نتایج گیک‌بنچ گرافیک RTX 4080 از افزایش ۳۰ تا ۳۷ درصدی سرعت آن درمقایسه‌با RTX 3080 حکایت می‌کند

درحالی‌که فقط چند روز تا عرضه‌ی رسمی گرافیک‌های RTX 4080 انویدیا باقی مانده است، آزمایش‌های مستقلی برای ارزیابی عملکرد این کارت‌ها انجام شده است که نتایج جالبی ارائه می‌دهند. براساس داده‌های گیک‌بنج، GeForce RTX 4080 با سه API گرافیکی مختلف ازجمله OpenCL و Vulkan و CUDA بررسی شده است. اکنون فرصتی به‌وجود می‌آید تا امتیازات این گرافیک را با نسخه‌های قبلی آن، یعنی RTX 3080 و RTX 3090 Ti، مقایسه کنیم.

به‌نوشته‌ی VideoCardz، گرافیک پرچم‌دار جدید انویدیا روی سیستمی پیشرفته‌ با مادربرد ROG Crosshair X670 Extreme ایسوس و پردازنده‌ی AMD Ryzen 9 7950X آزمایش شده است. استفاده از سیستمی با این پیکربندی برای بررسی عملکرد گرافیک‌ها، اخیراً بین کارشناسان فناوری بسیار رایج شده است. به‌هرحال، RTX 4080 بررسی‌شده در این آزمایش از ۷۶ واحد محاسباتی و ۹۷۲۸ هسته‌ی CUDA و ۱۶ گیگابایت VRAM بهره می‌برد.

بنچمارک RTX 4080 انویدیا

RTX 4080 انویدیا در آزمون‌های CUDA و OpenCL و Vulkan به‌ترتیب امتیازهای ۲۴۸ هزار و ۳۰۰ هزار و ۱۴۸ هزار را به‌دست آورد.

بنچمارک RTX 4080 انویدیا

مقاله‌ی مرتبط:

طبق رتبه‌بندی رسمی، RTX 4080 در آزمون OpenCL و CUDA و Vulkan به‌ترتیب ۴۵٫۷ درصد، ۳۷٫۱ درصد و ۲۹٫۹ درصد سریع‌تر از RTX 3080 بود. گرافیک پرچم‌دار انویدیا نیز از سریع‌ترین گرافیک Apmere، یعنی RTX 3090 Ti، بین ۵٫۴ تا ۱۵٫۵ درصد سریع‌تر است. بدیهی است که آزمون گیک‌بنچ RTX 4080 معیار دقیقی برای گیمرها محسوب نمی‌شود. این بنچمارک آزمایشی بسیار کوتاه و نسبتاً سبک است که بیشتر مواقع حتی طرفداران پردازنده‌های گرافیکی نیز اهمیت زیادی به آن نمی‌دهند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.