هکرها با هک بایننس ۵۷۰ میلیون دلار توکن BNB را سرقت کردند

107130793 1665128197293 gettyimages 1238536714 porzycki cryptocu220216 np7mt

با اعلام بایننس، گروهی از هکرها با هک این صرافی محبوب موفق شدند چیزی در حدود ۵۷۰ میلیون دلار توکن BNB را سرقت کنند.

صرافی بزرگ بایننس به‌تازگی اعلام کرده که به خاطر یکی از پل‌های بلاک‌چین خود که البته مشکلات مربوط به آن اکنون برطرف شده، گروهی از هکرها توانستند به آن نفوذ کرده و چیزی در حدود ۵۷۰ میلیون دلار ارز دیجیتال BNB را از شبکه‌ی آن خارج کنند. زنجیره‌ی BNB نخستین بار در سال ۲۰۱۹ توسط صرافی بزرگ بایننس توسعه پیدا کرد و دارای توکن بومی خود با همین نام یعنی BNB است. کاربران می‌توانند این توکن را معامله یا از آن در بازی‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر استفاده کنند.

طبق گفته‌های صرافی بایننس، به نظر می‌رسد این حمله‌ی سایبری اواخر روز پنجشنه و به خاطر یک پل متقاطع زنجیره‌ای (Cross-Chain Bridge) صورت گرفته و دلیل اصلی اینکه هکرها موفق شدند این میزان توکن را از شبکه خارج کنند هم دقیقا همین بوده است. بایننس می‌گوید با اعتباردهنده‌ها، اشخاص و… که تراکنش‌های روی بستر بلاک‌چین را تأیید می‌کنند در تلاش بوده‌اند تا بتوانند جلوی ایجاد بلوک‌های جدید روی این پل را با توقف پردازش تمام تراکنش‌ها بگیرند. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، هم ضمن اشاره به هک شدن بایننس، به تعلیق درآمدن تراکنش‌ها را تأیید کرد.

البته الان دیگر مشکل خاصی وجود ندارد و فعالیت‌ها از سر گرفته شده است. ولی با این حال، طبق گفته‌های BNB Chain، هکرها موفق شدند با هک بایننس ۲ میلیون توکن BNB با ارزشی معادل ۵۷۰ میلیون دلار (به نرخ روز) را سرقت کنند. این نخستین‌باری هم نیست که شاهد رخ دادن چنین اتفاقی هستیم. به گزارش شرکت Chainalysis که در زمینه‌ی تجزیه و تحلیل بلاک‌چین فعالیت می‌کند، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، به صورت کلی هکرها ۱٫۴ میلیارد دلار رمزارز را به خاطر مشکلی مشابه سرقت کرده‌اند.

منبع: CNBC

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.