کاهش ۱ میلیون کاربر از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک

زمانی که ایلان ماسک از تصمیم خود برای خرید توییتر پرده برداشت خیلی از اکتیویست‌ها و بلاگرها از عدم نارضایتی خود سخن گفتند و برخی نیز اذعان کردند که در صورت خرید توییتر توسط ماسک نسبت به غیرفعال‌سازی و حذف حساب خود اقدام خواهند کرد، در همین رابطه جدیداً مشخص شده که توییتر بیش از ۱ میلیون کاربر را از دست داده است.

در همین راستا در جدیدترین گزارش‌ها به نظر می‌رسد که بسیاری از افراد از زمان روی کارآمدن ایلان ماسک حساب توییتری خود را غیرفعال کرده‌اند. در همین رابطه طبق گزارش جدید توسط Bot Sentinel، شرکتی که رفتار کاربران در این پلتفرم را مورد بررسی قرار می‌دهد، توییتر در بازه زمانی ۲۷ اکتبر تا ۱ نوامبر نزدیک به ۸۷۷,۰۰۰ کاربر را از دست داده و این دقیق همان زمانی است که ایلان ماسک با سینک وارد توییتر شد!

در همین بازه زمانی ۴۹۷,۰۰۰ حساب دیگر به حالت تعلیق درآمد و در مجموع به نظر می‌رسد که توییتر نزدیک به ۱.۴ میلیون کاربر را از دست داده است. برای دست‌یابی به این آمار کمپانی Bot Sentinel تعداد کاربرانی که اکانت خود را غیرفعال کرده‌اند و یا حتی اکانت آن‌هایی که تعلیق شده را بدست آورده و سپس با مجموع میزان کاربر کلی توییتر که ۲۳۷ میلیون است مقایسه کرده است.

1 میلیون کاربر توییتر ماسک

غیرفعال کردن اکانت زمانی رخ می‌دهد که کاربر عمداً حساب خود را ببندد و از سوی دیگر، تعلیق زمانی رخ می‌دهد که توییتر حساب‌ها را به دلیل عدم فعالیت، فیک بودن و یا نقض قوانین پلتفرمی از دسترس خارج کند.

در همین راستا در یک گزارش تحقیقاتی دیگر مشخص شده که افراد با انگیزه‌های مخرب در تلاش هستند تا محدودیت‌های جدید توییتر پس از تصاحب ایلان ماسک را آزمایش کنند و به عنوان مثال از الفاظ نژادپرستی استفاده کرده‌اند که در ۱۲ ساعت افزایش ۵۰۰ درصدی را نشان داده است. با این حال توییتر نمی‌تواند دائم کاربر از دست بدهد، اما بیشتر این کاربران صرفا به دلیل تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک حساب خود را غیرفعال کرده‌اند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.