کارخانه چینی آیفون -فاکسکان- در بحبوحه خشم نسبت به محدودیت‌های کرونا، پاداش‌های کارگران را چهار برابر کرد

2022 11 12 09 35 17

تامین کننده اپل، فاکسکان، پاداش‌های روزانه را به ۵۵ دلار افزایش می‌دهد تا نارضایتی‌ها را کاهش دهد، زیرا اقدامات سختگیرانه در مورد کورنا باعث شد برخی از کارگران از کارخانه گریزران شوند

تامین کننده اپل، فاکسکان گفت که پاداش‌های پیشنهادی برای کارگران کارخانه ژنگ ژو در مرکز چین را به دلیل تلاش برای فرونشاندن نارضایتی از محدودیت‌های کووید و حفظ کارکنان در ابرکارخانه تولید آیفون، چهار برابر کرده است.

بر اساس حساب رسمی وی چت کارخانه ژنگژو فاکسکان، پاداش های روزانه برای کارمندانی که بخشی از یک واحد فاکسکان هستند که مسئولیت ساخت لوازم الکترونیکی از جمله گوشی های هوشمند در این سایت را بر عهده دارند، از ۱۰۰ یوان به ۴۰۰ یوان (۵۵ دلار) در روز برای ماه نوامبر افزایش یافته است.

فاکسکان، بزرگترین سازنده آیفون اپل است که ۷۰ درصد از محموله های آیفون در سراسر جهان را تولید می کند. این شرکت اکثر گوشی‌ها را در کارخانه ژنگژو می‌سازد که حدود ۲۰۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند، هرچند که سایت‌های تولید کوچک‌تر دیگری در هند و جنوب چین دارد.

کارخانه ژنگ ژو با نارضایتی از اقدامات سختگیرانه برای جلوگیری از گسترش  کرونا (کووید-۱۹) مواجه شده است، به طوری که چندین کارگر در آخر هفته پس از شکایت از روند درمان و تدارکات تریج داده‌اند در کارخانه کار نکنند.

فاکسکان چاره‌ای جز پیروی از دستورالعمل‌های دولتی که کارگران را در «شرایط بدی» قرار داده بود، نداشت، یک فرد آشنا با وضعیت دانشگاه به رویترز گفت که این شرایط مدیریت را غافلگیر کرد.

این منبع که از افشای هویت خود خودداری شده، گفت: «در ابتدا به اندازه کافی برای خوردن یا نوشیدن زمان وجود نداشت،  آنها مجاز به صحبت با رسانه ها نیستند. سپس از آن زمان پس از این که کمبود باعث ایجاد “احساس اضطراب” شد، مواد ضروری به محوطه دانشگاه فاکسکان ارسال شد.»

یکی از مدیران فاکسکان که بر بیش از ۱۰۰۰ کارگر نظارت می‌کند، به یکی از واحدهای خبری مالی Yicai گفت که کارخانه برای جداسازی افراد آلوده با محدودیت های ظرفیت مواجه بود.

مدیر ناشناس گفت: همچنین به دلیل شایعات در رسانه‌های اجتماعی و تصور اینکه در صورت ابتلا به ویروس در معرض خطر بیماری شدید قرار دارند، وحشت در بین کارگران گسترش یافت.

طرح اولیه پاداش ابتدا در مقاله ای در روز دوشنبه توسط هنان دیلی، با استناد به یکی از مدیران ارشد فاکسکان که نامش فاش نشده، تشریح شد.

فاکسکان فاش نکرده است که آیا هیچ یک از کارگران سایت ژنگژو به کووید-۱۹ مبتلا شده اند یا خیر، اما مدیر اجرایی به روزنامه گفت که هیچ عفونت شدیدی وجود نداشته است و شرکت تیمی را برای انتقال کارکنان آلوده به قرنطینه تشکیل داده است.

فاکسکان فوراً به درخواست اظهار نظر در مورد مقاله هنان دیلی پاسخ نداد. هنان دیلی روزنامه رسمی استان هنان است که ژنگژو مرکز آن است.

رویترز روز دوشنبه به نقل از یک منبع گزارش داد که تولید آیفون در ماه نوامبر به دلیل این وضعیت ممکن است تا ۳۰ درصد در کارخانه کاهش یابد و فاکسکان در حال تلاش برای افزایش تولید در کارخانه دیگری در شنژن برای جبران کسری است.

اطلاعیه فاکسکان در روز سه‌شنبه همچنین می‌گوید کسانی که بیش از ۲۵ روز کار می‌کنند می‌توانند حداکثر پاداشی معادل ۵۰۰۰ یوان برای ماه دریافت کنند که از حداکثر ۱۵۰۰ یوان قبلی، بسیار بیشتر است.

در این اطلاعیه افزوده شده است، افرادی که در ماه نوامبر “تمام تلاش” خود را انجام دهند، از جمله صرف‌نظر از هرگونه مرخصی، می توانند بیش از ۱۵۰۰۰ یوان در ماه پاداش دریافت کنند.

یک کارگر معمولی فاکسکان بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یوان در ماه درآمد دارد.

یکی از کارگران روز سه‌شنبه به رویترز گفت که علی‌رغم پاداش‌های پیشنهادی تصمیم به استعفا گرفته است زیرا آنچه با آن‌ها روبرو شده‌اند “وحشتناک” بوده است. او افزود، با این حال، برخی از همکاران او متقاعد شدند که برای پول اضافی بمانند.

رویکرد صفر چین در قبال کووید-۱۹ مستلزم آن است که محلی‌ها قرنطینه شوند، اما به کارخانه‌ها در مناطق آسیب‌دیده اجازه می‌دهد تا در شرایطی باز بمانند که تحت یک سیستم «حلقه بسته» که کارکنان در محل زندگی و کار می‌کنند، باز بمانند. با این حال، کسب و کارها از مشکلات سیستم و عوارض کارکنان شکایت کرده اند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.