گرافیک تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۲۰۰ احتمالا بهتر از A16 اپل است

مدیاتک قصد دارد به‌زودی از چیپست پرچم‌دار دایمنسیتی ۹۲۰۰ رونمایی کند. این تراشه قرار است به عنوان جانشین دایمنسیتی ۹۰۰۰ به دست کاربران برسد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این تراشه با بهبود‌های چشمگیری نسبت به نسل قبلی روبرو شده و در کنار افزایش سرعت، مصرف انرژی آن هم کاهش یافته است. البته هنوز در مورد تاریخ دقیق معرفی این تراشه نمی‌توانیم صحبت کنیم.

با این حال، حالا به لطف افشای نتایج برخی از بنچمارک‌های صورت گرفته روی این تراشه، می‌توانیم تا حد خوبی در مورد تغییرات عملکردی تراشه‌ی موردنظر صحبت کنیم. به طور مشخص، بر اساس بنچمارک GFX، ظاهرا این تراشه از نظر پردازنده‌ی گرافیکی می‌تواند بهتر از چیپست A16 موجود در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ عمل کند.

دایمنسیتی 9200

به طور مشخص، این چیپست در تست GFX 1080p Manhattan 3.0 توانسته رکورد ۳۲۸ فریم در ثانیه را ثبت کند و در تست Manhattan 3.1 موفق به ثبت ۲۲۸ فریم در ثانیه شده است. برای مقایسه باید بگوییم که پردازنده‌ی گرافیکی A16 در این دو تست توانسته ۲۸۰ و ۲۰۰ فریم در ثانیه را ثبت کند. بهترین تراشه‌ی فعلی مدیاتک یعنی دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس هم در این تست با کسب ۲۲۰ و ۱۶۰ فریم در ثانیه فاصله‌ی زیادی با این تراشه‌ی تازه‌نفس دارد. در نهایت باید به عملکرد اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ اشاره کنیم که به ترتیب توانسته عملکرد ۲۸۱ و ۱۸۸ فریم در ثانیه را ارائه دهد.

بر اساس گزارش‌ها، چیپست A16 اپل قدرتمندترین تراشه‌ی موجود در بازار محسوب می‌شود اما این تراشه‌ی مدیاتک نه‌تنها رقبای اصلی خود را پشت سر گذاشته، بلکه در زمینه‌ی گرافیک توانسته بهترین تراشه‌ی موبایل اپل را هم شکست دهد. بر اساس اعلام یکی از افشاگران، هسته‌ی اصلی پردازنده‌ی دایمنسیتی ۹۲۰۰ حداکثر سرعت ۳.۰۵ گیگاهرتز ارائه می‌دهد و سرعت هسته‌های قدرتمند به ۲.۸۵ گیگاهرتز می‌رسد. همچنین هسته‌های کم‌مصرف مبتنی بر سرعت ۲.۰ گیگاهرتز هستند.

با وجود اینکه این اعداد به طور رسمی اعلام نشده‌اند، ولی اگر مدل نهایی این تراشه عملکردی نزدیک به همین اعداد ثبت کند، اپل با یک رقیب جدی و قدرتمند روبرو خواهد شد. ظاهرا تا چند هفته‌ی دیگر شاهد رونمایی از این تراشه‌ی جذاب خواهیم بود و احتمالا تا آن زمان جزئیات بیشتری از جدیدترین چیپست پرچم‌دار مدیاتک فاش می‌شود.

منبع: mysmartprice

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link