گزارش مالی شیائومی؛ افت شدید سود خالص در پی افزایش سرمایه‌گذاری و کاهش فروش گوشی

xiaomi mi 11 lite 5g ne logo

جدیدترین گزارش مالی شیائومی که به سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ ارتباط دارد، نشان می‌دهد درآمد این شرکت به‌طرز قابل توجهی افت کرده است. درآمد شیائومی در سه‌ماهه‌ی جولای تا سپتامبر ۲۰۲۲ (اواسط تیر تا اواسط مهر ۱۴۰۱) به ۷۰٫۵ میلیارد یوان (کمی بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار) رسید. ۵۰٫۵ درصد از این درآمد نتیجه‌ی فروش محصولات شیائومی در بازارهای خارج از چین بود.

براساس گزارش GSMArena، درآمد شیائومی در فصل سوم ۲۰۲۲ به‌میزان ۱۰ درصد نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه سال ۲۰۲۱ افت کرد. سود خالص شیائومی با افت ۵۹ درصدی سالانه به ۲٫۱ میلیارد یوان (۲۹۴ میلیون دلار) رسید. شیائومی در فصل سوم ۸۲۹ میلیون یوان (۱۱۶ میلیون دلار) در کسب‌و‌کار خودروی برقی و سایر پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرد و این موضوع روی سود خالص این شرکت اثر گذاشت.

شیائومی می‌گوید سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق‌و‌توسعه را ۲۵ درصد افزایش داده است و ۴۸ درصد از کارکنانش در این بخش پراهمیت فعالیت می‌کنند. این نشان می‌دهد شیائومی برنامه‌های بزرگی برای آینده در سر دارد.

شیائومی می‌گوید تعداد کاربران MIUI (رابط کاربری گوشی‌های این شرکت) به ۵۶۴ میلیون رسیده که نشان‌دهنده‌ی رشد ۷۸٫۱ میلیون نفری (۱۶ درصد) نسبت‌به فصل سوم ۲۰۲۱ است. تنها ۱۴۱ میلیون نفر (حدودا ۲۵ درصد) از این کاربران در چین ساکن هستند.

مقاله‌های مرتبط:

شیائومی توانست در فصل سوم ۲۰۲۲ بالغ‌بر ۴۰٫۵ میلیون گوشی هوشمند روانه‌ی بازار کند. تعداد گوشی‌های عرضه‌شده‌ی شیائومی ۷٫۸ درصد نسبت‌به سال ۲۰۲۱ افت کرد، اما این شرکت را در رتبه‌ی سوم برترین برندهای صنعت موبایل نگه داشت.

شیائومی می‌گوید درآمدش ازطریق فروش گوشی در فصل سوم امسال ۱۱٫۱ درصد افت کرد. این شرکت مشکلات اقتصاد جهانی را یکی از دلایل افت فروش گوشی‌هایش قلمداد می‌کند.

شیائومی از لحاظ تعداد گوشی‌های عرضه‌شده، در بازارهای اروپا و ایتالیا و فرانسه در رتبه‌ی دوم و در بازار اسپانیا در رتبه‌ی اول قرار گرفت. این شرکت در آمریکای لاتین و آفریقا، رتبه‌ی سوم را دراختیار دارد.

شیائومی می‌گوید ۱۹٫۹ درصد از گوشی‌های بازار اروپا را ازطریق خرده‌فروشی‌های رسمی اپراتورهای موبایلی می‌فروشد که نشان‌دهنده‌ی رشد ۱٫۷ درصدی نسبت‌به سال ۲۰۲۱ است. اکثر کاربران اروپایی همچنان ترجیح می‌دهند گوشی‌های شیائومی را ازطریق فروشگاه‌های متفرقه تهیه کنند. چنین شرایطی در آمریکای لاتین هم دیده می‌شود. شیائومی در بازار بزرگ ایالات متحده حضور رسمی ندارد.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link