کاهش درآمد اپ استور در ماه گذشته از سال ۲۰۱۵ تاکنون بی‌سابقه بوده است

Untitled 2 2

به گزارش موسسه‌ی آماری Sensor Tower، درآمد اپ استور در ماه گذشته به شکل قابل توجهی کاهش داشته است؛ طوری که طی هفت سال اخیر اپل تاکنون چنین افتی را تجربه نکرده بود.

اینطور که به نظر می‌رسد، درآمد اپ استور از راه فروش بازی در یک ماه گذشته با افتی ۱۴ درصدی همراه بوده؛ افتی که طی هفت سال گذشته سابقه نداشته است. طبق آمار و ارقام منتشر شده توسط موسسه‌ی آماری Sensor Tower، این کاهش درآمد اپ استور احتمالا دو دلیل عمده داشته است. اریک وودرینگ، از تحلیل‌گران مورگان استنلی در یک گزارش بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسه‌ی Sensor Tower نوشته که این افت درآمد در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا و ژاپن و بیشتر به خاطر فروش کم بازی‌ها بوده است.

اپل در آخرین گزارش میزان درآمد خود به این نکته هم اشاره کرد که مقایسه‌ی سالانه‌ی درآمد اپ استور به خاطر تأثیری که شیوع ویروس کرونا روی نوع سرگرمی کاربران داشته نباید مثل قبل صورت بگیرد. اگرچه قرنطینه حدود یک سال است که به پایان رسیده اما با این حال طول کشید تا کاربران به وضعیت قبل از کرونا برگردند.

دومین مورد هم تحریم‌های سنگین علیه روسیه بوده که باعث ایجاد مشکلاتی در روند صادرات گاز این کشور به اروپا و سایر نقاط جهان شده است. با قطع روند ارسال گاز روسیه به کشورهای مختلف، قیمت گاز به شدت افزایش پیدا کرده و این باعث شده بسیاری از کشورها به تورم شدیدی گرفتار شوند. در نتیجه‌ی این موضوع، درآمد بسیاری از مردم کاهش پیدا کرده و آن‌ها تمایل کمتری برای پرداخت هزینه جهت خرید بازی و اپلیکیشن نشان می‌دهند. حتی آن دسته از افرادی که خیلی هم تحت تأثیر منفی این اتفاق قرار نگرفته‌اند، اندکی محتاط‌تر رفتار کرده و سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد هزینه‌ها را کاهش دهند تا مبادا در آینده به مشکلی مشابه گرفتار شوند.

درآمد اپ استور در نتیجه‌ی این اتفافاقات شاید در ماه جاری بیشتر از قبل کاهش داشته باشد چرا که افزایش قیمت سرویس‌ها در اپ استور در اروپا و سایر نقاط جهان قرار است از فردا عملی شود. طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، اپل قرار است قیمت اپ‌ها و خرید‌های درون برنامه‌ای را به میزان ۲۰٪ افزایش دهد. بدین ترتیب مثلا خریدهای درون برنامه‌ای به ارزش ۰.۹۹ یورو به ۱٫۱۹ یورو و آیتم‌های ۹٫۹۹ یورویی هم به ۱۱٫۹۹ یورو افزایش پیدا خواهند کرد. کشورهایی که هم قرار است با این افزایش قیمت روبرو شوند عبارت‌اند از: شیلی، مصر، ژاپن، مالزی، پاکستان، لهستان، کره‌ی جنوبی، سوئد، ویتنام و هر کشور دیگری که از یورو به عنوان واحد پول اصلی و رایج خود استفاده می‌کند.

البته به صورت کلی سرویسی که شامل اپ استور می‌شود در مقایسه با قبل رشد داشته است. اپل میزان درآمد اپ استور را مستقیما اعلام نمی‌کند اما آن را به عنوان بخشی از سرویس کسب و کار خود به حساب می‌آورد که شامل گارانتی و حق اشتراک نظیر اپل وان می‌شود. به صورت کلی انتظار می‌رود این سرویس در سه ماه سوم ۸٪ رشد را تجربه کرده باشد که اگرچه در مقایسه با قبل بیشتر است اما سرعت کمتری دارد. هرچند خود اپل هم انتظار دارد که در این سه ماه، میزان درآمد سرویس یادشده کمتر از ۱۲٪ باشد.

منبع: ۹to5Mac

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.