۱۰ جایگزین گوگل پلی استور برای دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی

درست است که ما کاربران اندروید وابستگی زیادی به گوگل پلی داریم، اما گوگل پلی تنها مکان دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی نیست و گزینه‌های دیگری نیز برای دانلود اپلیکیشن‌ها وجود دارد. گوگل پلی استور دارای بیشترین برنامه‌هاست، به طور نسبی امنیت خوبی دارد، روی اکثر دستگاه‌های اندرویدی از پیش نصب شده و معمولاً به خوبی کار می‌کند. با این حال گاهی لازم است به یک برنامه جایگزین گوگل پلی هم مراجعه کنیم.

برنامه جایگزین گوگل پلی

اکثر مردم می‌دانند که گزینه‌های دیگری هم در همین حوزه وجود دارد، اما اطلاعات زیادی در مورد سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن ندارند. در این مقاله دیجی‌کالا مگ بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین گوگل پلی استور را معرفی و بررسی می‌کنیم. در ادامه شما می‌توانید اطلاعات بیشتری راجع به آن‌ها بخوانید.

۱) Amazon Appstore

برنامه مشابه گوگل پلی

اپ استور آمازون احتمالاً به غیر از گوگل پلی استور، شایسته‌ترین فروشگاه خرید و دانلود اپلیکیشن برای گوشی‌های اندرویدی است. این فروشگاه همچنین دارای برنامه‌های اختصاصی برای دستگاه‌های Amazon Fire هم هست.

اپ استور آمازون را می‌توانید بر روی هر دستگاه اندرویدی بدون وجود مشکل نصب کنید. همچنین اگر می‌خواهید از بیش از یک فروشگاه استفاده کنید، این برنامه مشابه گوگل پلی همزمان با سایر فروشگاه‌ها نیز اجرا می‌شود. این اپ استور در حال حاضر مشکلاتی دارد و قطعا می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد، اما در هر صورت نکات مثبت موجود در آن از نکات منفی بیشتر است.

دانلود اپلیکیشن

۲) مایکت

برنامه های جایگزین گوگل پلی

بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که از محصولات ایرانی استفاده کنند. دو فروشگاه اپلیکیشن ایرانی برتر برای دانلود اپ‌های اندرویدی مایکت و کافه بازار هستند که در این بخش آن‌ها را بررسی می‌کنیم. مایکت در سال ۱۳۹۰ کار خود را استارت زد. تا به امروز در مایکت بیش از ۳۵۰ هزار برنامه و بازی (پولی و رایگان) برای دانلود قرار گرفته است. از افتخارات مایکت می‌توان به این مورد اشاره کرد که بیش از ۲۲ هزار توسعه‌دهنده و دولوپر در آن برنامه و بازی منتشر کرده‌اند. همچنین مایکت به عنوان یکی از برنامه های شبیه گوگل پلی،  از منابع خوب دانلود اپلیکیشن‌های خاص ایرانی مثل برنامه‌های مختص بانک‌ها هم هست.

دانلود اپلیکیشن

۳) کافه بازار

برنامه های مشابه گوگل پلی

کافه بازار در بهمن سال ۱۳۸۹ کار خود را استارت زد. این برنامه تنوع بالایی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را در خود دارد. از مزایای استفاده از برنامه‌ای مثل کافه‌بازار، می‌توان به قابلیت پرداخت ریالی اشاره کرد. برای مثال شما هنگام خرید یک برنامه از اپلیکیشن‌های مرجع خارجی، مجبور به پرداخت دلار و یورو هستید ولی در استفاده از جایگزین داخلی، پرداخت شما ریالی و آسان است. همانند مایکت، از دیگر مزایای کافه بازار می‌توان به امکان دانلود اپلیکیشن‌های بانک‌ها و اپلیکیشن‌های شخصی ایرانی اشاره کرد. شما می‌توانید با استفاده از لینک زیر، کافه بازار که یکی از بهترین برنامه های جایگزین گوگل پلی مخصوص کاربران ایرانی است را نصب کنید و از دانلود صدها هزار برنامه داخلی لذت ببرید.

دانلود اپلیکیشن

۴) APKUpdater

 بهترین مارکت های جایگزین گوگل پلی

APKUpdater واقعاً یک فروشگاه برنامه نیست، اما عملکرد خوبی دارد. شما می‌توانید برنامه‌های موجود در سیستم خود را بدون استفاده از اپ استور‌های دیگر آپدیت کنید. این برنامه دانلودها را از چندین منبع دریافت می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن آخرین آپدیت‌ها را دانلود کنید. APKUpdater همچنین رابط کاربری ساده و بدون مشکلی را داراست. این برنامه یک راه خوب برای آپدیت نگه داشتن دیوایس بدون دردسر داشتن یک فروشگاه برنامه‌ی کامل در تلفن همراه شما است.

همچنین در این برنامه امکان جستجو برای برنامه‌های دیگر نیز وجود دارد، اما به خوبی یک فروشگاه برنامه اختصاصی نیست.

دانلود اپلیکیشن

۵) Aptoide

جایگزین پلی استور

Aptoide یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اپلیکیشن در لیست برترین اپلیکیشن‌های جایگزین گوگل پلی استور است. این اپلیکیشن دارای یک سری برنامه‌های مدرن مانند Facebook ،Nest ،YoWindow Weather ،Fleksy بوده و بسیاری از بازی‌های جدید را هم شامل می‌شود. با این حال جذابیت اصلی Aptoide قوانین آسان‌تر آن نسبت به سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن برای انتشار محتوا است.

البته این به کاربری که از برنامه استفاده می‌کند، کمی حس بدی می‌دهد. بنابراین اگر از این برنامه استفاده می‌کنید باید مطمئن شوید که یک برنامه‌ی آنتی ویروس را روی دستگاه خود نصب کرده‌اید. همچنین باید بدانید که Aptoide در سال ۲۰۲۰ دچار نقض اطلاعات شد. با این حال از آن جایی که می‌توانید بدون ایجاد حساب کاربری از این سرویس استفاده کنید، مشکلات امنیتی آن برای بسیاری از افراد اهمیت ندارد.

دانلود اپلیکیشن

۶) F-Droid

برنامه شبیه گوگل پلی

F-Droid یکی از فروشگاه‌های برنامه قدیمی در این لیست است که در عین حال در میان قابل اعتماد‌ترین‌ها نیز هست. در این فروشگاه قدیمی و نام‌آشنا برنامه‌های خاصی مانند مرورگر امن Arch Linux حضور دارند.

به طور کلی این فروشگاه برنامه برای افرادی طراحی شده که به اپلیکیشن‌هایی فراتر از آرشیو گوگل پلی استور نیاز دارند، بنابراین اپ‌هایی را در آن پیدا می‌کنید که شاید در منابع دیگر نبینید. F-Droid کاملا متن باز است و هر برنامه‌ای که روی این پلتفرم منتشر شده هم به همین صورت است.

دانلود اپلیکیشن

۷) Humble Bundle

اپ استور اندروید

Humble Bundle یک فروشگاه اپلیکیشن عالی برای خرید بازی‌های ارزان قیمت موبایل است. این فروشگاه سیستم پرداختی دارد که به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را با قیمتی کمتر از آن چیزی که معمولاً افراد می‌خرند، خریداری کنید.

جالب است بدانید که مقداری از این پول صرف امور خیریه می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که کل این فروشگاه برای یک هدف خوب ایجاد شده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و استفاده از این برنامه، از لینک زیر آن را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن

۸) QooApp

برنامه های شبیه گوگل پلی

QooApp یک فروشگاه برنامه متفاوت است. این اپلیکیشن بهترین انتخاب برای کسانی است که از بازی‌های آسیایی (از توسعه‌دهندگان آسیایی) لذت می‌برند. QooApp بیشتر برای دریافت نسخه‌های ژاپنی بازی‌هایی مانند Final Fantasy Brave Exvius مفید و مناسب است. TapTap نیز یک فروشگاه برنامه دیگر است که اساساً همان فرض را دارد. شما می‌توانید با استفاده از دکمه زیر این برنامه را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن

۹) Samsung Galaxy Store

جایگزین فروشگاه پلی

ناراحت‌کننده است که Galaxy Store فقط در دستگاه‌های سامسونگ در دسترس است زیرا واقعا برنامه خوبی است. این فروشگاه به وضوح از پلی استور کوچک‌تر است و احتمالاً کمی کوچکتر از Appstore آمازون نیز باشد. با این وجود رابط کاربری ساده و سرراستی دارد.

فروشگاه گلکسی استور قطعا جزو بهترین برنامه های مشابه گوگل پلی نیست و آن دسته افرادی که گوشی‌های سامسونگ دارند، بیشتر از آن به عنوان مکمل گوگل پلی استفاده می‌کنند. با این وجود ارزش استفاده را دارد و قطعا باید در فهرست مقاله ما قرار بگیرد.

۱۰) Yalp Store

برنامه مثل گوگل پلی

Yalp Store یکی دیگر از فروشگاه‌های اپلیکیشن منحصر به فرد است. این فروشگاه از APK های گوگل پلی استفاده می‌کند، اما شما آن‌ها را بدون وجود فروشگاه واقعی گوگل پلی دریافت می‌کنید. همچنین شما می‌توانید برنامه‌ها را مستقیماً از منبع جستجو، نصب و به‌روزرسانی کنید. به همین خاطر است که بسیاری از کاربران این برنامه را دوست دارند.

شاید رابط کاربری Yalp Store کمی قدیمی باشد، اما به خوبی و درستی کار می‌کند. مضاف بر این، کاربران صاحب دیوایس‌های روت شده هم می‌توانند در آن اپلیکیشن‌های مخصوص روت پیدا کنند. جالب است بدانید که حتی برای استفاده از آن نیازی به یک حساب گوگل ندارید، اگر چه ممکن است خریدها و دانلود‌های شما در طولانی مدت ذخیره نشود.

دانلود اپلیکیشن

جمع‌بندی

در این مقاله چند جایگزین پلی استور معرفی کردیم که هر یک ویژگی‌‌های خاص خود را دارند، و ما برای انتخاب آن‌ها و معرفی به شما دلایل خاص خود را داشتیم. این که از این اپ استورها استفاده کنید یا خیر، کاملا به خودتان بستگی دارد. هنگام دانلود هر کدام از این اپ استورها، باید توجه داشته باشید که دیگر زیر چتر امنیتی گوگل پلی قرار ندارید. با این وجود باید اطلاع داشته باشید که چنین استورهایی هم به عنوان جایگزین وجود دارند.

شما تجربه استفاده از کدام یک از موارد بالا را دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link