کمبود ۲۰ تا ۴۰ درصدی موجودی RTX 4080 در زمان عرضه نسبت به ۴۰۹۰

همانطور که قبلا نیز پیش بینی شده بود قیمت بالای ۱۶۰۰ دلاری کارت RTX 4090 مانع استقبال و فروش آن نشد و این در حالی است که کارت جدید RTX 4080 که با قیمت پایین تر ۱۱۹۹ دلار قرار است عرضه شود و تقاضای بیشتری نیز برای خرید آن پیش بینی شده احتمالا با کمبود مواجه شود.

در همین راستا کانال یوتیوبی Moore’s Law اذعان کرده که خرده فروشی‌ها تایید کرده‌اند که RTX 4080 قرار است با موجودی عرضه ۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر نسبت به RTX 4090 در روز اول عرضه در دسترس قرار گیرد. در همین رابطه همچنین ادعا شده که طبق منابع، خرده فروشان در سه ماهه چهارم سال میلادی در مقایسه با RTX 4090 تعداد کمتری از RTX 4080 را دریافت خواهند کرد.

کمبود RTX 4080

حدس زده می‌شود که دلیل اصلی انویدیا برای کاهش عرضه این سری کارت‌ها ترغیب خریدارن به استفاده از سری کارت‌های Ampere در فصل تعطیلات سال جاری میلادی است. با کاهش قیمت و در دسترس بودن سری پردازنده‌های گرافیکی RTX 3000، این محصولات اخیراً فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. آخرین نظرسنجی استیم در این رابطه نشان می‌دهد که کارت RTX 3060 بیش از هر کارت دیگری در ماه گذشته آمار استفاده‌ی جدید را ثبت کرده است.

کمبود RTX 4080

این در حالی است که در همین آمار استیم کارت‌های RTX 3060 Ti ،RTX 3070 ،۳۰۷۰ Ti و ۳۰۸۰ همگی جز GPU هایی با عملکرد گرافیکی برتر بوده‌اند. موجودی کارت‌های گرافیک RTX 3000 انویدیا زیاد گزارش شده و در همین راستا به نظر می‌رسد که این کمپانی تمایل دارد کاربران را ترغیب به خرید این محصولات کند.

یکی دیگر از مشکلات پشت کمبود ارائه RTX 4080 مربوط به لغو نسخه اصلی ۱۶ گیگابایتی است و تصمیم این شرکت برای لغو عرضه RTX 4080 16GB نزدیک به زمان ارائه در بازار بر موجودی نهایی این قطعات تاثیر گذاشته است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link