گوگل جزئیات بیشتری در مورد پیکسل تبلت ارائه داد

Screen Shot 2022 10 06 at 3

ساعاتی قبل در کنار معرفی جدیدترین گوشی‌های پیکسل، این شرکت جزئیات بیشتری از پیکسل تبلت را مطرح کرد. این شرکت ماه‌ها قبل ساخت این تبلت را تایید کرده بود و حالا می‌توانیم به جزئیات بیشتری از آن بپردازیم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تبلت، اتصال به پایه مغناطیسی است که به عنوان شارژر بی‌سیم عمل می‌کند و با استفاده از آن، پیکسل تبلت به عنوان نمایشگر هوشمند انجام وظیفه خواهد کرد. در این شرایط، پیکسل تبلت یادآور دستگاه نست هاب مکس است که برای کارهایی مانند ارتباط با گوگل اسیستنت و کنترل گجت‌های هوشمند خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید خاطرنشان کنیم آمازون هم از چند سال قبل چنین قابلیتی را برای تبلت‌های فایر ارائه داده است.

مانند گوشی‌های سری پیکسل ۷، پیکسل تبلت هم از چیپست تنسور G2 استفاده بود. رابط کاربری این تبلت مبتنی بر زبان طراحی Material You است. باید خاطرنشان کنیم در سال ۲۰۱۹ گوگل اعلام کرد که از بازار تبلت‌ها خارج شده و دیگر تبلت جدیدی تولید نمی‌کند. در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ گوگل چندین تبلت با همکاری شرکت‌های مختلف راهی بازار کرد. اگرچه تبلت‌های نکسوس طرفداران زیادی پیدا کردند، اما تبلت‌های پیکسل با استقبال چندانی روبرو نشدند. مهم‌ترین مشکل تبلت‌های پیکسل مربوط به نرم‌افزار بود و بدون شک حالا گوگل قصد دارد توجه زیادی به این موضوع نشان بدهد.

در همین زمینه باید به آپدیت اندروید ۱۲L اشاره کنیم که برای دستگاه‌های مبتنی بر نمایشگرهای بزرگ ویژگی‌های مفید متعددی را ارائه می‌کند. از بین این ویژگی‌ها می‌توانیم به به‌روز‌رسانی تسک‌بار و بهبود قابلیت‌های مربوط به چندوظیفگی اشاره کنیم. همچنین گوگل اعلام کرده که در همکاری با توسعه‌دهندگان، به دنبال بهینه‌سازی اپ‌های مختلف‌های برای تبلت‌ها است. به طور کلی به نظر می‌رسد این بار گوگل در بازار تبلت‌ها شانس زیادی برای موفقیت دارد اما بعد از عرضه‌ی آن می‌توانیم در این زمینه با قاطعیت صحبت کنیم.

منبع: The Verge

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.