کوالکام از پردازنده اسنپدراگون ۷۸۲G رونمایی کرد

کوالکام به‌تازگی از پردازنده اسنپدراگون ۷۸۲G به عنوان جانشینی برای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس رونمایی کرده است.

اگرچه کوالکام چند روز قبل از پردازنده پرچم‌دار خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رونمایی کرده اما ساعاتی پیش شاهد رونمایی از یک پردازنده میان‌رده تحت عنوان اسنپدراگون ۷۸۲G نیز بوده‌ایم. پردازنده‌ای که مثل اسنپدراگون ۷۷۸G بر پایه‌ی لیتوگرافی ۶ نانومتری است و از ۸ هسته بهره می‌برد.

هسته‌های پردازنده‌ی جدید کوالکام به شکل ۱ + ۳ + ۴ در کنار هم قرار گرفته‌اند که شامل یک هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۷ گیگاهرتز، سه هسته از همین نوع با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز می‌شوند. تنها تفاوت در مقایسه با نسل قبل این است که اکنون فرکانس هسته‌ی بزرگ از ۲٫۵ به ۲٫۷ گیگاهرتز ارتقا پیدا کرده که به همین خاطر شاهد افزایش سرعت ۵ درصدی در مقایسه با اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس هستیم. علاوه بر این‌ها، عهده‌دار فعالیت‌های گرافیکی سیستم هم بر عهده‌ی آدرنو ۶۴۲L است که گفته می‌شود در مقایسه با پردازشگر گرافیکی بکار رفته در اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس حدودا ۱۰٪ سریع‌تر است.

اسنپدراگون 782G

درست مثل پردازنده‌ی قبلی، اسنپدراگون ۷۸۲G هم از فناوری شارژ سریع Quick Charge 4 پلاس با امکان شارژ تا ۵۰٪ در مدت ۱۵ دقیقه بهره می‌برد. همچنین یک سری دیگر از مشخصه‌ها نظیر معماری شتاب‌دهنده‌ی هوش مصنوعی، سیستم پردازش تصویر ۱۴ بیتی سه‌گانه و توانایی پردازش ۲ گیگاپیکسل در یک ثانیه و پشتیبانی از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی از جمله قابلیت‌هایی هستند که پردازنده‌ی جدید از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

مودم اسنپدراگون X53 بکار رفته در این پردازنده توانایی پشتیبانی از اینترنت ۵G را داراست و اگرچه با یک میان‌رده طرف هستیم اما با این حال هم از فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و هم طول موج میلی‌متری. همچنین به لطف قابلیت FastConnect 6700، شاهد پشتیبانی از وای‌فای ۶ با سرعت ۲٫۹ گیگابیت بر ثانیه هم هستیم.

کوالکام متأسفانه هنوز اعلام نکرده که کدام شرکت قرار است از این پردازنده به عنوان قلب تپنده‌ی گوشی‌های خود استفاده کند اما اینطور که به نظر می‌رسد، نخستین محصول به احتمال خیلی زیاد آنر ۸۰ خواهد بود. محصولی که فردا رسما رونمایی خواهد شد. البته این گوشی‌ها احتمالا در مدل‌های مختلفی نظیر استاندارد، پرو، پرو پلاس و SE رونمایی می‌شوند که پردازنده‌ی مدل پرو اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ خواهد بود.

منبع: GSMArena

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.