کاهش قابل توجه قیمت گاز در اروپا

بدون شک یکی از مهمترین موضوعاتی که پس از جنگ روسیه و اوکراین مطرح شد، بحث قیمت انرژی و به ویژه سرنوشت صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا بود که روسیه امیدوار است از آن به عنوان یک اهرم فشار استفاده کند. موضوعی که در واقعیت هیچگاه شکل نگرفته و اروپا توانست به خوبی زمستانی که از آن به عنوان زمستان سخت یاد می شد را پشت سر بگذارد.

به گزارش سیناپرس، زمستان گذشته در حالی سپری شد که برخی تحلیل گران تصور می کردند قطع صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا می تواند این قاره را بحران انرژی مواجه کند. این موضوع به کمک عوامل متعددی مانند مدیریت مناسب کشورهای اروپایی در ذخیره به موقع گاز، جانشین کردن گاز کشورهای مانند قطر به جای گاز روسیه، گرم بودن نسبی زمستان و استفاده از انرژی های تجدید پذیر، هیچ گاه رخ نداد و معادلات روسیه در این زمینه تحقق پیدا نکرد.

در این شرایط و با فرا رسیدن روزهای گرم سال، مجددا قیمت گاز در اتحادیه اروپا با روند نزولی قابل توجهی مواجه شده و پیش بینی می شود قیمت این محصول در ماه های آتی همچنان کاهشی باشد.

بر اساس داده های ICE، قیمت گاز طبیعی در اروپا تنها در طول روز گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته و به کمتر از ۲۸۰ دلار در هر هزار متر مکعب رسید.

بررسی و تحلیل آمار بازارهای انرژی همچنین نشان می دهد: معاملات آتی ژوئن در هاب TTF در هلند به ۲۷۷ دلار در هر هزار متر مکعب یا ۲۴.۹۴ یورو در هر مگاوات ساعت کاهش پیدا کرده است.

گفتنی است قیمت گاز در اروپا در میان شاخص‌های پر شدن بالای تاسیسات ذخیره‌ سازی، ورود بی ‌سابقه گاز طبیعی مایع و هوای گرم همچنان در حال کاهش است.

به گزارش سیناپرس، روسیه هنوز به حفظ بازار اروپایی خود برای صادرات گاز امیدوار بوده و تلاش می کند با کمک ترکیه و ایجاد هاب جدید گازی در این کشور، گاز خود را به قاره سبز ارسال کند. البته با توجه به شرایط سیاسی ناشی از تداوم جنگ روسیه و اوکراین، این کشور به طور جدی به توسعه صادرات گاز خود به کشورهایی مانند چین نیز می اندیشد.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: tass

نوشته کاهش قابل توجه قیمت گاز در اروپا اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link