فهرست بستن

چطور با مایکروترنسکشن و پول‌های داخل بازی می‌توان پولشویی کرد؟

روی کاغذ، این ایده مانند یک انقلاب در پولشویی به نظر می‌رسد. یک بازی رایگان -مثل وارفریم، World of Tanks یا هر بازی مشابه دیگری- حیات خود را مدیون خریدهای درون‌برنامه‌ای است و مشتریانی دارد که معمولاً به مرور زمان شروع به خرید آیتم می‌کنند و بین صدها تا هزاران دلار می‌پردازند. به نظر مثل بهترین پوشش ممکن می‌رسد.

اما چالش‌های بسیار زیادی در این راه وجود دارد. «همه‌چیز ثبت می‌شود». ریچت تشریح می‌کند: «به عنوان یک کمپانی بازی‌سازی، شما بازی خودتان را می‌سازید و انبوهی از خریدهای درون‌برنامه‌ای خواهید داشت و همه این خریدهای درون‌برنامه‌ای باید از طریق دیوایس‌های مختلف انجام شوند. به عنوان مثال در فروشگاه اپل، هر کاربر باید یک Apple ID داشته باشد که به یک آی‌پی، یک Mac Address و چیزهایی از این دست متصل است».

ریچت می‌‌گوید برای تحقق چنین کاری، شما باید به شبکه‌ای از دیوایس‌های ربات دسترسی داشته باشید که به بازی شما متصل می‌شوند و خرید درون‎‌برنامه‌ای می‌کنند. این کار باید به شکلی انسانی و متقاعدکننده انجام شود. و استفاده از یک پلتفرم شخص ثالث مثل استیم یا اپل -که هر دو خریدها را به صورت ایمن از طریق سیستم‌های خودشان ثبت می‌کنند- خطرناک خواهد بود؛ زیرا این پلتفرم‌ها متدهای خاص خودشان را برای پایش فروش‎ها و رسیدهای خرید دارند. «ساخت پلتفرم مخصوص خودشان و ارائه خرید‎های درون‌برنامه‌ای به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان، کاری به مراتب آسان‌تر خواهد بود».

احتمالاً بزرگ‌ترین چالش نیز در اختیار داشتن یک بازی نسبتاً محبوب باشد که پولشویی را برای شما ممکن می‌کند. موجه جلوه دادن موفقیت بازی‌ای که به شکلی بی‌کیفیت ساخته شده، نقدهای ضعیف دریافت کرده و به‎ شکلی آشکار برای بهره‌کشی توسعه یافته کار سختی خواهد بود. اما عنوانی که در حال رشد است و بازیکنانی دارد که دائماً برای آیتم‌ها هزینه می‌کنند، بهترین کاندید پولشویی خواهد بود. درست مثل پولشویی سنتی، کارواشی که مشتری چندانی ندارد، به سختی قادر به فریب دادن کارآگاهان با مشتری‌های تقلبی خواهد بود. آن‌طور که ریچت می‌گوید «هیچکس به یک داستان موفقیت‌آمیز شک نمی‌کند».

«این‌طور نیست که شما در حال سرمایه‌گذاری روی یک حقه سنتی پولشویی باشید که مشکوک به نظر خواهد رسید». ریچت ادامه می‌دهد: «شما در حال سرمایه‌گذاری روی یک کمپانی بازی‌سازی هستید. در نگاه نخست مشروع به نظر می‌رسد. خریدهای درون‌برنامه‌ای از این جهت جالب هستند که توجه زیادی به خود جلب نمی‌کنند، زیرا مثل دریافت یک حواله ۱۰۰ هزار دلاری نیستند. اینطور هستند که ۵ دلار به اضافه ۵ دلار به اضافه ۵ دلار. مثل یک حواله بزرگ، هیچ هشداری را به صدا در نمی‌آورند. پنهان کردن رد پول به این شکل احتمالاً راحت‌تر باشد».

در عین حال، چنین کاری بدان معناست که یا باید یک توسعه‌دهنده بازی‎ را به تبدیل شدن به عروسکی برای جرائم سازمان‌یافته خود ترغیب کنید، یا اینکه یک کمپانی بازی‌سازی را از نو بنیان بگذارید؛ و هیچ‌کدام از این دو کار ساده نخواهد بود.

با این همه، چنین کاری امکان‌پذیر است. بیت‌کوین تاثیری شگرف روی شیوه‌های کاری مجرمین داشت، اما همین افراد دائماً به دنبال روش‌های نوین برای کوتاه نگه داشتن دست مقامات قضایی از عملیات‌های خود هستند. با پیشرفت اقتصادهای مجازی داخل بازی، فرصت‌های سوء استفاده از آن‌ها هم افزایش خواهد یافت.

Let’s block ads! (Why?)

لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.