واتساپ اضافه کردن بکاپ چت‌های کاربران را آسان‌تر می‌کند

واتساپ روزانه توسط بیش از دو میلیارد کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیش از ۱۰۰ میلیارد پیام بین آن‌ها رد و بدل می‌شود. در اندروید، این سرویس پیام‌رسان به شما امکان می‌دهد از تاریخچه چت خود در گوگل درایو نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. اما تنها گرفتن بکاپ از چت‌ها برای کاربران کافی نیست، زیرا آن‌ها نمی‌توانند فایل بکاپ را به دستگاه دیگری ارسال کنند. این سرویس متعلق به متا در اوایل سال جاری روی قابلیتی برای اضافه کردن نسخه‌ی پشتیبان چت‌ها کار می‌کرده و اکنون، اسکرین‌شاتی از جدیدترین نسخه‌ی بتای واتساپ اندروید خبر از فراهم شدن امکان اضافه کردن نسخه‌ی بکاپ چت‌های قدیمی می‌دهد.

در همین راستا، افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت‌های واتساپ یعنی «WABetaInfo» در جدیدترین گزارش خود آورده که ابزار اضافه کردن نسخه‌ی پشتیبان چت‌ها در جدیدترین نسخه‌ی بتای اندروید یعنی ۲.۲۲.۱۳.۱۱ دیده شده و دقیقاً زمانی که قصد دارید برای اولین بار وارد واتساپ شوید، برای شما ظاهر می‌شود. از آنجایی که این ویژگی هنوز در حال توسعه است، فعلاً در دسترس کاربران بتا قرار ندارد.

Whatsapp 1 3

در نسخه‌های فعلی واتساپ، وقتی این پیام‌رسان را باز می‌کنید از شما می‌خواهد یک نسخه‌ی پشتیبان از حساب گوگل متصل به دستگاه وارد کنید. در حقیقت هیچ گزینه‌ای برای اضافه کردن بکاپ چت‌ها به صورت دستی وجود ندارد. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که اگر از پیام‌های واتساپ خود در گوگل درایو نسخه‌ی پشتیبان تهیه نکنید، نمی‌توانید آن‌ها را به دستگاه دیگری انتقال دهید. در این مواقع، اگر دسترسی به حسابی که از چت واتساپ خود بکاپ گرفته‌اید را از دست بدهید، می‌تواند برایتان مشکل‌ساز شود.

واتساپ می‌تواند ابزار اضافه کردن بکاپ چت‌ها را هر زمان که گوگل تصمیم بگیرد به فضای ذخیره‌سازی نامحدود درایو رایگان خود برای پشتیبان‌گیری این سرویس پیام‌رسانی پایان دهد، به صورت عمومی منتشر کند. در حال حاضر، پشتیبان‌گیری‌های واتساپ در فضای ذخیره‌سازی حساب گوگل شما محاسبه نمی‌شود، اما ممکن است این روند در آینده تغییر کند. این قابلیت همچنین برای کاربرانی که علاقه‌ی چندانی به ذخیره‌ نسخه‌ی پشتیبان چت‌ها خود در گوگل درایو ندارند، ممکن است بسیار کاربری باشد.

جدا از این قابلیت، این پیام‌رسان متعلق به متا روی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید زیادی کار می‌کند و قصد دارد برخی بخش‌های سرویس پیام‌رسانی خود را با اعمال تغییرات به‌روزرسانی کند که از جمله آن‌ها می‌توان به بخش پیام‌های ناپدیدشونده اشاره کرد. بر اساس جدیدترین خبرهای منتشر شده، واتساپ به‌زودی به کاربران خود اجازه می‌دهد پیام‌های ناپدید شونده را حتی پس از ناپدید شدن ذخیره کنند. باید اشاره کنیم که پیام‌های ناپدید شونده را نمی‌توان علامت‌گذاری و سیو کرد، اما در آینده‌ی نزدیک این امکان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. افراد همچنین می‌توانند این پیام‌های ذخیره شده را در بخشی به نام «Kept Messages»، حتی پس از ناپدید شدن آن‌ها مشاهده کنند.

واتساپ

همچنین واتساپ قصد دارد قابلیت جدیدی را برای مدیران گروه‌های واتساپی ارائه دهد. در واقع، این پیام‌رسان در حال کار روی انتشار قابلیتی است که به مدیران گروه‌ها اجازه می‌دهد هر پیامی را حذف کنند. مدیران گروه با افزوده شدن این قابلیت کاربردی می‌توانند گروه‌های واتساپی خود را بهتر از قبل مدیریت کنند. البته سایر کاربران متوجه‌ی این موضوع می‌شوند که شما آن پیام را پاک کرده‌اید.

از دیگر قابلیت‌های در حال توسعه‌ این اپلیکیشن پرکاربر، می‌توان به خروج بی سر و صدا از گروه‌ها اشاره کرد. این یعنی هنگامی شما از گروه خارج می‌شوید، پیامی در گروه مبنی بر اینکه این شخص خارج شده به نمایش در نمی‌آید که این قابلیت هم در برخی مواقع می‌تواند کاربردی باشد.

منبع: AndroidPolice

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.