌های مختلف زندگی ما نفوذ کرده است. می‌خواهد چیزی به سادگی خرید تخم مرغ زمانی که به اتمام می‌رسد باشد یا مسواک زدن و حتی بستن کمربند، حقیقت این است که تمام این کارها اکنون می‌توانند به صورت دیجیتال انجام شوند.

به نظر شما، کدام یک از گجت‌های بالا عجیب‌ترین کاربرد را داشته است؟ فکر می‌کنید کدام بخش از زندگی ما نیاز دارد به کمک فناوری، دیجیتالی شود؟

منبع: MakeUseOf

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link