کارکنان سابق توییتر به دلیل اخراج دسته جمعی از کمپانی شکایت کردند

در جدیدترین خبرها مشخص شده که پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک و اخراج کارکنان این شرکت، حالا عده‌ای از این افراد شکایت دسته جمعی را بر علیه Twitter تنظیم کرده‌اند. ماسک قبلا نیز اذعان کرده بود که قصد دارد کارکنان توییتر را کاهش دهد و این کاهش حداقل می‌تواند بر چندین هزار نفر تاثیر بگذارد.

با این حال به نظر می‌رسد اخراج‌های عمده که صورت گرفته، بدون اطلاع قبلی بوده و کارکنان اخراجی در این زمینه مدعی شده‌اند که این اقدام نقض قوانین دولت فدرال و ایالت کالیفرنیا است. دیروز خبر مربوط به تلاش ایلان ماسک برای اخراج کارکنان توییتر منتشر شد و اعلام شد که ماسک قرار است ۵۰ درصد از نیروی کار توییتر را کاهش دهد.

بلومبرگ به تازگی گزارش داده که این افراد در همان روز یک شکایت دسته جمعی را در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو تنظیم کرده‌اند. این افراد همچنین مدعی شده‌اند که اقدام شرکت توییتر و ایلان ماسک، قوانین مربوط به کار در آمریکا را نقض کرده است.

این افراد مدعی شدند که اخراج گسترده قوانین کار در آمریکا را نقض کرده است

در همین رابطه و در قانون WARN که شاکیان مدعی نقض آن هستند، شرکت‌هایی که از ۱۰۰ کارمند و یا بیشتر برخوردارند برای اخراج ۵۰ نفر از آنان و یا بیشتر باید یک دوره اخطار ۶۰ روزه برای کارکنان در نظر بگیرند و به آن‌ها فرصت کافی برای یافتن شغل و یا آموزش مجدد در این زمینه را بدهد.

شکایت کارکنان توییتر

واشنگتن پست نیز در این خصوص گزارش داده که توییتر در روز گذشته با ارسال ایمیل به کارکنان، وضعیت آن‌ها در کمپانی را مشخص کرده است. در همین راستا همچنین مشخص شده که افرادی که قرار است شغل خود در این کمپانی را حفظ کند از طریق ایمیل سازمانی به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده و این در حالی که کارمندانی که قرار است شغل خود را از دست دهند از طریق ایمیل شخصی خبر مورد نظر را دریافت کرده‌اند.

طبق اظهارات رسمی توییتر و با ابراز تاسف این شرکت در این رابطه، گفته شده که اخراج کارکنان برای اطمینان از موفقیت شرکت در آینده‌ی این کمپانی ضروری است و دفاتر توییتر نیز به طور موقت بسته خواهد شد و دسترسی به کارت‌های سازمانی برای محافظت از کاربران و کارکنان این شرکت از افراد گرفته خواهد شد. شکایت مطرح شده همچنین از دادگاه می‌خواهد تا با صدور حکمی، توییتر را مجبور به تبعیت از قانون WARN بکند. در این شکایت همچنین درخواست‌هایی برای اجبار توییتر به احترام به حقوق دادرسی کارکنان اخراج شده نیز مطرح شده است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link