یک کارت گرافیک Arc با ۱۶ هسته Xe روی CompuBench دیده شد

اینطور که روی دیتابیس CompuBench دیده شده، شرکت اینتل دارد روی یک کارت گرافیک جدید از سری Arc با ۱۶ هسته Xe کار می‌کند. تا به این لحظه کارت گرافیک Arc A550M تنها کارت این سری است که ۱۶ هسته دارد و از سیلیکون ACM-G10 برای آن استفاده شده است، اما فرکانس‌هایی که روی دیتابیس دیده‌ایم برای یک کارت گرافیک لپ تاپ خیلی بالا هستند.

یک کارت گرافیک ناشناس Arc روی CompuBench

صرفاً جهت یادآوری، اینتل عرضه کارت گرافیک دسکتاپ Arc A580 را هم در برنامه دارد، کارت گرافیکی که چند ماه پیش معرفی شده و از زمان معرفی، هیچ اطلاعات تازه‌ای در خصوص آن منتشر نشده است. البته اینتل هیچ زمانی برای عرضه این کارت گرافیک مشخص نکرده و دست خود را از نظر زمانی باز گذاشته است.

ARC A580

اما به هر حال، گویا این شرکت دارد یک کارت گرافیک جدید توسعه می‌دهد. کارت گرافیکی که روی دیتابیس CompuBench دیده شده یک کارت گرافیک از سری Arc و روی درایور تست (۹۹۹۹) است. این کارت ۲۵۶ واحد CU داشته و در فرکانس ۲۴۰۰ تا ۲۴۵۰ مگاهرتز فعالیت می‌کند. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این کارت گرافیک Arc A550M نیست و یک نسخه دسکتاپ عرضه نشده از آن است.

INTEL ARC 2023 2024 ALCHEMIST BATTLEMAGE ROADMAP 850x426 1

۲۵۶ واحد CU معادل ۱۶ هسته Xe است و می‌دانیم که کارت گرافیک Arc A580 قرار بود ۲۴ هسته Xe داشته باشد، پس این کارت گرافیک یا اصلاً A580 نیست، یا اینکه شرکت اینتل مشخصات Arc A580 را بی‌خبر تغییر داده است. اگر نگاهی به نقشه راه اینتل بیندازیم، متوجه می‌شویم که این کارت گرافیک ممکن است یکی از کارت‌های خانگی سری Arc باشد که قرار است در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ عرضه بشوند.

علاوه بر همه این‌ها، CompuBench آخرین بنچمارکی است که یک گیمر برای تست یک کارت گرافیک به سراغ آن می‌رود، اما فعلاً تنها اطلاعاتی که داریم همین است. یک مقایسه کوتاه بین این کارت گرافیک ناشناس و کارت گرافیک Arc A770 اختلاف ۴۲ درصدی عملکرد را نشان می‌دهد. تعداد هسته‌های این کارت گرافیک نصف Arc A770 بوده و این اختلاف عملکرد منطقی هم هست.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.