چگونه از ردیابی شدن در اینترنت جلوگیری کنیم؟

online user trackers 63ce94d7255132ee1d11adcf

درک نحوه‌ی عملکرد تکنیک‌های ردیابی آنلاین بسیار آسان است و بنابراین می‌توان با تغییر روش مرور وب، جلوی ردیاب‌های آنلاین را گرفت.

کوکی‌های مرورگرتان را به‌طور منظم پاک کنید

همه‌ی مرورگرهای وب به شما اجازه می‌دهند کوکی‌های خود را حذف کنید. این‌کار جلوی بسیاری از ردیابی‌های آنلاین را خواهد گرفت. البته پاک کردن کوکی‌ها همیشه آسان نیست زیرا همان‌طور که اشاره شد، در بسیاری از وب‌سایت‌ها از این ابزار برای ورود کاربران به حساب‌های آن‌ها استفاده می‌شود و پس از حذف، شما باید دوباره وارد حساب کاربری خود شوید. برای جلوگیری از بروز این مشکل می‌توانید همه‌ی کوکی‌ها غیر از سایت‌هایی که در آن‌ها وارد حساب کاربری خود شده‌اید را حذف کنید.

استفاده از مرورگی که برخی کوکی‌ها را مسدود می‌کند

بسیاری از مرورگرهای امروزی تنظیماتی ارائه می‌دهند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها تعیین کنید چه کوکی‌هایی روی دستگاه‌تان ذخیره شود. ساده‌ترین گزینه این است که همه‌ی کوکی‌ها شخص‌ثالث روی سیستم ذخیره نشوند. اینکار باعث می‌شود کوکی‌هابی ضروری به‌طور خودکار ذخیره و سایر کوکی‌ها مسدود شوند. با توجه به نوع مرورگر شما امکان دارد بتوانید فقط کوکی‌های برخی و‌سایت‌های خاص را مجاز کنید.

از افزونه‌های مسدودسازی اثرانگشت مرورگر استفاده کنید

اثرانگشت مرورگر ازجمله اطلاعاتی است که ردیاب‌های آنلاین با استفاده از آن می‌توانند کاربران را از یکدیگر تشخیص دهند. درحال‌حاضر افزونه‌های زیادی وجود دارد که با هدف جلوگیری از دسترسی سایت‌ها و پلتفرم‌های تبلیغاتی به اثرانگشت مرورگر طراحی شده‌اند. یکی از این افزونه‌ها Privacy Badger است که می‌توانید آن را روی اکثر مرورگرهای وب نصب کنید.

آیا VPN جلوی ردیابی آنلاین را می‌گیرد؟

بسیاری از مردم از VPN برای ناشناس ماندن هویت خود در اینترنت استفاده می‌کنند اما باید بدانید این ابزار نمی‌تواند از ردیابی آنلاین شما جلوگیری کند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link