کاهش فروش مانیتور رایانه شخصی در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲، ورود به یک رکود دیگر

گزارش‌های مربوط به محموله‌های راکد از تولیدکنندگان به خرده‌فروشان به دلیل عدم خرید از سوی مصرف‌کنندگان، تقریباً همه بازارهای جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است، به ویژه هنگام سرهم کردن یک کامپیوتر شخصی از ابتدا یا به‌روزرسانی قطعاتی مانند مانیتور. اخیراً، شرکت بین‌المللی داده یا IDC، بازار مانیتورهای رایانه‌ شخصی را پایش کرده و به پنج تولیدکننده برتر این حوزه برای بررسی سهم بازار سه‌ماهه چهارم استناد کرده است، که به صورت خلاصه نشان دهنده‌ی کاهش فروش مانیتور رایانه شخصی نسبت به سال‌های قبل برای تمام آنها است.

روند کاهش فروش مانیتور رایانه شخصی در ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت

IDC در طی این تحقیقات دریافت که با یک کاهش تقریباً شش درصدی فروش مانیتور رایانه شخصی در سال پایان سال ۲۰۲۲ رو به رو بوده‌ایم. میزان واحد مورد نظر بیش از ۳۰.۵ میلیون نمایشگر بود که گزارش شده کمترین میزانی است که شرکت‌ها پس از افت بازار از سال ۲۰۰۸ تا به امروز شاهد آن بوده‌اند. IDC نشان می‌دهد که Dell ،HP، لنوو، TPV و سامسونگ شاهد کاهش ۱۶.۲ درصدی در مجموع محموله‌های خود در سه ماهه آخر سال گذشته بوده‌اند.

کاهش فروش مانیتور رایانه شخصی

این اتفاق برای شرکت‌ها و رسانه‌ها چندان عجیب نیست زیرا چندین تولیدکننده فروش خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ از دست می‌دهند و به سال ۲۰۲۳ امید بسته‌اند. این کاهش در کل به دلیل تغییر در بازار ناشی از رویدادهای کار در یک محیط از راه دور در طول همه‌گیری است. از درخواست بازگشت به محل کار شرکت‌هایی که در آن سال‌ها تحت تأثیر زیان‌های اقتصادی قرار گرفتند می‌شود دریافت که ایجاد فناوری جدیدتر برای جمع‌آوری منابع و ساخت قطعات گران‌تر در پیش است. در حقیقت ما دوباره در یک رکود اقتصادی به دلیل بلوک‌های منطقه‌ای تعیین شده توسط ایالات متحده و چین هستیم که باعث کاهش مجدد فروش می‌شود زیرا قطعات و واحدها در دسترس نیستند یا با هزینه‌های بالا برای مصرف کنندگان در دسترس هستند.

مانیتورها در کوتاه مدت برای بسیاری از خریداران یک فکر بعدی باقی خواهند ماند. حجم سالانه قبل از کووید-۱۹ به طور متوسط حدود ۱۲۵ میلیون بود، سپس برای هر یک از سه سال گذشته به بیش از ۱۳۵ میلیون رسید. مدتی طول می‌کشد تا گرد و غبار بنشیند. مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها اولویت‌های خود را مجدداً تنظیم می‌کنند، اما ما مطمئن هستیم که بسیاری از پایه‌های نصب شده اخیراً توسعه‌یافته در سال‌های آینده برای ارتقاء ترغیب خواهند شد.

جی چو، مدیر تحقیقات ردیاب دستگاه مشتری در سراسر جهان IDC

کاهش فروش مانیتور رایانه شخصی

IDC گزارش می‌دهد که به زودی در سال ۲۰۲۴ شاهد “بازیابی جزئی” خواهیم بود و سطح موجودی در این مدت افزایش می‌یابد. البته اگر در چند ماه اخیر اخبار مربوط به بازار جهانی فناوری را پیگیری کرده باشید، به خوبی می‌دانید که این کاهش تقاضا تنها به مانتیورها خلاصه نمی‌شود و دیگر بخش‌های این بازار مانند تلفن‌های هوشمند، پردازنده‌های مرکزی، پردازنده‌های گرافیکی، لپ تاپ‌ها و دیگر موارد را هم در بر گرفته است، که تمام این‌ها مهر تاییدی بر ورود به یک دوره‌ی رکود پساکرونایی است. البته تا کنون بیشتر تحلیل‌گران این دوره را زودگذر توصیف کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.