معرفی ۱۰ وب‌سایت برتر آموزش زبان انگلیسی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در خانه و بدون پرداخت هزینه‌های گزاف موسسات آموزش زبان به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید ما امروز در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ وب‌سایت جدید برای این منظور بپردازیم.

همان‌طور که می‌دانید، یادگیری زبان جدید نیاز به استمرار، تمرین و تکرار فراوانی دارد و شما می‌توانید به صورت اصولی و غیر اصولی آموزش ببینید. روش اصولی یادگیری زبان با استفاده از کتاب، جزوه، کلاس و… و روش غیر اصولی هم آن به کمک موسیقی و فیلم به صورت خودآموز صورت می‌گیرد. البته منظورمان از اصولی و غیر اصولی، بهتر بودن یک روش بر دیگری نیست.

یکی از آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه یادگیری زبان جدید استفاده از وب‌سایت‌های آموزش زبان است. این ۱۰ وب‌سایت که قصد داریم در این مطلب آن‌ها را معرفی کنیم شما را از هرگونه هزینه‌ی اضافی برای شرکت در کلاس و خریدن جزوه بی‌نیاز می‎‌کنند و دیگر نیازی به رفت و آمد و یا اتلاف وقت و انرژی نیست. این وب‌سایت‌ها عبارت‌اند از :

  •  Kids Pages
  •  Englishcentral
  •  TED Talks
  •  Newsinlevels
  • MyEnglishpages
  • EdX
  • Englishgrammar101
  • PassporttoEnglish
  • Ego4u
  • Lingua

بهترین وب‌سایت آموزش زبان

آموزش استاندارد و صحیح زبان انگلیسی به کودکان قواعد و قوانین متفاوت و مشخصی نسبت به سایر افراد دارد. کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی باید بازی کنند، شعر بخوانند، لذت ببرند و در نتیجه یاد بگیرند. از همین رو پردغدغه‌ترین و حساس‌ترین روش‌ برای آموزش زبان انگلیسی، روش‌های خاصی است که برای یادگیری زبان به کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیوه‌های آموزش زبان دوم به کودکان، بیش از بزرگسالان نیاز به صبوری، دقت و صرف انرژی دارد و برای آموزش جذاب و خوب به کودکان، کلاس‌های آموزشی باید پر از شور و شوق و خلاقیت باشد.

از همین رو وب‌سایت خوب، محبوب و کاربردی Kids Pages برای کمک به شما والدین و معلم‌های عزیز طراحی شده است. این وب‌سایت به طور کل هر چه که برای آموزش زبان دوم به کودکان نیاز است را به تنهایی در بر دارد. همانند فلش‌کارت‌ها، الفبا، شعر، بازی، داستان، پازل و چیز‌های جذاب دیگری که قطعا کودکان عاشق‌شان می‌شوند. در قسمت الفبا (Alphabet) شما قادر خواهید بود که تمامی الفبای زبان انگیسی را همراه با عکس و گرافیک مخصوص کودکان ببینید. با کلیک روی هر کدام از الفباها، الفبای مربوطه به شکل بزرگ‌تری نمایش داده می‌شود و کودکان می‌توانند آن‌ها را در کنار مثال ببینند.

در قسمت‌ فلش‌کارت‌ها می‌توانید بسیاری از فلش‌کارت‌های گوناگون با طرح‌ها و موضوع‌های مختلف را ببینید. هر کدام از این فلش‌کارت‌ها دارای مثال‌های گوناگون کودکانه، کاربردی و جذاب هستند که در عین سرگرم کردن کودکان می‌توانند به یادگیری‌شان سرعت ببخشند. در بخش‌های دیگر مثل بخش داستان، چندین داستان کودکانه و جالب برای کودکان و خردسالان طراحی شده است که حسابی آن‌ها را سرگرم می‌کند. این داستان‌های کوتاه آنقدر روند داستانی جذاب و جالبی دارند که حسابی کودکان را غرق در خود می‌کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده این وب‌سایت بخش جدایی برای بازی کودکان هم تدارک دیده است و همان‌طور که می‌دانید برای کودکان بازی همیشه اولویت دارد. حال در این وب سایت کودکان هم می‌توانند بازی کنند و هم با بازی کردن زبان انگیسی بیاموزند.

وب‌سایت یاد شده آن‌ قدر ویژگی‌های خوب و کاربردی دارد که توضیح همه‌ی بخش‌ها و ویژگی‌های خوب آن از حوصله‌ی این متن خارج است اما پیشنهاد می‌کنیم که اگر زبان آموز خردسال و یا کودک دارید حتما به سایت Kids Pagese سر بزنید و از خدمات خوب آن بهره ببرید.

بهترین وب‌سایت آموزش زبان

دومین وب‌سایت خوب و کاربردی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم وب‌سایت EnglishCentral است که بسیار محبوب و معروف به حساب می‌آید. این وب‌سایت دارای بیش از ۱۰,۰۰۰ ویدیو با موضوعات مختلف همانند رفتن به سفر، آموزش به کودکان، رسانه، اجتماعی و دیگر موارد است. شما می‌توانید با انتخاب هر کدام از موضوعاتی که می‌خواهید وارد آن بخش شوید و طبق هدفی که دارید شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید.

زبان انگلیسی دارای ۳ سطح متفاوت است؛ سطح پایه یا مقدماتی (Basic)، سطح متوسط (Intermidiate) و سطح پیشرفته یا همان (Advanced). یکی از ویژگی‌های خوب ویدیوهای این وب‌سایت این است که سطح ویدیوها زیر آن‌ها نوشته شده است و از همین رو انتخاب ویدیو را برایتان به مراتب آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر موارد ذکر شده سطح‌بندی ویدیوها با عدد هم مشخص می‌شود. بدین شکل که هر چه عدد نوشته شده بیشتر باشد ویدیو سطح سخت‌تر و بالاتری دارد. یکی از ویژگی‌های خوب و کاربردی وب‌سایت EnglishCentral که آن را از دیگر وب‌سایت‌ها متمایز می‌کند این است که شما می‌توانید جمله‌‌ی انگلیسی مد نظر خود را توسط میکروفون بگویید و سایت یاد شده توسط هوش مصنوعی چک می‌کند که تلفظ شما صحیح بوده یا خیر.

ثبت‌ نام و مشاهده کردن ویدیوهای موجود در سایت کاملا رایگان است ولی علاوه بر مطالب و محتوای رایگان، مطالب و کلاس‌های پولی هم وجود دارند که شما برای استفاده از آن‌ها باید مقداری هزینه کنید که حتما ارزشش را دارد. اگر به دنبال ویدیوهای خوب و رایگان برای تقویت زبان انگلیسی‌تان می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم که حتما به وب‌سایت خوب EnglishCentral سر بزنید.

۳. وب‌سایت TED Talks

وب‌سایت خوب TED Talks

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به صحبت‌های علمی و جذاب علاقه‌مندید و یا می‌خواهید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید حتما باید نام برنامه‌ و وب‌سایت خوب TED Talks یک بار هم که شده به گوشتان خورده باشد. این وب‌سایت محبوب و کاربردی، مخاطبان بسیار زیادی در کشورهای مختلف دارد و حتما ارزشش را دارد که به آن سر بزنید. مجموعه TED در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد و تا امروز با قدرت پابرجا است. TED مخفف سه کلمه‌ی Design و Entertainment و Technology با معانی «طراحی»، «سرگرمی» و «تکنولوژی» است.

وب‌سایت خوب TED Talks، شامل ویدیوهای سخنرانی بسیار زیادی است که با موضوعات مختلف در سایت درج می‌شوند و شما طبق سلیقه‌ی خود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید و از دیدن‌شان لذت ببرید. ویدیوهای موجود در این وب‌سایت از کیفیت بالای صدا و تصویر بهره می‌برند و به شما در یادگیری و تقویت زبان انگیسی کمک زیادی می‌کنند. با باز کردن هر یک از ویدیوها می‌توانید زیرنویس‌شان را در هر زبانی که می‌خواهید روشن کنید. پیشنهاد ما این است که برای اولین بار ویدیو را با زیرنویس زبان مادری خود مشاهده کنید و سپس با زبان مقصد.

این پلتفرم محبوب، میزبان نویسندگان، هنرمندان، مهندسان و بسیاری از افراد دیگر است که تجربه‌های با ارزش خود را در سخنرانی‌هایشان به اشتراک می‌گذارند. البته ناگفته نماند که برای مشاهده‌ی ویدیوها و تقویت زبان انگلیسی خود باید تا سطح قابل توجهی از زبان را بلد باشید چراکه سطح زبانی سخنرانی‌ها تقریبا بین متوسط و پیشرفته است.

بهترین وب‌سایت آموزش زبان

اگر اخبار را دنبال می‌کنید و در عین حال می‌خواهید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید خبر خوبی برایتان داریم. وب‌سایت چهارم و جذابی که می‌خواهیم به معرفی آن بپردازین وب‌سایت خبری Newsinleves است. همان‌طور که از اسم این سایت پیداست، وب‌سایت خبری Newsinleves حاوی جدیدتری خبرهای روز دنیا بوده که متن همه‌ی آن‌ها را با ۳ سطح متفاوت یعنی سطح پایه، متوسط و پیشرفته در اختیار شما قرار می‌دهد. خبرها را زیرورو و سپس هر کدام را که دوست داشتید طبق سلیقه‌ی خود انتخاب کنید. متن خبرها به سه شکل متفاوت نوشته شده‌اند و شما طبق سحطی که در آن قرار دارید می‌توانید خبر را انتخاب کنید.

اگر سطح زبانی شما پایه و یا مقدماتی است می‌توانید با انتخاب سطحی بالاتر وارد چالش بیشتری شوید و سطح زبانی خود را بالاتر ببرید. وب‌سایت Newsinleves علاوه بر ذاشتن خبرهای سطح بندی شده شامل بخش‌های مختلفی از جمله بخش آموزش گرامر، ویدیو، آموزش‌های درس به درس و دیگر موارد کاربری و خوب دیگر هم می‌باشد.

سطح بندی کردن خبرها در سه شکل مختلف یکی از ویژگی‌های جذاب این وب‌سایت است که معلم‌های زبان انگلیسی هم می‌توانند از آن‌ها به عنوان محتوا برای کلاس‌های درسی خود استفاده کنند. این ویژگی وب‌سایت Newsinleves را از دیگر وب‌سایت‌های آموزش زبان دیگر متمایز و خاص کرده است. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید زبان انگلیسی خود را محک بزنید و آن را تقویت کنید حتما به این سایت جذاب سر بزنید.

بهترین وب‌سایت آموزش زبان

وب‌سایت خوب و جذاب MyEnglishpages هم یکی از منابع غنی برای یادگیری زبان انگلیسی است. این وب‌سایت به شما کمک می‌کند که در هر بخش از زبان انگلیسی پیشرفت کنید و نکات خوبی بیاموزید مثل بخش گرامر، خواندن، لغت، مکالمه، نوشتن و گوش دادن. شما قادرید هر یک از بخش‌هایی را که می‌خواهید انتخاب و درس خود را آغاز کنید.

فرقی ندارد که در چه سطحی از زبان باشید. پایه متوسط و یا پیشرفته. در هر سطح و یا پایه‌ای که باشید، وب‌سایت MyEnglishpages محتواهای بسیار متنوع و سرگرم‌ کننده‌ای برایتان دارد. این وب‌سایت نه تنها بر روی آموزش زبان انگلیسی تمرکز دارد بلکه تلاش می‌کند با برگزاری دوره‌های خوب و رایگان به زبان‌آموزان در سراسر دنیا کمک کند. علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از نکات مثبت این وب‌سایت این است که از شما آزمون تعیین سطح هم می‌گیرد. از این رو اگر از سطح زبان انگلیسی خود مطمئن نباشید دیگر جای نگرانی نیست.

بعد از انتخاب گزینه‌ی درس‌ها مثلا درس گرامر، صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود و به طور بسیار جامع و کامل گرامر زبان انگلیسی را برایتان به نمایش می‌گذارد. با انتخاب درس لغات با صدها موضوع مختلف برای یادگیری لغات جدید مواجه می‌شوید. به عنوان مثال بخش خانواده و دوستان، مدرسه، بخش‌های مختلف بدن، بخش‌های مختلف ماشین، فصل‌ها و هوا، غذا، شغل، آشپزخانه و صدها موضوع جذاب و کاربردی دیگر که شما را از نصب هر گونه اپلیکیشن جدید و یا خرید کتاب بی‌نیاز می‌کند.

مواردی که گفته شد شامل بخش‌های خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن هم می‌شود که توضیح هر کدام از آن‌ها به تنهایی از حوصله‌ی این متن خارج است. ولی در آخر حتما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارید زبان انگلیسی را در خانه بیاموزید حتما به وب‌سایت عالی و کاربردی MyEnglishpages سر بزنید چرا که به جرئت می‌توان گفت شاید هیچ وب‌سایت و یا اپلیکیشنی به کامل و جامع بودن آن نرسد.

۶. وب‌سایت EdX

بهترین وب‌سایت آموزش زبان

وب‌سایت EdX یکی دیگر از وب‌سایت‌های خوب و کاربردی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی است که روزانه بیش از ۴۰۰ هزار بازدیدکننده از سراسر جهان دارد. EdX علاوه بر اینکه کلاس‌های خوب و عالی رایگان برگزار می‌کند کلاس‌های پولی هم دارد که برای شرکت در آن‌ها باید هزینه کنید. اما به جرئت می‌توان گفت کسانی که زبان انگلیسی را برای یک هدف خاص و برای یک رشته مشخص دنبال می‌کنند، مثلا زبان انگلیسی برای معماری، این وب‌سایت بی‌رغیب است.

در بخش کلاس‌ها (Courses)، شما می‌توانید تمامی‌ موضوعاتی که EdX پوشش می‌دهد را مشاهده و بنا به هدف خود یکی از دوره‌ها را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که یک سری از دوره‌های این وب‌سایت تا زمان مشخصی رایگان هستند ولی برای تهیه دوره به طور کامل باید محتواها را خریداری کنید تا دسترسی کامل داشته باشید.

کلاس‌های این وب‌سایت موضوع‌های بسیار جذاب و متنوعی را پوشش می‌دهند که نظیرش را کم پیدا می‌کنید. اگر در رشته‌ی خاصی تحصیل می‌کنید مثل معماری، هنر، فیزیک، پزشکی، زیست شناسی و دیگر موارد و می‌خواهید زبان انگلیسی خود را در آن بخش تقویت کنید حتما پیشنهاد می‌کنیم به سایت EdX سر بزنید.

بهترین وب‌سایت آموزش زبان

یکی دیگر از وب‌سایت‌های خوب و جذاب در زمینه‌ی یادگیری زبان انگلیسی سایت Englishgrammar101 است. این وب‌سایت طراحی بسیار جذاب و منحصر به فردی دارد که توصیفش در کلام نمی‌گنجد. اگر به آن سر نزنید و رابط کاربری‌اش را نبینید هیچ وقت متوجه‌ جذابیتش نخواهید شد. این وب‌سایت به طور بسیار کامل و جامع تمامی گرامرها، اصول جمله نویسی و ساختار را پوشش می‌دهد و شما را از نصب هر گونه اپلیکیشن و یا خرید هر گونه‌ کتاب مربوط به گرامر بی‌نیاز می‌کند.

علاوه بر موارد گفته شده این وب‌سایت از بخشی‌های مجزایی برای تدریس اسم‌ها (Nouns)، ضمیرها (Pronouns)، فعل‌ها (Verbs)، نقش‌های کلمات و دیگر موارد کاربردی و مهم هم برخوردار است. اگر حس می‌کنید پایه‌ی زبانی ضعیفی در زبان انگلیسی دارید و نمی‌توانید خوب جمله بسازید و به طور کلی دانش گرامری پایینی دارید، به سایت Englishgrammar101 سر بزنید و خوب تمرین کنید تا پیشرفت خود را به وضوح ببینید.

بهترین وب‌سایت آموزش زبان

وب‌سایت خوب PassporttoEnglish هم یکی دیگر از سایت‌های کاربردی و خوب برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت آن است. این وب‌سایت محتوای مناسب و کاملی برای هر سه سطح پایه، متوسط و پیشرفته دارد و از همین رو مهم نیست که در چه سطحی باشید، PassporttoEnglish برای همه‌ی شما مطالب آموزنده و رایگان تدارک دیده است.

سایت یاد شده، بخش‌های مهم و زیادی را شامل می‌شود. همانند آموزش لغت، گرامر، تلفظ، املا، فعل‌های بی‌قاعده و دیگر موارد کاربردی و مورد نیاز دیگر. علاوه بر این‌ها یکی از وجه‌های تمایز این وب‌سایت با دیگر وب‌سایت‌های آموزش زبان انگلیسی این است که PassporttoEnglish بخشی جداگانه تحت عنوان دیکشنری دارد.

مهم‌تر از هر چیزی باید بگوییم یادگیری زبان انگلیسی در این وب‌سایت رایگان است و از همین رو دیگر نیازی نیست هزینه‌ی اضافه‌ای برای رفت‌وآمد به کلاس‌های زبان و شهریه بپردازید. به طور رایگان و با خیالی راحت در خانه تمرین و زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

۹. وب‌سایت Ego4u

بهترین وب‌سایت آموزش زبان

نهمین وب‌سایت جذاب آموزش زبان انگلیسی سایت محبوب Ego4u است که با هدف تقویت جمله‌سازی و آموزش گرامر طراحی شده است. یکی از وجه‌های تمایز این وب‌سایت با دیگر وب‌سایت‌های آموزش زبان دیگر این است که Ego4u علاوه بر آموزش زبان انگلیسی، سه زبان خارجی دیگر مثل زبان آلمانی، فرانسه و اسپانیایی را هم آموزش می‌دهد.

درست است که Ego4u تمرکز اصلی‌اش روی گرامر است ولی بخش‌های مهم دیگر از زبان را هم پوشش می‌دهد که این سایت را بسیار محبوب و کامل کرده است. با وارد شدن به منوی اصلی این وب‌سایت می‌توانید بخش‌های آموزشی مختلف مثل بخش گرامر، تمرین، لغات، نوشتن و دیگر موارد را هم ببینید و در نتیجه به انتخاب خود هر کدام را که می‌خواهید برحسب نیاز برگزینید و یادگیری را آغاز کنید. هر کدام از این بخش‌ها زیرمجموعه‌ی خاص خود را دارند و بسیار جامع و کاربردی هستند.

یکی دیگر از نکات مثبت این سایت این است که بخشی کاملا مجزا و کامل برای معلمان زبان خارجی تدارک دیده است و آن‌ها را هم برای تدریس آماده می‌کند. حتی اگر این بخش هم نبود، معلم‌های زبان می‌توانند از مطالب و محتوای خود این سایت برای زبان آموزان استفاده کنند.

۱۰. وب‌سایت Lingua

Annotation 2022 10 16 132815

و اما رسیدیم به وب‌سایت جذاب دهم یعنی Lingua. این وب‌سایت علاوه بر زبان انگلیسی زبان‌های خارجی دیگری همانند زبان اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی، ترکی، روسی و چندین زبان دیگر را هم آموزش می‌دهد. بعد از اینکه وارد وب‌سایت شدید به انتخاب خود یکی از این زبان‌ها را انتخاب و یادگیری را آغاز کنید.

بعد از انتخاب زبان مورد نظر بخش‌های آموزشی مختلف برایتان به نمایش در خواهد آمد. یکی از ویژگی‌های خیلی خوب این وب‌سایت این است که مطالب و محتوای مربوط به هر بخش را کاملا سطح‌بندی می‌کند و از همین رو کار برایتان به مراتب راحت‌تر می‌شود. نکته‌ی مهمی هم که وجود دارد این است که این مطالب یه طور کامل رایگان برای شما ارائه نمی‌شوند و برای اینکه دسترسی کامل به محتواها داشته باشید باید مقداری هزینه کنید.

ویژگی مثبت دیگر سایت Lingua این است که فایل PDF همه‌ی محتواهای بخش خواندن، در وب‌سایت بارگذاری شده است که سوال هم دارند. از آن‌جایی که بخش خواندن در زبان از اهمیت بالایی برخوردار است هر کدام از فایل‌های خواندن برای خود یک سیستم صوتی هم دارند که متن را برایتان می‌خواند. همچنین هر فایل صوتی چهار گوینده‌ی مختلف دارد و می‌توانید بر حسب سلیقه‌ی خود هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید که متن را برایتان بخواند. در بخش گوش دادن هم سوالاتی برایتان آماده شده است و می‌توانید گوینده‌ را خودتان انتخاب کنید.

چگونه از وب‌سایت آموزش زبان بهترین استفاده را داشته باشیم؟

وب‌سایت زبان انگلیسی

صرف نظر از اینکه در نهایت کدام وب‌سایت را برای یادگیری انتخاب می‌کنید، یک سری نکات هم وجود دارند که باید قبل از آغاز به یادگیری حتما به آن‌ها توجه داشته باشید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

سطح خود را بشناسید: اگرچه بسیاری از وب‌سایت‌ها تعیین سطح هم می‌کنند اما با این حال خودتان بهتر از هر سایتی می‌توانید این موضوع را تشخیص دهید. بنابراین پیشنهاد می‌شود محتوای مربوط به هر سطح را قبل از شرکت در کلاس‌ها یا پرداخت هزینه برای یک وب‌سایت بخوانید و مناسب‌ترین را انتخاب کنید. محتوای خیلی آسان شما را کسل می‌کند و محتوای سخت هم باعث می‌شود انگیزه‌ی یادگیری از بین برود.

روش یادگیری خود را بدانید: باید بدانید چگونه زبان یاد می‌گیرید. دوست دارید با موسیقی باشد، با بازی کردن باشد یا خیلی جدی و رسمی و بسیاری موارد مختلف دیگر. با توجه به روش یادگیری خود، یکی از وب‌سایت‌ها را انتخاب کنید.

موضوعاتی را پیدا کنید که برایتان جذاب هستند: بر کسی پوشیده نیست که یادگیری بدون چیزهایی که دوستشان دارید می‌تواند بسیار کسل‌کننده شود. پس پیشنهاد می‌شود حتما وب‌سایت‌هایی را دنبال کنید که موضوعات مورد علاقه‌ی شما را در بر دارند.

وقت مشخصی را در طول روز به یادگیری اختصاص دهید: اگر هدفتان برای یادگیری زبان جدی است، پیشنهاد می‌شود در طول روز وقت مشخصی را به یادگیری آن اختصاص دهید. مثلا دو ساعت در طول شبانه‌روز و با جدیت در همان دو ساعت به تمرین بپردازید. تدوام هرچقدر هم که در زمان کمی باشد باعث پیشرفت می‌شود.

زیاد به فضای آنلاین وابسته نشوید: اگرچه فضای اینترنت پر است از محتوای آموزشی اما فراموش نکنید صحبت کردن با افراد مختلف می‌تواند تجربه‌ی جذابی برایتان به همراه داشته باشد و فرایند یادگیری را تسریع ببخشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر تمایلی به پرداخت هزینه برای رفتن به کلاس‌های ترمیک ندارید، بعد از بهبود سطح زبانی خود در کلاس‌های فری‌دیسکاشن (مکالمه آزاد) شرکت کنید.

بهترین وب‌سایت برای یادگیری زبان انگلیسی

تمام وب‌سایت‌هایی که در بالا معرفی کرده‌ایم، از جمله محبوب‌‌ترین و بهترین منابعی هستند که برای یادگیری زبان می‌توانند به شما کمک کنند. اگرچه جای خالی یک سری از منابع هم حس می‌شود اما از آن‌جایی که در دسترسی به محتوای این ۱۰ وب‌سایت هیچ مشکلی نخواهید داشت، آن‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم. توجه داشته باشید بهترین وب‌سایت همانی است که به بهترین شکل ممکن نیاز شما را برطرف می‌کند و در شرایط عادی لزوما یکی از دیگری بهتر نیست. چون وب‌سایتی که ممکن است برای شما آموزنده و عالی باشد، برای دوستتان کاملا بی‌کاربرد به نظر برسد.

امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم به شما در رسیدن به هدفی که دارید کمک کرده باشیم.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link