هر آنچه درباره‌ی فیلم «رهایی» (Emancipation) ویل اسمیت می‌دانیم

ویل اسمیت بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، قرار است در فیلم هیجان انگیز تاریخی «رهایی» به ایفای نقش بپردازد. انتظار می‌رود این فیلم به یکی از کاندیدهای قطعی جایزه‌ی اسکار تبدیل شود و دومین نامزدی کسب جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را برای اسمیت به ارمغان بیاورد.

فیلم «رهایی» که به کارگردانی آنتوان فوکوآ، کارگردان فیلم «گناهکار» ساخته شده به روایت یک داستان واقعی می‌پردازد و داستان پیتر با بازی ویل اسمیت را روایت می‌کند که برای آزادی خود و خانواده‌اش دست به هر کاری می‌زند. «رهایی» اولین فیلمی است که اسمیت پس از بردن جایزه‌ی اسکار در آن به ایفای نقش پرداخته و شاید بزرگ‌ترین فیلم پرونده‌ی کاری او باشد.

تاریخ اکران فیلم «رهایی» چه زمانی است؟

این فیلم برای چندین گروه از جمله انجمن سیاه‌پوستان آمریکا، کالج‌ها و دانشگاه‌های سیاه‌پوستان، شورای ملی زنان سیاه‌پوست ایالات متحده و ائتلاف ملی مشارکت مدنی سیاه‌پوستان به نمایش درآمده است. اما در ۲ دسامبر ۲۰۲۲ در سینماهای منتخب ایالات متحده اکران خواهد شد و یک هفته بعد در ۹ دسامبر ۲۰۲۲ در اپل تی وی پلاس به نمایش در خواهد آمد.

بازیگران فیلم «رهایی» چه کسانی هستند؟

رهایی

در این فیلم ویل اسمیت در نقش پیتر، بن فاستر در نقش فاسل، استیون اوگ در نقش گروهبان هاوارد، چارمین بینگوا در نقش دودیان، گیلبرت اوور در نقش گوردون، مصطفی شاکر در نقش آندره کایلوکس و گرنت هاروی در نقش لیدز به ایفای نقش خواهند پرداخت.

داستان «رهایی» در رابطه با چه موضوعی است؟

فیلم «رهایی» بر اساس داستان واقعی پیتر ساخته شده، برده‌ای که برای یافتن خانواده‌اش از مزرعه فرار می‌کند. او در طول راه از دست شکارچیان مختلف می‌گریزد و به باتلاق لوئیزیانا می‌رسد. پیتر بعدها مجبور می‌شود به ارتش بپیوندد و در طول معاینه پزشک می‌بیند که او زخم‌های متعددی بر پشتش دارد که ناشی از برخورد شدید و کشنده‌ی شلاق هستند. بنابراین عکسی از پشت او می‌گیرد که بعدها به عنوان کمر شلاق خورده منتشر به نماد برده‌داری در آمریکا تبدیل می‌شود.

ویل اسمیت در رابطه با داستان فیلم چنین گفته است

رهایی

در طول دوران کاری‌ام، فیلم‌های زیادی در رابطه با برده داری به من پیشنهاد شد اما من آن‌ها را رد کردم. در واقع من هرگز دوست نداشتم در این‌گونه فیلم‌ها بازی کنم و به مخاطبان نشان دهم که چه بر سر سیاه‌پوستان آمده اما بعد این عکس را دیدم و فهمیدم که این فیلم در مورد برده داری نیست بلکه در رابطه با مفهوم آزادی است.

این فیلم در مورد کارهایی است که یک انسان انجام می‌دهد تا به آزادی برسد و در واقع به روایت ایمان و اعتقادی می‌پردازد که این‌گونه افراد در دل دارند. بنابراین قبول کرم که در آن بازی کنم. در حقیقت تصویری که از ستون فقرات این سیاه پوست گرفته شده مرا متحول کرد و من توانستم با او همزادپنداری کنم و خودم را در قالب او تجسم کنم و حال می‌خواهم این حس و حال را با شما به اشتراک بگذارم.

آیا «رهایی» در سینماها هم اکران خواهد شد؟

رهایی

فیلم «رهایی» در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۲ در سینماهای منتخب اکران خواهد شد. البته در حال حاضر، مشخص نیست که این فیلم در کدام سینماها به نمایش در خواهد آمد، اما از آنجایی که «رهایی» یکی از فیلم‌های مطرح شبکه‌ی اپل تی وی پلاس است، ممکن است برای مدت طولانی در سینماها اکران نشود. با این حال اگر دست اندرکاران فیلم می‌خواهند که فیلمشان به مراسم اسکار راه پیدا کند باید حداقل یک هفته آن را در سینماها به نمایش بگذارند.

«رهایی» در سرویس استریم هم در دسترس خواهد بود؟

رهایی

بله. این فیلم در ۲ دسامبر ۲۰۲۲ در اپل تی وی منتشر خواهد شد. چون این فیلم به سرویس استریم اپل تعلق دارد و فقط در سرویس استریم اپل به نمایش در خواهد آمد. در واقع در ابتدا حقوق این فیلم به حراج گذاشته شد و برادران وارنر و یونیورسال مبالغ بالایی را برایش پیشنهاد دادند، اما در نهایت اپل بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه کرد و از برادران وارنر پیشی گرفت.

تریلر فیلم «رهایی»

ما قبلا اسمیت را در «شاه ریچارد» دیده‌ایم، فیلمی که زندگی فوق ستاره‌ی تنیس و پدر سرنا ویلیامز را به تصویر کشیده است. «شاه ریچارد» فیلمی بود که اولین جایزه‌ی اسکار را برای اسمیت به ارمغان آورد و تریلر فیلم «رهایی» هم نشان می‌دهد که این فیلم فیلم بزرگی است و شاید بتواند دومین جایزه‌ی اسکار را از آن اسمیت کند.

آنتوان فوکوا

رهایی

اگر با کارهای کارگردان فیلم، آنتوان فوکوا آشنایی ندارید، باید بگویم که او یکی از کارگردان‌های مطرح هالیوود است. که با بسیاری از بازیگران بزرگ هالیوودی مانند دنزل واشنگتن همکاری کرده و مستندهای ورزشی زیادی درباره‌ی اسطوره‌ها ساخته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «نام من چیست: محمد علی» اشاره کرد.

منبع: collider

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link