یک عکاس اوکراینی عکس‌های با فرمت بزرگ را روی خاک کشورش چاپ می‌کند

یک عکاس اوکراینی زندگی خانواده‌اش را در دوربین‌هایی با فرمت بزرگ در طول جنگ با روسیه ثبت کرده است. سپس عکس ها را روی خاک کشورش چاپ می‌کند.

در میان صداهای روزانه آژیرهای حمله هوایی و مناظر تانک‌ها در خیابان‌ها، این عکاس به نام والری ودوتا، ۳۹ ساله، تجربه خود از جنگ را با ثبت پرتره‌های خانوادگی و پیامدهای ویرانگر حملات موشکی در کیف ثبت کرده است.

«از ماه می، من شروع به مستندسازی تجربه‌ام از جنگ و مستندسازی جنبه‌هایی از آن کردم که مستقیماً روی من تأثیر گذاشت . من انتخاب می کنم که این کار را در قالب یک آلبوم خانوادگی انجام دهم. من ابتدا ایده یک دیپتیک را داشتم، مثل پسرم که جنگا بازی می‌کند و ساختمانی که با موشک روسی اصابت کرده است.»

انتخاب قدرتمند و ترسناک سوژه ودوتا با تصمیم او برای چاپ عکس هایش در خاک اوکراین قدرت بیشتری می‌بخشد.

ودوتا عکس‌های خود را با دوربین Wista 45 می‌گیرد و انواع مختلفی از چاپ‌های جایگزین را آزمایش کرده است تا از اسکن دیجیتال اجتناب کند تا «تا آنجا که ممکن است فرآیند عکاسی من آنالوگ بماند».

فرآیند چاپ صمغ بی کرومات شامل پوشش دادن کاغذ با امولسیون ساخته شده از مواد شیمیایی پودری، یک ماده صمغی خشک به نام صمغ عربی و یک رنگدانه محلول در آب است.

پس از آزمایش مکرر فرآیند چاپ بیکرومات صمغی و لذت بردن از انعطاف پذیری استفاده از تقریباً هر چیزی به عنوان رنگدانه، به فکر استفاده از خاک کشورش به عنوان رنگدانه افتاد.

من کار یک هنرمند اوکراینی را در اینستاگرام دیدم و او از خاک به عنوان رنگ برای پرتره خود استفاده کرد. سپس، صمغ دی کرومات آمونیوم عربی را با خاک مخلوط کرده و به پودر ریز تبدیل کردم.

عکس‌های خیلی جالبی از آب درآمدند، بنابراین همه تصاویرم را دوباره چاپ کردم و  فقط از خاک برای کارم استفاده می کنم. در برخی از تصاویر از خاک سیاه استفاده کردم زیرا همسرم در منطقه ای به دنیا آمده است که به خاطر خاک سیاهش معروف است.

آثار ودوتا در نشریات معتبری مانند Vogue Italia، Vogue Greece، Vogue Portugal و Harpers Bazaar ظاهر شده است.

«دهکده‌ای که من در آن به دنیا آمدم و در آن بزرگ شدم، توسط روسیه اشغال شده است، بنابراین به نوعی، «خاکم» را برای مدت زمان نامعلومی از دست دادم.»

ودوتا در حال فروش تصاویر خود به صورت NFT در Voice است .

به دلیل جنگ، او مجبور شد خرید دوربین رویایی خود (جیبلینی ۸×۱۰) را به تعویق بیندازد و امیدوار است در آینده بتواند دوربین بزرگتر را خریداری کند.

کارهای بیشتر ودوتا را می‌توانید در  اینستاگرام او ببینید.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link