ویژگی جدید AMD Driver Experiments به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا به صورت آزادانه با درایورهای گرافیکی Radeon Adrenalin آزمایش کنند. AMD با معرفی این قابلیت به مجموعه ابزارهای خود، امکان تنظیم و تغییراتی را فراهم کرده که پیش از این فقط در اختیار مهندسان AMD بود. اکنون توسعهدهندگان بازی میتوانند از طریق Radeon Developer Tool Suite که شامل ابزارهای متنوعی مانند Radeon GPU Detective (RGD) ،Radeon GPU Profiler (RGP) و Radeon Memory Visualizer (RMV) و Radeon Raytracing Analyzer (RRA) است.
Driver Experiments مجموعهای از تنظیمات را در اختیار توسعهدهندگان قرار میدهد تا بتوانند پارامترهای مختلف را بدون نیاز به تغییر در کد منبع یا پیکربندی بازی تنظیم کنند. این گزینهها اکنون در Radeon Developer Panel موجود هستند و شامل موارد زیر میشوند:
- غیرفعال کردن Mesh Shader
- غیرفعال کردن Sampler Feedback
- غیرفعال کردن Ray Tracing
- غیرفعال کردن Variable Rate Shading
- غیرفعال کردن GPU Work Graphs
توسعهدهندگان میتوانند عملکرد بازیهای خود را بهطور مستقل بهینه کنند و با این ابزار بررسی کنند که چه عواملی ممکن است باعث خرابی یا افت عملکرد شوند. برای مثال، با فعال کردن گزینههایی مانند “غیرفعال کردن Ray Tracing”، آنها میتوانند بفهمند که آیا این ویژگی علت مشکلات است یا خیر.
علاوه بر این، ابزارهای پیشرفتهتری مانند غیرفعال کردن Low Precision، غیرفعال کردن Native 16-bit Type، غیرفعال کردن AMD Vendor Extensions، و Compute Queue نیز به این مجموعه اضافه شدهاند که به توسعهدهندگان امکانات بیشتری برای تنظیم دقیقتر عملکرد بازیها میدهد. همچنین ابزارهای بهینهسازی متعددی در دسترس هستند که به توسعهدهندگان امکان کنترل دقیقتر رفتار Shader Compiler را برای بهبود عملکرد میدهند.
- غیرفعال کردن Floating-Point Optimizations
- غیرفعال کردن Shader Compiler Optimizations
- غیرفعال کردن Barrier Optimizations
- غیرفعال کردن Acceleration Structure Optimizations
- اجبار Shader Wave Size
- غیرفعال کردن Raytracing Shader Inlining
- غیرفعال کردن Shader Cache
با این تنظیمات، توسعهدهندگان میتوانند پارامترهای بیشتری از درایور را که به طور پیشفرض فعال هستند، غیرفعال کنند تا به آنها در رفع اشکال بازیها کمک کند. AMD همچنین ویژگیهای ایمنی جدیدی برای افزایش پایداری برنامهها و بازیها معرفی کرده است که ممکن است باعث کاهش عملکرد شود، اما به توسعهدهندگان کمک میکند تا علت اصلی ناپایداری را شناسایی کنند.
- غیرفعال کردن Depth-Stencil Texture Compression
- مقداردهی صفر به Unbound Descriptors
- استفاده از Thread-Safe Command Buffer Allocator
- اجبار Structured Buffers As Raw
- فعال کردن Vertical Synchronization
به طور خلاصه، Driver Experiments راهی را برای کنترل سطح پایین درایورهای Adrenalin فراهم میکند که بدون نیاز به تغییر در کد منبع اعمال میشود. این ابزار چندمنظوره به توسعهدهندگان کمک میکند تا خودشان بهینهسازیها و تغییرات لازم را اعمال کنند و از این طریق به AMD در مدیریت بهینهسازیهای بازیها کمک میکنند.
مطالب مرتبط: