معرفی بهترین سریال های ایرانی عید ۱۴۰۲

زمان عید و تعطیلات، بهترین فرصت برای یک دل سیر سریال دیدن است. البته وقتی اسم سریال می‌آید، خیلی از ما یاد سریال‌های خارجی می‌افتیم؛ درحالی‌که خیلی از افراد ترجیح می‌دهند فقط سریال‌های ایرانی تماشا کنند. نمی‌توانیم منکر این قضیه باشیم که سریال‌های ایرانی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. حرفه‌ای‌تر شدن بازی‌ها، خاص و غیرتکراری شدن سوژه‌ها و کارگردانی‌های جذاب، از ویژگی‌هایی هستند که در سریال‌ها و فیلم‌های جدید ایرانی شاهد هستیم. خیلی از سریال های ایرانی قدیمی هم برای ما و بزرگترها سرشار از خاطره هستند و دیدن مجدد آن‌ها در تعطیلات خالی از لطف نیست. برای این‌که لیستی از بهترین سریال های ایرانی داشته باشید، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی بهترین سریال های ایرانی قدیمی و بهترین سریال های ایرانی جدید ۱۴۰۱ را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع تلویزیون های هوشمند و معمولی به فروشگاه تکنولایف سر بزنید: خرید تلویزیون

بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی

سریال‌هایی که در این بخش معرفی می‌شوند، در این چند سال اخیر از شبکه‌های نمایش خانگی همچون نماوا، فیلیمو و فیلم‌نت منتشر شده‌اند. این سریال‌ها، جزء پرمخاطب‌ترین سریال‌های ایرانی بوده‌اند و به‌نحوی می‌توانیم بگوییم که ایرانیان را با سریال‌های ایرانی آشتی داد. سریال‌های انتخاب شده در ژانرهای مختلف هستند و ممکن است برخی از آن‌ها برای بعضی سلایق جذاب نباشند؛ با این‌حال، مخاطب زیادی داشته‌اند.

روزی روزگاری مریخ

روزی روزگاری مریخ

  • سال انتشار: ۱۴۰۱
  • کارگردان: محسن چگینی، پیمان قاسم خانی
  • بازیگران: سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر کاظمی، الناز حبیبی، امیرمهدی ژوله، بهادر مالکی
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۶

یکی از جدیدترین سریال‌های ایرانی که در سال ۱۴۰۱ به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی تهیه و پخش شد، سریال جذاب روزی روزگاری مریخ بود. اگر با آثار این کارگردان آشنا باشید، می‌توانید انتظار یک داستان کمدی با ایده‌های ناب را داشته باشید. موضوع فضا و مریخ و دیگر سیارات، از سوژه‌های مورد علاقه‌ی پیمان و مهراب قاسم‌خانی است و همین امر، موجب می‌شود که این سریال پر از المان‌هایی در رابطه با جنگ ستارگان و موضوعات مشابه باشد.

داستان سریال: ناصر که فردی لاابالی، کم‌سواد و بی‌مسئولیت است، متوجه می‌شود که به سرطان مبتلا است و خیلی زود می‌میرد. پزشک معالج او، پیشنهاد می‌دهد که ناصر خود را منجمد کند و در آینده که علم پیشرفت کرد، بیدار شود و بیماری خود را درمان کند. ناصر سیصد سال بعد از یخ خارج می‌شود، اما آن‌ زمان دیگر سیاره زمین مانند امروز نیست و تقریبا به کل نابود شده. به‌همین‌علت، ناصر به مریخ فرستاده شده است تا در کنار نواده‌اش زندگی کند. حال باید دید که آیا او می‌تواند در دنیای پرنظم و قانون و بدون خشونت مریخ، خود را وفق دهد و دردسری درست نکند؟

در مریخ، سبک زندگی‌ها عوض شده و زن‌سالاری حاکم است. تمام کلیشه‌های برعکس در این سریال به‌کار گرفته شده و تمامی امور به دست زنان اجرا می‌شود. آقایان، جنس دوم محسوب می‌شوند و باید به کارهایی چون بچه‌داری و خانه‌داری بپردازند مگر این‌که همسرشان اجازه‌ی تحصیل و کار بیرون از خانه را به آن‌ها بدهد.

پیمان قاسم‌خانی در این پروژه‌ هم به‌خوبی موفق شده که دنیایی جدید خلق کند و مخاطب را از نبوغ و تخیل خود حیرت‌زده کند. گریم کارکترهای سریال، شما را به یاد فیلم جنگ ستارگان و دیگر فیلم‌های معروف با سوژه‌های فضا و کهکشان می‌اندازد و موضوعات هر قسمت داستان که درباره‌ی تطبیق ناصر با دنیای منظم آینده در سیاره‌ای دیگر است، حسابی شما را می‌خنداند.

پوست شیر

پوست شیر - بهترین سریال های ایرانی جدید ۱۴۰۱

  • سال انتشار: ۱۴۰۱
  • کارگردان: جمشید محمودی
  • بازیگران: هادی حجازی‌فر، شهاب حسینی، پردیس احمدیه، پانته‌آ بهرام، علیرضا کمالی و مهرداد صدیقیان
  • تعداد قسمت‌ها: – در حال پخش

سریال پوست شیر، یکی از بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی است و می‌توان گفت یک سر و گردن بالاتر از دیگر سریال‌هایی است که در این چند سال اخیر تولید شده. این سریال، سوژه‌ای جنایی و مهیج را دنبال می‌کند و با سکانس‌های پرهیجان خود، مخاطب را پای تلویزیون میخکوب می‌کند. این سریال که از پلتفرم فیلم‌نت در حال پخش است، توسط جمشید محمودی کارگردانی شده و نویسنده آن نیز، خود جمشید محمودی و رضا بهاروند است. این سریال جنایی یکی از بهترین سریال های ایرانی جدید ۱۴۰۱ است که نظر خیلی از مخاطبین را به‌ خود جلب کرده.

داستان سریال: نعیم ۱۵ سال از عمرش را در زندان گذرانده و حالا که آزاد شده، می‌خواهد دوباره با دخترش ساحل در ارتباط باشد. البته آشنایی او و ساحل طوری که دلش می‌خواهد پیش نمی‌رود و ساحل تمایلی به آشنایی و معاشرت با پدرش را ندارد. پس از این‌که ساحل قانع می‌شود تا پدرش را ببیند و با او حرف بزند، او را می‌پذیرد و به او علاقه‌مند می‌شود. ساحل سفری کوتاه با نعیم را برنامه‌ریزی می‌کند اما در راه بازگشت،  ربوده می‌شود و زندگی نعیم به‌کل دگرگون می‌شود. نعیم و رضا پروانه، دوست وفادار و هم‌بند سابق او، و به‌طور همزمان نیروهای پلیس، به دنبال پیدا کردن ساحل و آدم‌ربایان هستند.

سریال پوست شیر، در بعضی بخش‌ها شما را یاد فیلم Taken می‌اندازد. سرعت رخ دادن اتفاقات آن‌قدر زیاد است که هیجان سریال قطع نمی‌شود و مهمتر از آن، نمی‌توانید پایان داستان را به‌هیچ‌عنوان حدس بزنید. اگر هنوز این سریال را ندیده‌اید، فرصت خوبی‌ست که سراغش بروید و قسمت‌های پخش شده را پشت هم تماشا کنید.

یاغی

سریال یاغی

  • سال انتشار: ۱۴۰۱
  • کارگردان: محمد کارت
  • بازیگران: علی شادمان، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، نیکی کریمی و آبان عسگری
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰

سریال یاغی در زمان پخش خود، چنان تب‌وتابی میان مخاطبینش ایجاد کرد که ثبت‌نام در کلاس‌های کشتی چندبرابر بیشتر شد و حتی لباس‌ها و اکسسوری‌هایی با طرح‌هایی از آن، بازار را پر کرد. سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت را می‌توان یک سریال ایرانی جدید جذاب دانست که از خیلی جنبه‌ها نظر مخاطب را جلب کرد. بازیگران جذاب با بازی خوب، سوژه‌ی متفاوت و المان‌های اختصاصی مانند خالکوبی یاغی، و همینطور بازگشت پارسا پیروزفر به قاب تلویزیون پس از سال‌ها، این سریال را بسیار محبوب کرد و اگر آن را ندیده‌اید، توصیه می‌کنیم که اصلا این داستان جذاب و پرماجرا را از دست ندهید.

داستان سریال: جاوید پسری جوان و خوش‌قلب، اما بدشانس است که در پایین شهر همراه با خواهر خود عاطی زندگی می‌کند. جاوید شناسنامه ندارد و به‌همین علت خیلی از موقعیت‌های زندگی خود را از دست داده و علی‌رغم تلاش‌های زیاد او، نتوانسته در کشتی، کار یا تحصیل موفق شود. خیلی ناگهانی، ورق برمی‌گردد و جاوید توسط یک مربی کشتی انتخاب می‌شود. بهمن کاظمی که به بهمن خان معروف است، مالک باشگاه کشتی است. او و همسرش طلا، به جاوید و خواهرش لطف فراوان دارند و او را به زندگی خود وارد می‌کنند و حتی کلید یکی از خانه‌های خود را نیز به آن‌ها می‌دهند تا از پایین شهر خارج شوند.

هر قسمت سریال یاغی، پر از لحظات و ماجراهای نفس‌گیر است که مخاطب را با خود همراه می‌کند. یکی از نقاط قوت این سریال، استفاده از بازیگران محبوبی چون پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی و علی شادمان است که هر سه از پرطرفدارترین بازیگران حال حاضر ایران به‌شمار می‌روند.

نیسان آبی

نیسان آبی - بهترین سریال های کمدی ایرانی جدید

  • سال انتشار: ۱۴۰۰
  • کارگردان: منوچهر هادی
  • بازیگران: حسین یاری، مهران غفوریان، یکتا ناصر، بهناز جعفری و جمشید هاشم‌پور
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰

سریال نیسان آبی، یک سریال کمدی به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور است که در طی ۲۰ قسمت در سال ۱۴۰۰ در پلتفرم فیلیمو پخش شد. نسبت به آثار منوچهر هادی، همیشه دو دیدگاه وجود دارد: یا عاشق آن‌ها هستید و همه‌ی آن‌ها را تماشا می‌کنید، یا از آن‌ها خوشتان نمی‌آید. با این‌حال، سریال نیسان آبی یک سریال ایرانی جدید قشنگ است که می‌تواند افراد خانواده را تا چند روز سرگرم کند.

داستان سریال: جمشید و رضا، از زمان تولد یار همدیگر بوده‌اند و هردو نفرشان می‌خواهند با دو خواهر دوقلو ازدواج کنند تا با هم فامیل شوند. زمانی که جمشید زری و پری را در سینما می‌بیند، عشقی در یک نگاه میان او و زری شکل می‌گیرد. در روز خواستگاری از زری، رضا هم که همراه جمشید آمده، پری را می‌بیند و او هم مهر پری به دلش می‌افتد. این دو دوست که حالا خانواده‌های خود را تشکیل داده‌اند، در ادامه‌ی داستان مدام با ماجراهای زیادی که در خانواده ی رضا و جمشید پیش می‌آید و اتفاقاتی که برای هر یک از فرزندان آن‌ها می‌افتد همراه می‌شویم.

در این سریال، المان‌های مختلفی وجود دارد. نیسان آبی یکی از این نمادهاست که نشانگر شغل جمشید (راننده نیسان) و عشق او به این ماشین است. جمشید هاشم پور دیگر المان جذاب سریال است. کسی که در نقش خودش در این سریال نقش‌آفرینی می‌کند و جمشید هم به‌علت عشق بی‌کرانی که به او دارد نام خود را از زامیاد به جمشید قاسم‌پور تغییر داده.

سریال نیسان آبی را نمی‌توان اثری فاخر دانست و خرده‌های زیادی می‌توانیم به آن بگیریم. با این‌حال، همانطور که گفتیم می‌تواند افراد خانواده را سرگرم کند و بخنداند.

جیران

سریال ایرانی چی ببینم

  • سال انتشار: ۱۴۰۱
  • کارگردان: حسن فتحی
  • بازیگران: پریناز ایزدیار، بهرام رادان، مهدی پاکدل، امیر جعفری، مریلا زارعی و غزل شاکری
  • تعداد قسمت‌ها: ۵۰ – در حال پخش

سریال جیران را به جرات می‌توانیم یکی از بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی در حال پخش بدانیم که مخاطبان زیادی هم دارد. این سریال، یک سریال تاریخی عاشقانه است که به دوره‌ی قاجار و اوضاع ناصرالدین شاه پس از مرگ امیرکبیر می‌پردازد. تاکنون ۵۰ قسمت از این سریال پرستاره، از فیلیمو پخش شده و هنوز هم در حال پخش است.

داستان سریال: داستان از جایی آغاز می‌شود که امیرکبیر به قتل رسیده و میرزا آقاخان نوری جای او صدراعظیم ایران شده. در همین اوضاع و احوال، شاه ایران که برای شکار از قصر خارج شده، دختری سیه‌چشم به نام خدیجه خانم تجریشی را می‌بیند و در همان لحظه یک دل نه صددل به او دل می‌بندد. به‌سبب چشم و ابروی سیاه خدیجه خانم، شاه نام او را جیران می‌گذارد و او را به عقد خود درمی‌آورد.

پخش سریال جیران در اواسط تابستان به‌علت نقض مالکیت ادبی و هنری مدتی توقیف شد و تمامی هواداران را ناراحت کرد. اما خوشبختانه مدتی بعد پخش سریال از سر گرفته شد.

خاتون

سریال خاتون

  • سال انتشار: ۱۴۰۰
  • کارگردان: تینا پاکروان
  • بازیگران: نگار جواهریان، اشکان خطیبی، میرسعید مولویان، شبنم مقدمی و مهتاب ثروتی
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۳

سریال خاتون، یک سریال عاشقانه تاریخی دیگر است که در زمان پخش خود بسیار دیده و تحسین شد. اگر علاقه‌مند به داستان‌های تاریخی هستید و سریالی می‌خواهید که به پایان رسیده باشد، در پاسخ به سوال سریال ایرانی چی خوبه ؟ به شما پیشنهاد می‌دهیم سراغ خاتون بروید.

سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان در سال ۱۴۰۰ از پلتفرم نماوا پخش شد. آهنگساز سریال کیهان کلهر است که با هنرش، رنگ‌وبوی متفاوتی به سریال بخشید. فیلمبرداری سریال هم در طبیعت زیبای رشت و بخش‌هایی از تهران انجام شد.

داستان سریال: داستان سریال در سال ۱۳۲۰، در دورانی می‌گذرد که جنگ جهانی دوم در جریان است و ایران به دست متفقین افتاده. خاتون بختیاری، عروس یک خانواده اربابی در رشت است. همسر او شیرزاد ملک یکی از درجه‌داران ارتش ایران است که بین وطن‌دوستی و فرمان‌برداری از سرهنگ‌های روس و انگلیسی مانده است. خاتون، پس از ماجراهایی که در زندگی زناشویی‌اش پیش می‌آید، از شیرزاد طلاق می‌گیرد، از رشت خارج می‌شود و به تهران فرار می‌کند تا همراه دایی خود زندگی کند اما ماجراهای مختلفی پیش می‌آید و زندگی او را درگیر مشکلات ریز و درشتی می‌کند.

سریال خاتون، به‌خاطر نقش‌آفرینی جذاب اشکان خطیبی، نگار جواهریان و مهران مدیری بسیار دیده و تحسین شد. اگر دوست دارید داستانی ببینید که به دوران قحطی و طاعون‌زده‌ی ایران بپردازد و ببینید که وضعیت سیاسی کشور در آن دوره چگونه بود، خاتون را ببینید.

نوبت لیلی

نوبت لیلی

  • سال انتشار: ۱۴۰۱
  • کارگردان: روح‌الله حجازی
  • بازیگران: مریلا زارعی، پردیس احمدیه، حمید فرخ‌نژاد، مهران غفوریان و گوهر خیراندیش
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۴

سریال نوبت لیلی، یک سریال متفاوت از پلتفرم نماوا است که می‌توانیم بگوییم در سبک‌وسیاق آن تا به حال چیزی در ایران ساخته نشده. همین نو بودن سبک، باعث می‌شود تا درک سریال پیچیده شود و نسبت به آن کمی گارد گرفته شود و خیلی‌ها آن را نپسندند. با‌این‌حال، در زمان پخش خود طرفدارانی نیز داشت و مورد توجه قرار گرفت.

قسمت اول داستان بسیار خطی و راحت پیش می‌رود و مخاطب داستان را به‌راحتی درک می‌کند. اما سختی اصل‌کاری در قسمت‌های بعدی رو می‌شود و خیلی از مخاطبین از آن‌جا داستان را ول می‌کنند. درحالی‌که اگر کمی صبوری پیشه کنید، از داستان سردرمی‌آورید.

داستان سریال: لیلی به یک کتاب عجیب و مرموز دست پیدا می‌کند. به‌واسطه‌ی این کتاب، لیلی می‌فهمد که این اولین زندگی خانواده‌اش نیست و در موقعیت‌های مکانی و زمانی دیگری هم زیسته‌اند. حال که این کتاب به دست لیلی افتاده، نوبت او شده که این زندگی‌های زیست شده را معنا ببخشد.

اگر سریالی می‌خواهید که فکرتان را درگیر کند، توصیه می‌کنیم سراغ نوبت لیلی بروید.

زخم کاری

زخم کاری - بهترین سریال های ایرانی برای آخر هفته ها

  • سال انتشار: ۱۴۰۰
  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • بازیگران: جواد عزتی، سیاوش طهمورث، رعنا آزادی‌ور و هانیه توسلی
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۵

زخم کاری یکی از بهترین سریال‌های شبکه خانگی است که در آن، جواد عزتی نقش‌آفرینی متفاوت و تحسین‌برانگیزی از خود به نمایش گذاشت. این سریال اقتباسی از یک رمان ایرانی به نام بیست زخم کاری است و نمی‌توانیم انکار کنیم که روح نمایشنامه‌ی مکبث نوشته شکسپیر هم در آن دمیده شده. سه قسمت اول این سریال، بالاترین امتیاز در شبکه فیلیمو را از آن خود کرد. در ۲۱مین جشنواره حافظ نیز، جایزه بهترین سریال تلویزیونی، بهترین بازیگر زن برای رعنا آزادی‌ور و بهترین جایزه هیئت داوران را برای جواد عزتی به ارمغان آورد.

داستان سریال: مالکی مدیر شرکتی موفق است که رئیس آن ابراهیم ریزآبادی است. ریزآبادی مالکی را مامور می‌کند تا یک قرارداد مهم با نروژی‌ها ببندد. نروژی‌ها پس از عقد قرارداد، می‌خواهند که مبلغ را به حساب شرکت واریز کنند اما این اتفاق نمی‌افتد.

روند اتفاقات در سریال زخم کاری سریع است و نفس را در سینه حبس می‌کند. اگر داستان تراژدی مکبث را بدانید، می‌توانید حدس بزنید که این سریال چطوری پیش می‌رود و شاید حتی پایان آن برای شما اسپویل شود. با این‌حال، دیدن این اثر متفاوت از رسانه‌ی ایرانی را نباید از دست دهید.

حرفه‌ای

سریال حرفه ای

  • سال انتشار: ۱۴۰۰
  • کارگردان: مصطفی تقی‌زاده
  • بازیگران: سارا بهرامی، سیروان خسروی، زانیار خسروی، ماهور الوند و علی مصفا
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶

سریال حرفه‌ای، با آمدنش طرفداران سیروان خسروی و زانیار خسروی را حسابی خوشحال کرد. این سریال مرموز و جنایی، در سال ۱۴۰۰ پخش شد و شاید نتوانیم آن را از بهترین سریال های ایرانی بدانیم اما برای خیلی از مخاطبین، این سریال داستانی جذاب دارد و به‌طور قطع یکی از سریال‌های خوب محسوب می‌شود. شاید بتوانیم این محبوبیت را به حضور دو بازیگر مطرح و محبوب چون سیروان و زانیار خسروی بدانیم.

داستان سریال: ۴ نفر سودای رسیدن به ثروتی هنگفت را دارند؛ اما رسیدن به این پول و ثروت چندان هم راحت نیست و نیازمند یک نقشه بی‌عیب‌ونقص است. برای عملی شدن این نقشه، نیاز به یک آدم‌کش حرفه‌ای است که برنامه را بدون مشکل جلو ببرد و مرتکب هیچ اشتباهی نشود.

سریال حرفه‌ای یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های نماوا بود.

کرگدن

سریال کرگدن

  • سال انتشار: ۱۳۹۸
  • کارگردان: کیارش اسدی زاده
  • بازیگران: مصطفی زمانی، سارا بهرامی، بانیپال شومون، هدی زین‌العابدین و پوریا رحیمی‌سام
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۶

سریال کرگدن در سال ۱۳۹۸ پخش شد. این سریال شباهتی به فیلم‌های هالیوود داشت که آن را بین مخاطبین محبوب کرد و یکی از سریال‌های پربیننده‌ی فیلیمو بود. نام کرگدن، مخفف ۵ نام کاراکترهای اصلی یعنی کاظم، رها، گیسو، دانیال و نوید است.

داستان سریال: یک مافیای پرقدرت، چالشی هیجانی به نام آدرنالین را راه‌اندازی کرده و جوانانی به واسطه‌ی توانایی‌هایی که دارند، وارد این چالش می‌شوند. پس از آن، روابط دوستانه و عاشقانه‌ای میان آن‌ها شکل می‌گیرد. نوید، در موتورسواری متبحر است، رها در پارکور مهارت دارد، گیسو عاشق آفرود است، کاظم می‌تواند نفس خود را طولانی‌مدت زیر آب حبس کند و دانیال هم یک بوکسر افسانه‌ای است.

در طی داستان ماجراهایی پیش می‌آید که نفس را در سینه حبس می‌کند و مخاطب را به دنبال خود می‌کشد. اگر هنوز هم این سریال را ندیده‌اید، چند روز تعطیل می‌تواند فرصت خوبی باشد که کل سریال را یکسره و بدون توقف تماشا کنید.

هیولا

بهترین سریال های طنز ایرانی

  • سال انتشار: ۱۳۹۸
  • کارگردان: مهران مدیری
  • بازیگران: مهران مدیری، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی و شیلا خداداد
  • تعداد قسمت ها: ۳۵

هیولا یک طنز سیاسی است که به کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی، برای شبکه خانگی تولید شد. این سریال، در زمان پخش خود، مانند دیگر کارهای مهران مدیری دیده شد و  بسیار مورد توجه قرار گرفت.

داستان سریال: هوشنگ شرافت، همچون نامش مردی شریف است که اصل زندگی خود و خانواده‌اش، بر مبنای شریف بودن است. این مرد معلم، از نظر مالی در تنگنا قرار دارد. مادرش مریض است و نیاز به داروهای گران‌قیمتی دارد، از اطرافیانش سرکوفت می‌خورد و زندگی‌اش پر از نیاز است که نمی‌تواند آن‌ها را از راه درست تامین کند. روزی پدر یکی از شاگردان هوشنگ به نام کامران کامروا به او پیشنهاداتی برای پولدار شدن می‌دهد. این پیشنهادات آن‌قدر وسوسه‌کننده است که هوشنگ از مسیر شرافت خود خارج می‌شود. همین مسئله، موجب می‌شود که وضع مالی هوشنگ پیشرفت کند، خانه‌اش بهتر شود و خانواده هم راضی شوند.

این سریال فصل دومی هم دارد که با نام دراکولا، مدتی بعد از هیولا پخش شد و به ماجراهای جدید زندگی کامران کامروا می‌پردازد. این فصل با هنرپیشگان جدیدی پیش می‌رود و هیچ‌ ارتباطی به هوشنگ شرافت و خانواده‌اش ندارد و به‌عنوان سریالی مستقل هم می‌توانید آن را تماشا کنید.

شهرزاد

سریال شهرزاد

  • سال انتشار: ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷
  • کارگردان: حسن فتحی
  • بازیگران: ترانه علیدوستی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار و شهاب حسینی
  • تعداد قسمت‌ها: ۳ قصل – ۵۹ قسمت

سریال پرماجرای شهرزاد در ۳ فصل، از سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ پخش شد. این سریال که جزء اولین سریال‌های شبکه خانگی بود، بسیار دیده شد و مورد توجه قرار گرفت. همچنین المان‌هایی از سریال مثل گردنبند مرغ آمین آن‌قدر معروف شد که در زمان پخش سریال خیلی از خانم‌ها آن را می‌خریدند و استفاده می‌کردند. این سریال، یک داستان عاشقانه – درام و تاریخی است که حسن فتحی آن را ساخت و بازیگران مطرحی چون شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در آن به ایفای نقش پرداختند.

داستان سریال: شهرزاد و فرهاد، دو دلداده‌ی تحصیل‌کرده هستند که قرار است به‌زودی ازدواج کنند. شهرزاد که دانشجوی پزشکی است، هر روز به خانه‌ی بزرگ‌آقا، یکی از قدرتمندترین مردان آن روزگار می‌رود و به وضعیت سلامتی بزرگ‌آقا رسیدگی می‌کند. زندگی شیرین، دختر بزرگ‌آقا و همسرش قباد پر از مشکل است. شیرین به قباد سرکوفت‌های زیادی می‌زند و نیمی از مشکلات به علت بچه‌دار نشدن آن‌هاست اما مشخص نیست که مشکل از کدام آن‌هاست. بزرگ‌آقا که می‌خواهد حتما نوه‌دار شود و وارثی داشته باشد، شهرزاد را به اجبار به عقد قباد درمی‌آورد. البته شهرزاد قرار نیست که دائما همسر قباد باشد و این ازدواج فقط تا زمانی است که شهرزاد برای آن‌ها نوه‌ای به دنیا بیاورد. داستان پر از کشمکش‌هایی است که شهرزاد، به‌عنوان زنی پیش‌رو نسبت به زمان خود با آن‌ها سروکله می‌زند.

سریال در دهه‌ی ۱۳۳۰ می‌گذرد. ابتدا قرار بود این سریال فقط یک فصل داشته باشد؛ اما بعدا عوامل ان تصمیم به ادامه‌ی داستان گرفتند و فیلمنامه تغییر کرد. بهترین فصل سریال نیز، همان فصل اول آن بود. از دیگر نقاط قوت سریال، ترانه‌های تیتراژ آن بود که با صدای گرم محسن چاووشی خوانده شدند. اگر بعد از این همه سال هنوز سریال شهرزاد را ندیده‌اید، وقتش شده که سراغش بروید.

شاهگوش

شاهگوش

  • سال انتشار: ۱۳۹۲
  • کارگردان: داوود میرباقری
  • بازیگران: محسن تنابنده، طناز طباطبایی، مرجانه گلچین، شهرام حقیقت‌دوست، و احمد مهران‌فر
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۸

سریال شاهگوش را داوود میرباقری در سال ۱۳۹۲ ساخت. از نقاط قوت و جذاب این سریال، بازی محسن تنابنده در ۳ نقش متفاوت است. این سریال در سالی که پخش شد، بهترین مجموعه تلویزیونی شد و تندیس حافظ را از آن خود کرد. همچنین، محسن تنابنده و مرجانه گلچین هم جایزه‌های بهترین بازیگر کمدی مرد و زن را به خانه بردند.

داستان سریال: وقتی برای دختر کله‌پزی که عاشق استقلال است، یک خواستگار پرسپولیسی بیاید چه اتفاقی می‌افتد؟ داستان سریال از این‌جا آغاز می‌شود. اما با فوت کله‌پز در یک تصادف، داستان فاز کارآگاهی می‌گیرد و پرونده‌ جنایی می‌شود. حال، مامورین به دنبال پیدا کردن قاتل هستند.

گریم خاص بازیگران و بازی چشمگیر آن‌ها در این مجموعه کمدی، این سریال را بسیار مطرح و دیدنی کرد. اگر شاهگوش را ندیده‌اید، احتمالا وقتش شده که سراغش بروید. از این سریال، اسپین‌افی به نام سال‌های دور از خانه هم پخش شد.

سال‌های دور از خانه

سال های دور از خانه

  • سال انتشار: ۱۳۹۸
  • کارگردان: مجید صالحی
  • بازیگران: احمد مهران فر، هادی کاظمی، آزیتا حاجیان و میرطاهر مظلومی
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۵

سال‌های دور از خانه را مجید صالحی، به‌عنوان اسپین‌آفی از شاهگوش ساخت که وقایع آن ۱۵۱۲ روز پس از اتفاقات آن سریال می‌گذرند. این سریال، به‌مراتب کمدی‌تر از شاهگوش هم بود و شخصیت‌های اصلی آن احمد مهران‌فر و هادی کاظمی هستند.

داستان سریال: سرباز خنجری با بازی احمد مهران‌فر، مشغول سپری کردن دوران سربازی خود در تهران است. در پی داستان شاهگوش که متهمینی به کلانتری آورده می‌شدند، شخصی به نام الیزابت هم به کلانتری آورده میشود. خنجری عاشق الزابیت می‌شود. الیزابت سگی دارد که توقیف می‌شود؛ اما خنجری که عاشق اوست و می‌خواهد دلش را به دست بیاورد، سگی را به جای سگ الیزابت برای او می‌آورد. الیزابت که از خنجری اصلا خوشش نمی‌آید، به بهانه پارک کردن ماشین خود می‌رود اما دیگر برنمی‌گردد. حالا ۱۵۱۲ روز گذشته و هنوز خبری از او نیست. خنجری هم هنوز دنبال او می‌گردد. او که روزهای سختی را می‌گذراند و شب‌ها در پارک می‌خوابد، ناگهان ورق شانسش برمی‌گردد…

بهترین سریال های ایرانی تلویزیون

سریال‌هایی که در این قسمت معرفی می‌شوند، سریال‌های خاطره‌انگیز  نسبتا جدید و قدیمی هستند که از شبکه‌های تلویزیون پخش شدند و خیلی از ما آن‌ها را دیده‌ایم و باز هم هر زمان که از تلویزیون پخش شوند، ان‌ها را تماشا می‌کنیم. در یک فرصت تعطیلی چند روزه، دیدن این سریال‌ها خالی از لطف نیست.

پایتخت

سریال پایتخت

  • سال انتشار: ۱۳۹۱ – ۱۳۹۹
  • کارگردان: سیروس مقدم
  • بازیگران: محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، هومن حاجی عبداللهی و نسرین نصرتی
  • تعداد قسمت‌ها: ۶ فصل – ۱۰۰ قسمت

سریال پایتخت را به جرات می‌توان یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های ایرانی دانست که از شبکه یک سیما پخش شد. تاکنون ۶ فصل از این سریال پخش شده و احتمالا برنامه‌هایی برای ادامه‌ی آن هم وجود داشته باشد. سریال پایتخت، یک اثر درخشان و پربیننده در کارنامه‌ی بازیگرانش است و نقش پررنگی در معروف کردن آن‌ها داشته. هر فصل سریال، یک ماجرا و داستان متفاوت در زندگی خانواده‌ی معمولی و اطرافیانش را نمایش می‌دهد اما نقطه اشتراک همه‌ی آن‌ها، این است که مخاطبین عاشقانه هر فصل سریال را دنبال کردند.

داستان سریال: نقی معمولی و همسرش هما سعادت، در کنار دو دختر و پدر پیرش در علی‌آباد کتول زندگی می‌کند. خانواده‌ی خواهر نقی، پسر دایی او یعنی ارسطو عامل، و یکی از دوستان خانوادگی‌شان رحمت که در هر قسمت حضور دارند، دیگر شخصیت‌های اصلی داستان هستند.

هنوز هم که سال‌ها از این سریال می‌گذرد، خیلی‌ها محسن تنابنده را با نام نقی معمولی، احمد مهران‌فر را با نام ارسطو عامل و علیرضا خمسه را با نام بابا پنجعلی در خاطر سپرده‌اند. تمامی شخصیت‌ها، گویش‌های شمالی آن‌ها و تیکه کلام‌های به‌ یاد ماندنی، این سریال را خاص کرده است. با این‌که دو سال از آخرین فصل این سریال می‌گذرد، هنوز هم خیلی از افراد این سریال را از شبکه‌هایی مانند آی فیلم تماشا می‌کنند و آن را دوست دارند.

اگر برایتان سوال پیش آمده که سریال ایرانی چی ببینم، توصیه می‌کنیم دوباره این سریال را تماشا کنید. اگر آن را کلا ندیده‌اید هم، توصیه می‌کنیم حتما با اعضای خانواده به تماشای این سریال بنشینید.

لیسانسه‌ها

بهترین سریال های ایرانی تلویزیون

  • سال انتشار: ۱۳۹۵ – ۱۳۹۸
  • کارگردان: سروش صحت
  • بازیگران: هوتن شکیبا، امیر کاظمی، امیرحسین رستمی، متین ستوده و بیژن بنفشه‌خواه
  • تعداد قسمت‌ها: ۳ فصل – ۹۶ قسمت

سریال لیسانسه‌ها را سروش صحت در ۳ فصل و ۹۶ قسمت ساخت. این سریال کمدی اجتماعی را می‌توان نقطه عطفی در کارنامه‌ی بازیگرانش دانست. هوتن شکیبا که نقش اول این سریال است و نقش حبیب را ایفا کرد، هنوز هم بین خیلی از طرفدارانش با همین نقش و همین تکه کلام‌ها و اکت‌ها به یاد آورده می‌شود. این سریال، به مشکلاتی که سر راه جوان‌ها برای کار و تشکیل خانواده قرار دارد می‌پردازد.

داستان سریال: سه جوان لیسانسه یعنی حبیب، مسعود و مازیار، هر کدام با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. حبیب لیسانس ریاضی محض دارد و پسری ثروتمند است که شدیدا دلش می‌خواهد ازدواج کند اما در برقراری ارتباط ضعیف است و نمی‌تواند همسری پیدا کند. مسعود، دوست حبیب که لیسانس زیست‌شناسی دارد، می‌خواهد با نامزدش ازدواج کند اما مشکلات مالی مانع تهیه خانه و ازدواجش می‌شوند. مازیار پسردایی مسعود، نفر سوم در این حلقه است که لیسانس تاریخ دارد و در خانواده‌ای از هم پاشیده زندگی می‌کند. مازیار سودای مهاجرت دارد اما نه پول این کار را دارد و نه مهارت لازم برای رفتن از ایران.

در طی این سریال، همراه این سه نفر می‌شویم که هر کدام به نحوی نماینده بخشی از جوانان این مملکت هستند و مشکلاتی که جوانان هر روزه با آن‌ها سروکله می‌زنند را نشان می‌دهند. این سریال در زمان پخش خود بسیار دیده و پسندیده شد. اگر آن را ندیده‌اید، بد نیست سراغش بروید.

وضعیت سفید

وضعیت سفید

  • سال انتشار: ۱۳۹۰
  • کارگردان: حمید نعمت‌الله
  • بازیگران: سید جواد هاشمی، عباس غزالی، یونس غزالی، لیندا کیانی، پوراندخت مهین و افسانه چهره آزاد
  • تعداد قسمت‌ها: ۴۲

سریال وضعیت سفید به کارگردانی حمید نعمت‌الله در سال ۱۳۹۰  از تلویزیون پخش شد. سریال حال‌وهوای جنگ ایران و عراق را دارد و یکی از سریال‌های پربیننده‌ی تلویزیون محسوب می‌شود.

داستان سریال: وقتی بمباران‌ها شروع می‌شود، دیگر زمانی برای قهر کردن نیست. اعضای خانواده‌ی پرجمعیت گلکار که اکثرشان هم با هم قهر هستند، باید به باغ مادری‌شان در یک روستا بروند و کدورت‌ها را کنار بگذارند که بتوانند با هم زندگی کنند. یک مدرسه در این روستا، محل اسکان جنگ‌زدگان شده و حالا که خانواده گلکار در این محل هستند، باید بتوانند با هم بسازند. تلاش این افراد برای همزیستی مسالمت‌آمیز با هم، ماجراهای بامزه‌ای را رقم می‌زند که برای مخاطب خنده‌دار هستند.

پدر سالار

بهترین سریال های ایرانی قدیمی

  • سال انتشار: ۱۳۷۲
  • کارگردان: اکبر خواجوی
  • بازیگران: محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، جمیله شیخی، کتایون ریاحی، کمند امیرسلیمانی و ناصر هاشمی
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۲

پدر سالار یکی از بهترین و ماندگارترین سریال‌های زمان خودش بود. این سریال در ۲۲ قسمت، در سال ۱۳۷۲ پخش شد و یکی از نوستالژیک‌ترین آثار ایرانی است. هنوز هم خیلی از کسانی که مخاطب این سریال بوده‌اند، هنرپیشگان سریال را با نام‌های نقش‌شان به‌خاطر دارند. پدر سالار بارها و بارها از شبکه‌های مختلفی از جمله شبکه آی فیلم پخش شده است و میشود.

داستان سریال: اسدالله خان، پدری میان‌سال و مهربان، اما در عین حال به‌شدت سخت‌گیر است و حرف آخر در خانه باید حرف او باشد. او معتقد است که تمامی پسرانش باید پس از ازدواج در خانه‌ی بزرگ خودش زندگی کنند. مشکل اما از جایی آغاز میشود که عروس کوچک اسدالله خان یعنی آذر، معتقد است که باید خانه‌ای جدا داشته باشند و به‌هیچ‌عنوان دلش نمی‌خواهد در خانه‌ای شریکی با خانواده‌ی همسرش زندگی کند.

سریال پدر سالار در یک خانه‌ی قدیمی و تاریخی در امامزاده یحیی تهران فیلمبرداری شده. این خانه متعلق به یکی از نواده‌های قاجار به نام خانم مهرانگیز بوده و الان به خانه فرهنگ تبدیل شده است.

تاثیر این سریال در آن روزگار روی مردم به‌گونه‌ای بود که برخی از مردم در شهر کمند امیرسلیمانی، بازیگر نقش عروس کوچک را تهدید می‌کردند که به خانه‌ی اسدالله خان برود و او را اذیت نکند. این سریال بدون شک یکی از تاثیرگذارترین و بهترین سریال های ایرانی قدیمی است.

ساختمان پزشکان

سریال ایرانی چی ببینیم

  • سال انتشار: ۱۳۹۰
  • کارگردان: سروش صحت
  • بازیگران: بهنام تشکر، شقایق دهقان، هومن برق‌نورد، مونا فرجاد و بیژن بنفشه‌خواه
  • تعداد قسمت‌ها: ۵۷

ساختمان پزشکان یک سریال طنز ایرانی‌ست که به قلم پیمان و مهراب قاسم‌خانی نوشته شد و تقریبا همه‌ی ایرانیان ان را دیده‌اند. این سریال در سال ۱۳۹۰، در ۵۷ قسمت پخش شد. از ماندگارترین نقش‌‌آفرینی‌ها در این سریال، نقش خانم شیرزاد است که شقایق دهقان آن را ایفا کرد.

داستان سریال: سریال حول محور زندگی نیما افشار که روانشناس است می‌گردد. نیما با همسر دومش در خانه‌ی پدرومادرش زندگی می‌کند. روزانه‌ی زندگی او پر شده از مریض‌هایی با مشکلات عجیب‌وغریب، سروکله زدن با منشی کم‌عقل، و درگیری با خانواده‌ی پر از داستانش است.

شمعدونی

سریال شمعدانی

  • سال انتشار: ۱۳۹۴
  • کارگردان: سروش صحت
  • بازیگران: محمد نادری، حسن معجونی، آتنه فقیه نصیر و ویدا جوان
  • تعداد قسمت‌ها: ۵۲

سریال شمعدانی دیگر سریال ساخته‌ی سروش صحت است که در زمان پخشش خوش درخشید و پرمخاطب بود. این سریال، اگر باز هم دیده شود مخاطب را می‌خنداند؛ پس اگر آن را ندیده‌اید، خوب است که سراغش بروید. اگر هم دیده‌اید، مجددا دیدنش خالی از لطف نیست.

داستان سریال: سریال درباره‌ی خانواده‌های مظاهری و سعادتی است که با هم مشکلات و داستان‌های زیادی دارند. مردان دو خانواده، یعنی هوشنگ مظاهری و عطا سعادتی، با هم مشکلاتی دارند. در زندگی هر دو نیز، ماجراها و مشکلاتی وجود دارد که گاها بامزه، و گاها احساساتی هستند.

همسایه‌ها

بهترین سریال های ایرانی نوستالژیک

  • سال انتشار: ۱۳۸۰
  • کارگردان: محمدحسین لطیفی
  • بازیگران: امین حیایی، گوهر خیراندیش، محمدرضا شریفی‌نیا
  • رامین پرچمی و حسین پناهی
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۵

همسایه‌ها در سال ۱۳۸۰ از شبکه ۳ پخش شد. همانطور که از نام سریال مشخص است، داستان درباره‌ی چندین همسایه‌ی ساکن در یک ساختمان است. این سریال در ۲۵ قسمت پخش شد و هر قسمت آن، به مسائل زندگی یکی از ساکنین می‌پرداخت. سریال همسایه‌ها، هنوز هم در ذهن مخاطبین مانده و بعد از سال‌ها، دیدن مجدد آن لذت زیادی دارد.

داستان سریال: آقای فردوس، مالک ساختمان از خارج بازگشته. در ساختمان او خانواده‌های زیادی زندگی می‌کنند که در ۴ دیواری‌شان اتفاقات گوناگونی رخ می‌دهد. این همسایه‌ها که گاها هم با هم به مشکلی می‌خورند، همدلانه سعی می‌کنند تا در زندگی روزمره به یکدیگر کمک کنند.

مدار صفر درجه

بهترین سریال های ایرانی تلویزیون

  • سال انتشار: ۱۳۸۶
  • کارگردان: حسن فتحی
  • بازیگران: شهاب حسینی، ناتالی متی، لعیا زنگنه، مسعود رایگان و رویا تیموریان
  • تعداد قسمت‌ها: ۳۰

این سریال، یک درام قدیمی به کارگردانی حسن فتحی است که در سال ۱۳۸۶ از شبکه ۱ سیما پخش شد. این سریال اقتباسی از زندگی عبدالحسین سرداری است.

داستان سریال: حبیب پارسا برای ادامه تحصیل به فرانسه می‌رود. داستان در زمانی می‌گذرد که جنگ جهانی دوم هم در حال آغاز شدن است. حبیب پارسا، با یکی از همکلاسی‌هایش به نام سارا که دختری یهودی است آشنا می‌شود. ابتدای دوستی آن‌ها پر از ماجرا و مخالفت با هم است اما پس از مدتی، این دو نفر به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند. در طی داستان، آلمان نازی در حال دستگیری یهودیان است و جان سارا و خانواده‌اش هم در این بحبوحه به خطر می‌افتد. سارا، به خواسته‌ی حبیب به ایران می‌آید.

داستان پر از ماجراهایی است که در بستر وقایع تاریخی آن روزگار اتفاق می‌افتد. سریال مدار صفر درجه، هیچ ربطی به رمانی به همین نام نوشته ی احمد محمود ندارد و با این‌حال، یکی از بهترین سریال‌ های ایرانی است که در دهه ۸۰ از تلویزیون ایران پخش شد.

نون خ

نون خ

  • سال انتشار: ۱۳۹۸ – ۱۴۰۰
  • کارگردان: سعید آقاخانی
  • بازیگران: سعید آقا خانی، علی صادقی، سیروس میمنت، صهبا شرافتی و ندا قاسمی
  • تعداد قسمت‌ها: ۳ فصل – ۴۵ قسمت

سریال نون خ یک سریال کمدی اجتماعی است که دیدن آن حس‌وحال خوبی ایجاد می‌کند. سریال نون خ در کرمانشاه پر شده و پر است از ترانه‌های کردی که هنرمندانی چون مظهر خالقی و حسن زیرک آن‌ها را تولید کرده‌اند.

تا به امروز از  این سریال سه فصل پخش شده و در نوروز ۱۴۰۲، فصل ۴ آن منتشر خواهد شد. پس اگر هنوز فصل‌های قبل را ندیده‌اید، خوب است سراغشان بروید و آماده‌ی فصل ۴ شوید.

داستان سریال: نورالدین خانزاده (که نام سریال مخفف نام اوست) یک کارگاه تولید تخمه آفتاب گردان دارد. نورالدین محصولات کشاورزان هم‌محلی خود را خریده و به فردی در تهران به نام میرزایی فروخته است. میرزایی هم این تخمه‌ها را به ترکیه صادر می‌کند. حال، میرزایی مرده. تمامی کسانی که در این زنجیره اقتصادی دستی داشته‌اند، می‌خواهند پول خود را از خانزاده بگیرند.

سه فصل این سریال، هر کدام ماجراهای خانوادگی و اجتماعی مختلفی دارند که با درون‌مایه‌ی طنز ساخته شده‌اند. این داستان حواشی‌ زیادی داشت؛ با این‌حال، یکی از بهترین سریال های ایرانی تلویزیونی محسوب می‌شود که خیلی‌ها را پای قاب تلویزیون نشاند. این سریال در نوروز ۱۳۹۸ پربیننده‌ترین سریال بود.

آرایشگاه زیبا

قدیمی ترین سریال های ایرانی

  • سال انتشار: ۱۳۶۹
  • کارگردان: مرضیه برومند
  • بازیگران: رضا بابک، راضیه برومند، محمود بصیری و فاطمه معتمدآریا
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۳

سریال آرایشگاه زیبا قدیمی‌ترین سریال ایرانی این لیست است. این سریال در سال ۱۳۶۹ از شبکه ۲ پخش شد و پس از آن، بارها در شبکه‌های مختلفی چون آی فیلم به نمایش درآمد. این سریال سیزده قسمتی را مرضیه برومند کارگردانی کرده و داستان بسیار جالبی دارد.

داستان سریال: اسد خمارلو، آرایشگری سن‌بالا است که مجرد مانده و این مسئله باعث شده که اطرافیان او از جمله مشتریان، سعی کنند برای او آستین بالا بزنند. در هر قسمت از این سریال، اسد در حال خواستگاری رفتن است اما هیچکس را نمی‌پسندد و این خواستگاری‌ها هیچ‌کدام به نتیجه نمی‌رسند. بالاخره، روزی اسد زنی را می‌بندد که به او دل می‌بندد.

جمع بندی

همانطور که در این لیست مشاهده کردید، سریال های ایرانی زیادی هستند که برای مخاطبین پر از خاطره است و بد نیست در فرصتی که پیش می‌آید، با دیدن مجدد آن‌ها تجدید خاطره کرد. سریال‌های جدید زیادی هم هستند که اگر ندیده‌اید در تعطیلات عید زمان خوبی‌ست که به خود استراحتی اساسی بدهید و سراغشان بروید. هنوز هم سریال‌های زیادی هستند که جایشان در این لیست خالی است، اما ما تلاش کردیم تا سریال‌هایی انتخاب کنیدم که پوشش‌دهنده‌ی سلایق گوناگون باشد. چنانچه سریال‌هایی هستند که به نظرتان باید در این لیست باشد، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات، نظر خود درباره‌ی بهترین سریال های ایرانی را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بهترین سریال کمدی ایرانی ۱۴۰۱ کدام است؟ 

سریال کمدی روزی روزگاری مریخ را می‌توانیم یکی از بهترین سریال‌های کمدی بدانیم که در سال ۱۴۰۱ منتشر شد. کارگردانی این سریال به‌عهده‌ی پیمان قاسم‌خانی بوده و فصل دوم آن نیز قرار است ساخته شود.

آیا سریال جیران توقیف شده است؟ 

سریال جیران مدتی در اواسط تابستان توقیف شد اما پس از آن دوباره پخش سریال از سر گرفته شد و یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های ایرانی به‌شمار می‌رود.

ads

اکانت ظرفیتی چیست و اکانت های ظرفیتی PS5 چگونه کار می‌کند؟

اکانت ظرفیتی PS5 چیست؟

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link