کارت گرافیک RTX 4080 در Geekbench – بین ۳۰ تا ۳۸ درصد سریع‌تر از RTX 3080

تنها ۹ روز تا آغاز عرضه رسمی کارت گرافیک GeFroce RTX 4080 شرکت انویدیا باقی مانده و قاعدتاً بررسی کنندگان تا الآن باید این کارت گرافیک را دریافت کرده و مشغول بررسی آن شده باشند – چراکه به تازگی نتایج جدیدی از عملکرد این کارت گرافیک روی دیتابیس Geekbench منتشر شده است. وقتی کارت گرافیک جدیدی پیش از عرضه در دست بررسی کنندگان قرار می‌گیرد، بنچمارک‌های آن نیز کم‌کم منتشر می‌شوند.

عملکرد RTX 4080 در Geekbench

طبق مدخل جدیدی که روی دیتابیس Geekbench دیده شده، کارت گرافیک GeForce RTX 4080 با سه رابط مختلف Vulkan و OpenCL و CUDA تست شده است. این مدخل جدید، فرصتی برای ما فراهم می‌آورد تا بتوانیم عملکرد این کارت گرافیک را در کنار کارت گرافیک‌هایی نظیر RTX 3080 و RTX 3090 Ti قرار بدهیم.

RTX4080 OPENCL 1

بگذارید ابتدا به مشخصات سیستم تست بپردازیم. تست این کارت گرافیک روی یک سیستم بالارده بر پایه مادربرد ASUS ROG Crosshair X670E و با استفاده از پردازنده Ryzen 7 7950X شرکت AMD انجام شده است – یک ترکیب مطلوب برای اکثر بررسی کنندگان سخت افزاری. مشخصات کارت گرافیک، همانی هستند که انتظار داریم، ۷۶ پردازشگر استریم معادل ۹۷۲۸ هسته CUDA به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه. باید تا به این لحظه مشخص شده باشد که این کارت گرافیک، RTX 4080 واقعی است و نه نسخه کنسل شده ۱۲ گیگابایتی.

بسیار خوب، نوبت به امتیازها می‌رسد. کارت گرافیک RTX 4080 توانسته در تست‌های OpenCL و CUDA و Vulkan بنچمارک Geekbench به ترتیب امتیازهای ۲۴۸ هزار، ۳۰۰ هزار و ۱۴۸ هزار را کسب کند.

GEEKBENCH SCORES

با مقایسه نتایج رسمی، کارت گرافیک RTX 4080 در تست‌های CUDA و OpenCL و Vulkan به ترتیب ۴۵.۷، ۳۷.۱ و ۲۹.۹ درصد از کارت گرافیک RTX 3080 سریع‌تر است. علاوه بر آن، این کارت گرافیک نسبت به پرچمدار Ampere یعنی کارت گرافیک RTX 3090 Ti بین ۵.۴ تا ۱۵.۵ درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

واضح و آشکار است که یک بنچمارک محاسباتی مثل Geekbench به هیچ وجه متر و معیار خوبی برای سنجش عملکرد گیمینگ کارت گرافیک‌ها نیست. Geekbench یک تست بسیار کوتاه و بسیار سبک است و حین اجرای آن، حتی فن‌های کارت گرافیک هم فعال نمی‌شوند. پس هنگام مقایسه نتایج، این موضوع را هم در نظر داشته باشید.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.