پیکسل ۷ پرو در تست باتری گلکسی S22 اولترا را پشت سر گذاشت

Untitled 10

وب‌سایت PhoneArena به‌تازگی چندین گوشی که شامل آیفون ۱۴ پرو، ۱۴ پرو مکس، گلکسی S22 اولترا، پیکسل ۷، ۷ پرو و پیکسل ۶ پرو می‌شوند را از لحاظ طول عمر باتری مورد بررسی قرار داده است.

گوگل پیکسل ۷ پرو را به عنوان قدرتمندترین پرچم‌دار امسال خود با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اخیرا راهی بازار کرده است. این گوشی از پردازنده‌ی تنسور G2 به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد که در مقایسه با نسل قبل بهینه‌تر شده است. حالا وب‌سایت PhoneArena تصمیم گرفته این محصول را از لحاظ نگه‌داری شارژ با رقبایی همچون آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس، پیکسل ۷، پیکسل ۶ پرو و گلکسی S22 اولترا مقایسه و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهد.

در مرحله‌ی نخست، این گوشی‌ها طبق معمول بررسی‌های طول عمر باتری PhoneArena، در وب‌گردی مورد ارزیابی قرار گرفتند؛ کاری که معمولا کاربران بیشتر از هر کار دیگری در طول روز انجام می‌دهند. در این بخش، آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس فوق‌العاده ظاهر شدند و توانستند تمام گوشی‌های دیگر حاضر در لیست را با اختلاف خوبی پشت سر بگذارند. نکته‌ی قابل توجه اما عملکرد بهتر پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو در مقایسه با گلکسی S22 اولترا بوده در حالی که پرچم‌دار سامسونگ یکی از بهترین‌ها در زمینه‌ی نگه‌داری شارژ به حساب می‌آید. نتیجه‌ی تست نخست از قرار زیر است:

  • آیفون ۱۴ پرو مکس: ۱۹ ساعت و ۵ دقیقه
  • آیفون ۱۴ پرو: ۱۶ ساعت و ۱۸ دقیقه
  • گوگل پیکسل ۷ پرو: ۱۴ ساعت و ۱۹ دقیقه
  • گوگل پیکسل ۷: ۱۳ ساعت و ۵۶ دقیقه
  • گلکسی S22 اولترا: ۱۳ ساعت و ۱۷ دقیقه
  • پیکسل ۶ پرو: ۱۳ ساعت و ۱۳ دقیقه

همانطور که مشاهده می‌کنید، اگرچه پیکسل ۶ پرو به خاطر استفاده از نسخه‌ی نخست تراشه‌ی تنسور در مصرف انرژی عملکرد بهینه‌ای نداشته اما با این حال توانسته با فاصله‌ی بسیار ناچیزی از گلکسی S22 اولترا در رده‌ی آخر قرار بگیرد. وضعیت پیکسل ۷ پرو هم در مقایسه با نمایندگان اپل خیلی خوب نیست اما ۱ ساعت بیشتر از کهکشانی سامسونگ دوام آورد که این یعنی تنسور G2 از لحاظ مصرف انرژی بهتر از قبل شده است. آیفون ۱۴ پرو مکس هم با اختلافی فاحش در مقایسه با رقبا در صدر قرار دارد.

دومین بخش تست مربوط به پخش ویدیو از یوتیوب است تا زمانی که گوشی خاموش شود. در این صورت هم اینترنت روشن است و هم اینکه از یک اپلیکیشن شخص ثالث ویدیو پخش می‌شود. تمام گوشی‌ها در این تست ۱۰۰٪ شارژ داشتند. نتیجه‌ی این تست به شکل زیر رقم خورد:

  • آیفون ۱۴ پرو مکس: ۱۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
  • گوگل پیکسل ۷ پرو: ۹ ساعت و ۳۹ دقیقه
  • آیفون ۱۴ پرو: ۹ ساعت و ۱۴ دقیقه
  • گوگل پیکسل ۷: ۹ ساعت و ۱۳ دقیقه
  • پیکسل ۶ پرو: ۹ ساعت و ۱۰ دقیقه
  • گلکسی S22 اولترا: ۷ ساعت و ۲۷ دقیقه

در این تست نماینده‌ی سامسونگ بدترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت و در رده‌ی آخر قرار گرفت؛ یعنی حتی پایین‌تر از پیکسل ۶ پرو. بار دیگر در رده‌ی نخست آیفون ۱۴ پرو مکس را با اختلاف در مقایسه با محصول شماره‌ی دوم یعنی پیکسل ۷ پرو می‌بینیم که عملکرد آن تحسین‌برانگیز است. نماینده‌ی گوگل هم با اختلاف کمی نسبت به آیفون ۱۴ پرو توانست یک پله بالاتر از آن در رده‌ی دوم قرار بگیرد. به عبارتی ساده‌تر، بعد از آیفون ۱۴ پرو مکس عملکرد تمام گوشی‌های دیگر در فاصله‌ی ۹ تا ۱۰ ساعت قرار داشت جز گلکسی S22 اولترا که فقط ۷ ساعت و نیم دوام آورد.

حال جالب اینجاست که گلکسی S22 اولترا در این تست در کنار پیکسل ۷ پرو و پیکسل ۶ پرو بزرگ‌ترین باتری را در اختیار دارد (۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت)، آیفون ۱۴ پرو کوچک‌ترین باتری (۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت) و آیفون ۱۴ پرو مکس هم از کوچک‌ترین باتری در مقایسه با پرچم‌داران هم‌اندازه‌ی خودش (۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت) بهره می‌برد.

البته وب‌سایت PhoneArena معمولا گوشی‌ها را در انجام بازی سنگین هم مورد بررسی قرار می‌داده اما این‌بار فقط به دو بخش وب‌گردی و پخش ویدیو بسنده کرده است. هرچند همین تست هم به اندازه‌ی کافی درباره‌ی عملکرد باتری این گوشی‌ها اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار داده است.

منبع: MacRumors

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link