کافه بازار مخالف فیلتر گوگل پلی است اما …

به تازگی سرور ایمیل‌ درگاه خدمات الکترونیک مصادیق محتوای مجرمانه زیر نظر دادستان کل کشور هک, و صد‌ها سند و پیام مرتبط با فیلترینگ و محدود سازی اینترنت در ایران استخراج شده است. گروه هکری انانیموس مسئولیت استخراج این اطلاعات را برعهده گرفته و تمامی اطلاعات استخراج شده را برای دانلود در اختیار همه قرار داده است. اما نکته‌ای جالب در میان اطلاعات استخراج شده وجود دارد که توجه ما را به خود جلب کرده است و آن درخواست‌های متعدد مدیریت و کارمندان کافه بازار از کمیته فیلترینگ برای از دسترس خارج کردن فروشگاه‌ها و لینک‌های ایرانی و خارجی است.

نقش کافه بازار در فیلترینگ فعلی کشور

برای مثال در ایمیلی از حسام آرمندهی، مدیر کافه بازار در رابطه با دستور حذف برنامه‌های ایمو و بیتالک، به کمیته فیلترینگ اعلام شده که «ما برنامه‌های مذکور را پاک کردیم اما، آن‌ها هنوز فیلتر نشده‌اند!» بعد از آن هم تعدادی از مارکت ایرانی که این برنامه در این وبسایت‌ها همچنان موجود بوده لیست و خواستار رسیدگی شده است.

رفیق دزد و شریک قافله - کافه بازار با فیلتر مخالف است اما ....

در موردی دیگر یکی از کارمندان کافه بازار که در حال حاضر در کشور هلند ساکن است در مورد دستور حذف برنامه‌های وایبر خواستار اقدامی مشابه شده است. پیشنهاد فیلترینگ برنامه و حذف آن از دیگر مارکت‌های ایرانی مطرح شده است.

رفیق دزد و شریک قافله - کافه بازار با فیلتر مخالف است اما ....

در موردی دیگر هم فاش شده که مدیر عملیات کافه‌بازار با ارسال ایمیل‌هایی با کمیته فیلترینگ نه تنها همکاری نکرده است بلکه آمار مارکت‌های دیگر ایرانی را هم منتشر می‌کرده و برای فیلترینگ برنامه‌هایی که در اینترنت منتشر می‌شده نیز درخواست اعمال محدودیت می‌کرده است.

رفیق دزد و شریک قافله - کافه بازار با فیلتر مخالف است اما ....

نکته جالب و طعنه‌آمیز ماجرا این‌جاست که چند روز پیش، کافه بازار در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که با فیلتر کردن گوگل پلی مخالف است و این فیلترینگ را به‌ضرر کاربران دانسته. این در حالی‌ست که حالا با افشاد اسناد و ایمیل‌های ردوبدل شده میان این شرکت و کمیته فیلترینگ می‌بینیم که نه‌تنها در عمل بازار مخالف فیلترینگ نیست، بلکه در بسیاری از موارد حتی راه‌ را برای این موضوع هموارتر کرده است.

در پایان می‌توانید متن بیانیه کافه بازار که در آن اعلام کرده چرا با فیلتر گوگل پلی مخالف است را مطالعه بفرمایید و به ما بگویید که نظرتان در رابطه با این رفتارهای ضدونقیض چیست.

کافه بازار مخالف فیلتر گوگل پلی است اما .....

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.