یک عکاس پرتره‌های کمیاب از زندگی تابستانی خرسهای قطبی را ثبت کرده است

یک عکاس ۳۳ روز را در مناطق شمالی کانادا گذراند و زندگی خرس‌های قطبی را در تابستان مشاهده  و مستند کرد.

مارتین گرگوس ، هنر عکاس و تخصص عکاسی با هواپیمای بدون سرنشین خود را برای ثبت این پرتره های صمیمی و منحصر به فرد خرس های قطبی در ماه های تابستان را توامان استفاده کرد.

در حالی که در بیشتر عکس‌های خرس‌های قطبی حیوانات را در پس‌زمینه‌ای از یخ و برف می‌‌بینیم، عکس‌های «گرگوس» نمایی متفاوت از قطب شمال کانادا را به تصویر می‌کشند که خرس‌ها در مزرعه‌ای از گل‌های بنفش دیده می‌شوند.

آثار گرگوس در مسابقاتی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، که قدمت آن به سال ۲۰۰۸ باز می گردد، در آن زمان او در سن ۱۱ سالگی در مسابقه «عکاس حیات وحش سال» موزه تاریخ طبیعی شرکت کرد و لوح تقدیر ویژه ای را از آن خود کرد.

اشتیاق او برای مستندسازی داستان‌ها و حیات وحش با یک سفر دو قسمتی به اوج خود رسید – ابتدا به مدت ۱۳ روز در تابستان ۲۰۲۰ و بعداً برای ۲۰ روز دیگر در سال ۲۰۲۱ – مجموعا ۳۳ روز را  در شمال چرچیل، کانادا گذراند.

گرگوس با استفاده از پهپادهای DJI، GoPros و Nikon D850 در یک محفظه زیر آب توانست از نزدیک با خرس‌های قطبی آشنا شود و در عین حال برای آنها نامرئی بماند. عکس‌های او بدون مزاحمت‌ترین لحظات حیوانات و رفتار خارق‌العاده آن‌ها را در زمانی که برفی نیست، ثبت می‌کند.

با این حال، این عکاس به شدت از تأثیرات تغییرات اقلیمی بر خرس‌های قطبی آگاه است.

گرگوس می‌گوید: «در حالی که هدف این پروژه ثبت جنبه زیبای خرس‌ها در تابستان بود، من نمی‌خواهم از واقعیت تغییرات آب‌وهوایی و سایر تهدیدات پیش روی خرس‌ها و دنیای طبیعی ما دوری کنیم.»

گرگوس پروژه ها و نمایشگاه‌های متعددی در کانادا و بین المللی دارد. در سال ۲۰۲۱، او برنده جایزه نمونه کارها ستاره در حال ظهور در مسابقه معتبر عکاس حیات وحش سال (WPY) موزه تاریخ ملی شد و فیلم مستند او درباره زمان او با حیوانات، ۳۳ روز در میان خرس‌ها در اوایل این ماه منتشر شد.

گرگوس می‌گوید: «دوست دارم مردم تصاویر من را ببینند و بتوانند با خرس‌ها ارتباط برقرار کنند و رابطه برقرار کنند.»

کارهای بیشتر گرگوس را می‌توانید در اینستاگرام ، وب‌سایت ، و همچنین در وب‌سایت AviaEye و کانال یوتیوب او پیدا کنید.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link