پهپاد رزمی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند ساختمان‌ها را جستجو کرده و حملات انتحاری انجام دهد

شرکت فناوری Elbit Systems یک پهپاد انتحاری مرگبار و خودمختار آزمایش کرده که طیف وسیعی از توانایی‌ها را دارد.

پهپادهای کوادکوپتر در حال تبدیل شدن به یک عنصر اصلی جنگ مدرن هستند که نمونه آن در درگیری فعلی اوکراین می‌بینیم. آنها ارزان هستند، کار با آنها آسان است و همیشه هوشمندتر می شوند. آنها اجازه می‌دهند یک منطقه خطرناک را بدون هیچ خطری برای خلبان زیر نظر گرفته شده و نقشه برداری شود، آنها اغلب می‌توانند کاملاً بدون شناسایی توسط دشمنان دور بزنند، و  تصادم انتحاری یا یا رها کردن یک محموله کشنده از آنها بسیار ساده است.

Lanius طوری طراحی شده است که در گروه‌های سه نفره سفر کند و تا زمانی که به کار گرفته شود. آنها بر روی یک پهپاد بزرگ‌تر و به سبک کشتی مادر می‌نشیند. حداکثر وزن برخاست آن ۱.۲۵ کیلوگرم. یک باتری لیتیومی کوچک امکان پرواز ۷ دقیقه‌ای به آن می‌دهد.

حداکثر سه پهپاد Lanius می‌توانند بر روی پشت یک هواپیمای بدون سرنشین مادر سوار شوند، یا می توانند به صورت فیزیکی توسط اپراتورها در میدان حمل شوند.

در بالای یک شاسی هواپیمای بدون سرنشین  فیبر کربنی ساده و جعبه‌ای شکل، Lanius به سنسورها و دوربین‌های متعدد  قرار گرفته‌‌اند که به Nvidia Jetson AI مجهز شده‌اند که به‌طور خاص برای تفسیر سریع داده طراحی شده است.

Lanius می‌تواند وارد یک منطقه شود و با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و سیستم‌های جلوگیری از برخورد، نقشه‌برداری به طور مستقل آغاز کند. نقاط مورد علاقه و همچنین مواردی مانند درها و پنجره‌های بسته یا باز را شناسایی و برچسب‌گذاری می‌کند و وارد ساختمان‌ها می‌شود.

این پهپاد برای شناسایی انسان ها و تلاش برای طبقه بندی آنها به عنوان دوستان یا متخاصم، جنگجو یا غیر جنگنده، مسلح یا غیر مسلح طراحی شده است.

هنگامی که یک تهدید مسلحانه شناسایی می‌شود، به اپراتور انسانی خود این امکان را می‌دهد که با استفاده از هر سلاحی که در هواپیما وجود دارد، با هدف “درگیر” شود. همیشه یک انسان در حلقه کنترلی آن وجود دارد یا دست کم ظراحان آن می‌خواهند که آن را پهپاد مستقیم قاتل انسان به یاری هوش مصنوعی جلوه ندهند!

Lanius می‌تواند بی سر و صدا فرود بیاید و یک در را زیر نظر بگیرد. اگر در باز شود و چیزی به عنوان یک تهدید مسلحانه به اپراتور از راه دور هشدار می دهد و دوباره توانایی درگیری هشدار می‌دهد.

از نظر توانایی درگیری این پهپاد هنوز کند است، اما با توجه به سرعت پیشرفت پهپادهای کوادکوپتر و فناوری یادگیری عمیق در دهه گذشته، می‌توانیم بگوییم که این ماشین‌ها در سال‌های آینده به سرعت پیشرفت خواهند کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.