چینی‌ها گلکسی S22 اولترا خود را برای خرید آیفون ۱۴ پرو می‌فروشند!

اگرچه آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس گوشی‌های بسیار خوبی هستند اما انتظار نمی‌رفت کاربران چینی برای اینکه بتوانند این گوشی‌ها را خریداری کنند گلکسی S22 اولترا خود را بفروشند.

سامسونگ در حال حاضر بهترین شرکت از لحاظ فروش گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود اما با این حال در بازار کشور چین اصلا فروش خوبی ندارد. این در شرایطی است که بازار چین برای بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند یک بازار استراتژیک و فوق‌العاده مهم به حساب می‌آید. در طرف مقابل آیفون‌ها در این بازار فروش خوبی دارند که همین باعث شده با عرضه‌ی سری آیفون ۱۴، سامسونگ اندک شانس خود را برای افزایش سهم در بازار چین در خطر ببیند.

اما اتفاق جالبی که افتاده این است که کاربران چینی ظاهرا تصمیم گرفته‌اند گوشی گلکسی S22 اولترا خود را بفروشند تا بتوانند یکی از دو مدل پرو از سری آیفون ۱۴ را خریداری کنند. این ادعایی است که افشاگر معروف و موثق حوزه‌ی فناوری یعنی Ice Universe مطرح کرده و گفته بعد از بررسی گوشی آیفون ۱۴ پرو، تعداد زیادی از کاربران به فروش S22 اولترای خود اقدام کرده‌اند تا بتوانند گوشی جدید اپل را خریداری کنند.

البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که توییت Ice Universe هرچند که او افشاگر موثقی است نمی‌تواند قطعا به این معنا باشد که کاربران چینی به خاطر خرید آیفون ۱۴ پرو قصد فروش S22 اولترا را دارند. اما می‌توان این را با قاطعیت گفت که مدل‌های پرو از آیفون ۱۴ از لحاظ پیش‌خرید در بازار چین واقعا عالی ظاهر شده‌اند. گفته می‌شود ۲ میلیون از گوشی‌های جدید اپل در همان ۲۴ ساعت نخست پیش‌خرید شده‌اند که در این بین ۸۵٪ فقط برای مدل‌های پرو بوده است.

از طرفی به گزارش موسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint Research، در سه ماه دوم امسال اپل در بخش گوشی‌های بالارده توانست ۴۶٪ از سهم بازار چین در اختیار گرفته و رتبه‌ی نخست را تصاحب کند در حالی که سامسونگ در جمع ۶ شرکت برتر از این حیث هم دیده نمی‌شود. در نتیجه فروش گلکسی S22 اولترا چه برای خرید آیفون ۱۴ پرو بوده چه به خاطر دلیلی دیگر، باید این نکته را هم در نظر گرفت که این گوشی اصلا از ابتدا فروش خوبی هم در چین نداشته است. البته نباید فراموش کرد فروش جهانی S22 اولترا واقعا عالی بوده است.

Samsung's social media pages have been trying to make fun of the iPhone 14 - Are Chinese consumers tossing out their Galaxy S22 Ultras for the iPhone 14 Pro?

تبلیغاتی که سامسونگ برای تمسخر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو مکس انجام داد. «ما دو سال و شش ماه و چهار روز است که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی داریم».

با این حال هم گلکسی S22 اولترا و هم آیفون ۱۴ پرو (و پرو مکس) جز بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ هستند که قابلیت‌های مشترک خوبی نظیر نمایشگر با کیفیت ۱۲۰ هرتزی، باتری قدرتمند، توان پردازشی بالا و… دارند. البته در این بین یک سری تفاوت هم وجود دارد که از جمله این موارد می‌شود به جزیره‌ی پویای سری آیفون ۱۴ پرو اشاره کرد در حالی که در S22 اولترا حفره‌ی مربوط به دوربین سلفی کاملا ثابت است.

البته گلکسی S22 اولترا هم قابلیت‌های جذابی نظیر قلم S-Pen و دوربین تله‌فوتو با زوم ۱۰ برابری اپتیکال دارد. اما با این حال اگر این اتفاق واقعا رخ داده باشد، نه فقط در چین بلکه هر جای دیگر، برای سامسونگ وجهه‌ی خوبی نخواهد داشت خصوصا که این شرکت بعد از معرفی سری آیفون ۱۴ به سرعت سه ویدیو برای تمسخر آن‌ها منتشر کرده است.

نظر شما در رابطه با این اتفاق چیست؟

منبع: PhoneArena

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.