پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو معرفی شدند

گوگل از گوشی‌های پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو به عنوان گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ خودش رونمایی کرد.

پیکسل ۷ پرو

گوشی پیکسل ۷ پرو بهترین گوشی گوگل در طول ۱۲ ماه آینده خواهد بود. محصولی با صفحه نمایشی با کیفیت که نرخ نوسازی بالایی دارد. دوربین‌های واید، اولتراواید و تله‌فوتو این گوشی از حسگرهای بزرگ‌تری استفاده می‌کنند و حتی ظاهری نسبتا زیبایی دارند تا گوشی بهتر به نظر برسد. گوگل به این موضوع هم اشاره کرده که پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدتی از این گوشی انجام می‌دهد.

گوشی پیکسل ۷ پرو با جدیدترین تراشه تنسور راهی بازار می‌شود. روی این گوشی از تراشه Tensor G2 استفاده شده و دوربین تله‌فوتو بهتری هم روی گوشی قرار گرفته است.

تراشه Tensor G2 رو گوشی Pixel 7 Pro

تراشه تنسور G2 با فناوری ۴ نانومتری توسط سامسونگ استفاده شده و بهبود‌های زیادی در مقایسه با مدل قبلی پیدا کرده است. این تراشه از ۲ هسته Cortex-X1 استفاده می‌کند و دو هسته A78 و ۵ هسته A55 دارد. این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی این تراشه ۳۵ درصد عملکرد بهتری در مقایسه با پردازنده گرافیکی G78 دارد. این موضوع باعث بهبود عملکرد دوربین‌ها شده است.

رنگ‌های مختلف گوشی پیکسل ۷ پرو

تراشه Tensor G2 وظیفه‌های یادگیری ماشینی را ۶۰ درصد سریع‌تر انجام می‌دهد  و ۲۰ درصد هم مصرف انرژی کمتری دارد. این وظیفه‌ها شامل قابلیت‌هایی مانند Photo Unblur می‌شود که به صورت انحصاری روی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو قرار گرفته‌اند. این ویژگی باعث می‌شود که تاری عکس‌ها به واسطه هوش مصنوعی از روی عکس‌ها حذف شوند.

گوشی پیکسل ۷ پرو ۱۲ گیگابایت رم خواهد داشت و کاربران می‌توانند این گوشی را در مدل‌هایی با ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. البته Pixel 7 Pro از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. این گوشی از یک سیم‌کارت نانو و یک سیم‌کارت eSIM برخوردار است.

دوربین پیکسل ۷ پرو

پیکسل ۷ پرو از دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسل استفاده می‌کند. دوربینی که از تکنولوژی بینینگ ۴ به ۱ پشتیبانی می‌کند. زاویه دید دوربین اصلی به ۸۲ درجه می‌رسد. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید ۱۲۵٫۸ درجه روی این گوشی قرار گرفته که فوکوس خودکار هم دارد و حتی با آن می‌توانید عکس‌های پرتره هم ثبت کنید.

دوربین اصلی این گوشی از OIS برخوردار است و می‌تواند ویدئوهای ۴K با وضوح تصویر ۴K و نرخ نوسازی ۶۰ یا ۳۰ فریم برثانیه ضبط کند. این گوشی امکان ضبط ویدئوها با فرمت ۱۰-Bit HDT را دارد.

دوربین تله‌فوتو این گوشی به زوم ۵ برابر مجهز شده و همچنان ۴۸ مگاپیکسلی است. با این دوربین می‌توانید به زوم دیجیتال هم دسترسی داشته باشید. با توجه به ویژگی‌های دوربین و تراشه G2 زوم دیجیتال کیفیت بسیار خوبی خواهد داشت.

مشخصات دوربین پیکسل ۷ پرو

برای گوشی پیکسل ۷ پرو از صفحه نمایش ۶٫۷۱ اینچی AMOLED استفاده شده است. صفحه نمایشی با وضوح تصویر QHD+ که از تکنولوژی LTPO بهره می‌برد و نرخ نوسازی آن بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز خواهد بود. لبه‌های صفحه نمایش مانند گوشی‌های پیکسل ۶ خمیده نخواهد بود. خودش صفحه نمایش هم با یک لایه گوریلا گلس وکتوس محافظت می‌شود.

صفحه نمایش پیکسل ۷ پرو

حسگر تشخیص اثر انگشت هم زیر صفحه نمایش قرار گرفته که بسیار سریع و ایمن است. البته که حسگر تشخیص صورت هم روی این گوشی دیده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های گوشی پیکسل ۷ پرو می‌توانیم به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کنیم. این باتری از تکنولوژی شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند.

مشخصات پیکسل ۷ پرو

گوشی پیگسل ۷ پرو از گواهی IP68 بهره می‌برد که باعث شده در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشد. این گوشی فریم فلزی دارد که از از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است.

فریم پیکسل ۷ پرو

پیکسل ۷

گوشی پیکسل ۷ محصولی ارزان‌تر نسبت به گوشی پرو به شمار می‌رود. این گوشی از تراشه Tensor G2 استفاده می‌کند و با ۸ گیگاباتیت رم راهی بازار می‌شود. این گوشی را می‌توانید با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنید. مانند مدل‌های قبلی گوگل اعلام کرده که دو گوشی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو سه آپدیت بزرگ سیستم عامل را دریافت می‌کنند و تا پنج سال هم آپدیت‌های امنیتی برای آن‌ها عرضه می‌شود.

گوشی پیکسل ۷ با صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی راهی بازار می‌شود و در ابعاد ۱۵۵٫۶ در ۷۳٫۲ در ۸٫۷ میلی‌متر ساخته شده و ۱۹۷ گرم وزن دارد. این گوشی کوچک‌تر از گلکسی S22 و آیفون ۱۴ خواهد بود.

گوشی Pixel 7 به صفحه نمایش AMOLED کاملا مسطح مجهز شده که وضوح تصویر آن Full HD+ است و در مقایسه با مدل قبلی ۲۵ درصد نور بیشتری تولید می‌کند. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز برخوردار است و از تکنولوژی LTPO برخوردار نیست.

Google Pixel 7 camera

گوشی پیکسل ۷ از باتری ۴۳۵۵ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این گوشی از سخت‌افزاری استفاده می‌کند که مصرف انرژی کمی دارد و از ویژگی Extreme Battery بهره می‌برد که می‌تواند تا ۷۲ ساعت گوشی را روش نگه دارد. بدون فعال کردن این ویژگی می‌توانید تا ۳۱ ساعت با گوشی کار کنید. البته در استفاده‌های معمولی.

پیکسل ۷ به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده و در کنار آن یک دوربین اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی هم دیده می‌شود. برای زوم کردن گوشی از دوربین اصلی استفاده می‌کند که از تکنولوژی گوگل Super Res Zoom برخوردار شده که توانایی خودش را از تراشه G2 می‌گیرد.

Google Pixel 7 Pixel 7 Pro

دوربین سلفی هر دو گوشی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو از حسگر ۱۰٫۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. زاویه دید دوربین ۸۴ درجه خواهد بود. این دوربین به فوکوس ثابت مجهز شده است.

قیمت پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو

گوشی پیکسل ۷ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۶۰۰ دلار قیمت دارد. گوشی پیکسل ۷ پرو با ۱۲۸ گیگابایت داخلی هم ۹۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. پیش فروش این گوشی‌ها از امروز شروع شده و فروش رسمی ان‌ها هم از تاریخ ۲۱ مهر ماه شروع می‌شود.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.