کتاب بیوالکترومغناطیس منتشر شد

انتشارت جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب بیوالکترومغناطیس در دوجلد را با رویکردی به حوزه فنی مهندسی به ویژه مهندسی پزشکی، بیوالکتریک و مغناطیس را منتشر کرد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، این کتاب توسط دکتر ریاد حبش در ۳۷۱ صفحه به سال ۲۰۲۰ تالیف گردیده و توسط همایون ابراهیمیان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، امیر شایگان اصل، علی کیسالایی، عرفان بابازاده و سودا ابراهیمیان در دو جلد ترجمه شده است.

بسیاری از اختراعات امروزی، از برق‌رسانی و شبکه هوشمند، ارتباطات الکترومغناطیسی بی‌سیم( EM) و محصولات مصرفی گرفته تا کاربردهای زیست پزشکی از جمله فناوری‌های درمانی و تشخیصی، آنقدر مهم و سودمند هستند که تعجب می‌کنیم که چگونه بدون آنها زندگی می‌کردیم. این اختراعات به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مدرن ما تبدیل شده اند. مطمئناً آنها ارزشمند هستند، با این حال، مهم است که بدانیم آیا ایمن نیز هستند؟ با اینهمه، “بیوالکترومغناطیس” به یک کالای عمومی تبدیل می شود که همه باید به آن دسترسی داشته باشند و حق دانستن آن را داشته باشند.

این اساساً در مورد زندگی و سلامتی است و بنابراین باید در عرضه آن برای عموم، به ویژه دانش آموزان، بی حد و حصر باشد. چنین طیف گسترده ای از موضوعات به خواننده این فرصت را می دهد که فرآیند یادگیری را به عنوان یک کار طراحی در نظر بگیرد و یادگیرندگان را در بررسی مشکلات بهداشتی و ایمنی و ایجاد راه حل های مناسب نوآورتر کند. هدف نهایی کتاب این است که فرآیند ایجاد دانش فوق را، از دید تحقیقات علمی کلاسیک به تجربه خواننده برساند.

کتاب «بیوالکترومغناطیس» مفاهیم پایه، اصول اساسی و رفتارهای مشخصه میدان های الکتریکی و مغناطیسی را برای افرادی که در زمینه محاسبات برداری و معادلات با مشتقات جرئی پیش زمینه ندارند را توضیح می دهد. بخصوص، این کتاب برای برقراری ارتباط بین زیست شناسان و مهندسین و یا فیزیکدانان که با برهمکنش میدان های الکترومغناطیسی با سیستم های بیولوژیکی سر و کار دارند، مورد نظر است.

مطالعه جلد اول و دوم این کتاب که به صورت یک مجموعه مکمل ارائه می شوند، می تواند نیاز دانشجویان را در بسیاری از زمینه های اساسی درس الکترومغناطیس و بیوالکترومغناطیس برطرف سازد. همچنین، با آشنایی بیشتر دانشجویان با بخش های مختلف علم الکترومغناطیس، مسیر انتخاب گرایش های کاری برای آنان هموار تر خواهد شد.

در جلد اول با عنوان «مبانی پایه ای بیوالکترومغناطیس»، مفاهیم پایه ای الکترومغناطیس و بیوالکترومغناطیس و اثرات سلامتی این امواج بر بدن انسان مورد بحث قرار می گیرند. استانداردهای مرتبط با این امواج در مناطق و سیستم های مختلف بررسی شده و روش های محافظت از آنها معرفی می شوند.

در جلد دوم با عنوان «کاردبردهای بیوالکترومغناطیس در درمان و مهندسی پزشکی»، روش های درمانی که از الکترومغناطیس به عنوان عامل اصلی استفاده می کنند (از قبیل هایپرترمی، حرارت درمانی و … ) بررسی شده است. همچنین دوزیمتری و دماسنجی این امواج به شکل گسترده مورد بحث قرار می گیرد.

جلد اول کتاب «بیوالکترومغناطیس» ۴۵۶صفحه ای، در ۶ فصل و به قیمت ۱۰۰۰۰۰۰ ریال گردآوری شده و جلددوم آن ۲۹۶ صفحه ای، در ۶ فصل و به قیمت ۹۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

نوشته کتاب بیوالکترومغناطیس منتشر شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.