هیوندا لافستا N Line با ۲۰۴ اسب بخار قدرت معرفی شد

هیوندای لافستا N Line جدیدترین محصول این گروه خودروساز کره‌ای برای بازار چین است که از لحاظ اندازه بین الانترا و سوناتا قرار می‌گیرد و با چهره‌ای بسیار اسپرت و جذاب روانه‌ی بازار خواهد شد. هیوندای لافستا N Line مجهز به کیت بدنه اسپرت، سپرهای با طراحی متفاوت، رکاب اسپرت جانبی، جلو پنجره مشکی و ورودی هوای مصنوعی در لبه کاپوت است. روی بدنه‌ی این سدان جدید هیوندا تریم مشکی مات شده اجرا شده و یک بال بزرگ هم در بخش عقب این خودرو به چشم می‌خورد.

هیوندای لافستا مدل کامپکتی از هیوندای است که برای اولین بار سال ۲۰۱۸ به عنوان محصولی ویژه بازار چین وارد این کشور شده و توسط جوینت ونچر Beijing-Hyundai ساخته می‌شود. این خودرو در سال‌های ابتدایی ورودش به بازار چین با استقبال بسیار گسترده علاقه مندان همراه بود؛ به طوری که در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودرو به مشتریان تحویل داده شد. اما به تدریج مشتریان به خرید خودروهای اسیووی و خودروهای الکتریکی تمایل بیشتری پیدا کردند و فروش این خودرو در سال ۲۰۲۱ به تنها ۹,۴۹۰ دستگاه تقلیل یافت.

هیوندا لافستا N Line

باید اشاره کنیم که این جوینت ونچر تاکنون هیچ اقدامی برای تولید خودروی برقی هم نکرده است. هیوندا لافستا N Line تنها با یک پیشرانه روانه‌ی بازار خواهد شد. این سدان جدید هیوندای مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که بسته به مدل سفارشی مشتریان می‌تواند ۱۹۰ یا ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین قدرت تولیدی این پیشرانه نیز توسط گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

لافستا N Line اگرچه ظاهری جذاب‌تر و اسپرت‌تر از مدل استاندارد این خودرو دارد اما از لحاظ مشخصات فنی تفاوتی با مدل استاندارد ندارد و هر دو از یک پیشرانه بهره می‌برند. علاقه مندان به این خودرو می‌توانند با پرداخت ۱۸,۵۰۰ دلار هیوندا لافستا N Line را خریداری کنند. نکته‌ی جالب اینجاست که هیوندای در حال حاضر مدل اسپرت Luxury از سدان لافستا را نیز در سبد محصولات خود دارد. هیوندای لافستا اسپرت Luxury مانند هیوندا لافستا N Line مجهز به یک بال عقب بوده که البته بال عقب هیوندای لافستا اسپرت Luxury در مقایسه با مدل N Line ابعاد کوچک‌تری دارد.

همچنین مشتریان می‌توانند هیوندای لافستا اسپرت Luxury را در رنگ دلخواه خود سفارش دهند، اما در مورد هیوندا لافستا N Line علاقه مندان باید صرفا به رنگ مشکی مات آن بسنده کنند. هیوندای لافستا اسپرت Luxury از یک پیشرانه‌ با قدرت ۲۰۴ اسب بخاری بهره می‌برد که ۱۴ اسب بخار قدرتمندتر از مدل استاندارد است. در حقیقت هیوندا لافستا N Line را می‌توان مدل جان‌سخت هیوندای لافستا اسپرت Luxury به شمار آورد.

هیوندا لافستا N Line

سدان جدید هیوندای مجهز به یک موتور جدید ۱.۵ لیتری توربوشارژ بوده که می‌تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید و به چرخ‌ها منتقل کند. شاید کمی عجیب به نظر برسد که پیشرانه‌ی مدل N Line چهار اسب بخار نسبت به موتور هیوندای لافستا اسپرت Luxury ضعیف‌تر شده و با کاهش ۱۰۰ سی سی حجم موتور این محصول جدید هیوندای نیز روبرو هستیم. این شرکت خودروساز کره‌ای هنوز گشتاور تولیدی پیشرانه ۱.۵ لیتری لافستا N Line را اعلام نکرده و بنابراین نمی‌توانیم بین پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری هیوندای لافستا اسپرت Luxury  و موتور ۱.۵ لیتری جدید هیوندا لافستا N Line قضاوت درستی داشته باشیم.

از لحاظ ظاهری باید اشاره کنیم که هیوندای تغییرات بسیار جذاب‌تری روی این خودروی جدید نسبت به مدل استاندارد ایجاد کرده که قطعاً می‌تواند مشتریان زیادی را به سمت خود بکشاند. این خودروی جدید مجموعه‌ای از چرخ‌های آلیاژی دورنگ با نشان حک شده‌ی N دارد که رنگ قرمز کالیپرهای ترمز پشت‌ها آن‌ها به چشم می‌خورد. از دیگر تغییرات اعمال شده هیوندا لافستا N Line می‌توان به باله‌های نصب شده در سپر، جلو پنجره لانه زنبوری مشکی، رکاب‌های اسپرت و قاب آینه‌های مشکی رنگ اشاره کرد.

هیوندا لافستا N Line

درون کابین این خودرو نیز دستخوش تغییراتی شده که ظاهرا قرار است برخی از آن‌ها را در مدل‌های جدید هیوندای لافستا نیز شاهد باشیم. هیوندای از دو نمایشگر ۱۰.۵ اینچی روی داشبورد این خودرو استفاده کرده که یکی مربوط به نشانگرهای پشت آمپر و دیگری مربوط به سیستم مالتی مدیا است. کنسول میانی با طراحی جدید درون این خودرو تعبیه شده و اهرم تعویض دنده نیز با دکمه جایگزین شده است. حالت رانندگی Sport نیز به طور اختصاصی برای مشتریان این مدل در دسترس خواهد بود. هیوندا لافستا N Line اوایل ماه آینده در بازار خودروی چین عرضه خواهد شد.

منبع: CNC

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.