وجود مشکل و ناپدید شدن دسکتاپ و تسکبار در ویندوز ۱۰ هفت سال پس از عرضه

مایکروسافت طی سال‌های گذشته و از زمان عرضه اولیه ویندوز ۱۰ سعی کرده باگ‌ها و مشکلات این سیستم‌عامل محبوب را با آپدیت‌های متعدد برطرف کند اما خود ردموندی‌ها به تازگی اذعان کرده‌اند که در نسخه‌های جدید این سیستم‌عامل باگی وجود دارد که باعث می‌شود دسکتاپ و یا نوار ابزار کاربران به طور موقت ناپدید شود و یا به دستورات کاربران بی‌تفاوت باشد.

طبق گفته خود مایکروسافت این باگ کاربران ویندوز ۱۰ در نسخه‌های ۲۲H2 ،۲۱H2 ،۲۱H1 و ۲۰H2 را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همانطور که از شماره این نسخه‌ها مشخص است شامل آپدیت‌های دو سال گذشته ویندوز ۱۰ می‌شود. در همین راستا اظهار شده که کاربران این سیستم عامل ممکن است با خطا و ناپدیدشدن دسکتاپ و تسکبار مواجه شوند و رابط گرافیکی و کاربری ویندوز ممکن است موقت از دسترس کاربر خارج شود.

مایکروسافت باگ ویندوز 10

با این وجود مایکروسافت علت اصلی این مشکل را بیان نکرد اما این شرکت محبوب نرم‌افزاری اذعان کرد که این مشکل مربوط به آپدیت تجمعی KB5016688 220820_03051 و نسخه‌های پس از آن است. مایکروسافت همچنین به سازمان‌های تجاری پیشنهاد کرده که از ویژگی Known Issue Rollback برای بازگرداندن تنظیمات به حالت قبل استفاده کند، اما به نظر می‌رسد مایکروسافت در هفته جاری با آپدیت اخیر خود این مشکل را حل کرده است.

Microsoft همچنین در هفته گذشته با ارائه آپدیتی برای ویندوز ۱۱ و ۱۰ مشکل عدم عدم اتصال Direct Access را پس از قطع موقت اتصال شبکه برطرف کرده است. این کمپانی همچنین برای برطرف‌سازی این مشکل از همان ابزار بازگشت به تنظیمات قبل استفاده کرده است. علاوه بر حل این مشکلات، بروزرسانی‌هایی که در هفته‌های گذشته برای ویندوز سرور ارائه شده باعث ایجاد برخی مشکلات اعتبارسنجی در پروتکل Kerberos شده که باعث مشکل در تنظیمات اکانت گروهی، دامنه‌ها و لاگین شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.