گلکسی A14 5G سامسونگ با اندروید ۱۳ عرضه می‌شود

آن طور که به نظر می‌رسد، سامسونگ قصد دارد در آینده‌ای نزدیک از گوشی هوشمند جدید گلکسی A14 5G به عنوان جانشین گلکسی A13 با سیستم‌عامل به‌روز و قابلیت‌های نسبتاً خوب رونمایی کند. در همین راستا، ظاهراً برخی مشخصات این گوشی اقتصادی جدید سامسونگ در یک وب‌‌سایت صدور گواهینامه فاش شده که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

گفته می‌شود که سامسونگ در حال توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند جدیدی از سری میان‌رده A است و تصمیم دارد آن‌ها را اواخر سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳ به کاربران معرفی کند که یکی از آن‌ها گلکسی A14 خواهد بود. تاکنون رندرهای زیادی در مورد این گوشی هوشمند جدید در رسانه‌های خبری مطرح نشده، اما به لطف وب‌سایت صدور گواهینامه Wi-Fi Alliance برخی مشخصات گلکسی A14 5G فاش شده که بر این اساس، این گوشی هوشمند با شماره مدل SM-A146P-DSN روانه‌ی بازار می‌شود.

گلکسی A14 5G سامسونگ

طبق اطلاعاتی که این وب‌سایت فاش کرده، سامسونگ قصد دارد یک نسخه از این گوشی را با پشتیبانی از eSIM به جای دو سیم‌کارت در بازارهایی که از این فناوری بهره می‌برند، عرضه کند. گفتنی است فناوری eSIM در اروپا و آسیا بسیار محبوب شده و دلیلش هم آن است که کاربران تمایل دارند جدیدترین و بهترین فناوری ممکن برای بهره‌گیری از تماس با کیفیت و اینترنت همراه پرسرعت را دریافت کنند و همین مقوله کاربران و مخاطبان بیشتری را نیز به سمت خود جذب می‌کند.

علاوه بر این وب‌سایت مذکور اعلام کرده که جدیدترین گوشی هوشمند اقتصادی سامسونگ به صورت پیش‌فرض از سیستم‌عامل جدید اندروید ۱۳ بهره خواهد برد. بنابراین انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند جدید با رابط کاربری One UI 5 سامسونگ که چند روز پیش معرفی شد، در اختیار کاربران قرار بگیرد. همچنین گفته می‌شود که گلکسی A14 5G با اتصال Wi-Fi 5 دو بانده روانه‌ی بازار خواهد شد.

پیش‌تر رندری که از این گوشی هوشمند اقتصادی سامسونگ منتشر شد، نشان داد که سامسونگ طراحی بسیار ساده‌ای را برای گلکسی A14 در نظر گرفته و در پنل پشتی دوربین‌ها بدون اینکه در ماژول خاصی قرار داشته باشند، به صورت عمودی در سمت چپ-بالای پنل جای خوش کرده‌اند. هنوز مشخصات فنی این گوشی هوشمند به طور رسمی توسط این شرکت کره‌ای اعلام نشده، اما طبق پیش‌بینی تحلیلگران گلکسی A14 مجهز به نمایشگر ۶.۸ اینچی LCD خواهد بود که از رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۶۰، رفرش ریت ۶۰ هرتزی و تراکم پیکسلی ۲۶۴ ppi بهره می‌برد.

گلکسی A14 5G سامسونگ

گوریلا گلس ویکتوس جهت مراقبت از این نمایشگر، روی آن قرار خواهد گرفت و حفره‌ی نمایشگر روی پنل جلوی این گوشی هوشمند پذیرای دوربین سلفی آن خواهد بود. از پردازنده‌ی Helio G80 مدیاتک به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند یاد می‌شود. این پردازنده ۸ هسته‌ای است که هسته‌های آن به شکل دو دسته‌ی دو و شش‌تایی تقسیم می‌شوند. ۲ هسته‌ی قدرتمند Cortex-A75 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم مصرف از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز.

گفته می‌شود که یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت هم به عنوان منبع تغذیه‌ی این گوشی هوشمند به انجام وظیفه می‌پردازد که با شارژر ۱۵ واتی به انرژی مجدد آن تأمین می‌شود. در مورد سیستم دوربین این گوشی هوشمند در حال حاضر می‌توان به سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آن اشاره کرد. انتظار می‌رود در روزهای آینده اخبار دقیق‌تری از این گوشی اقتصادی جدید سامسونگ منتشر شود.

منبع: Notebookcheck

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link