معرفی بهترین برنامه‌های کاربردی مک در سال ۲۰۲۲

کتابخانه‌ی گسترده‌ی بهترین اپلیکیشن‌های مک رقیبی برای بهترین اپلکیشن‌های ویندوزی است و حالا که مک‌اوس قابلیت‌های یکپارچه‌سازی بیشتری را با اپلیکیشن‌های iOS برای آیپد و آیفون فراهم کرده، این کتابخانه بزرگ‌تر هم شده است. بهترین اپلیکیشن‌های مک در سال ۲۰۲۲ از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر و متن تا نرم‌افزارهای مدیریت دانلود و مدیریت حافظه را دربر می‌گیرند. در این مطلب، برخی از اپلیکیشن‌های برتر و کاربردی مک را معرفی می‌کنیم.

اپل clean my mac

CleanMyMac X: اپلیکیشن مدیریت حافظه

با این‌ اپلیکیشن می‌توانید حافظه‌ی کامپیوتر را مدیریت کنید و فایل‌های اضافی را حذف کنید. این پاک‌کننده‌ی مک‌او‌اس فایل‌های اضافی و پوشه‌های تصادفی و ناخواسته و فراموش‌شده را حذف و سازمان‌دهی می‌کند. همچنین، قابلیت‌های دیگری مثل نظارت بر عملکرد و حذف بد‌افزار دارد. Clean My Mac از واسط کاربری کاربرپسند و ظاهر زیبایی نیز بهره می‌برد و وظایف را با سرعت بسیاری انجام می‌دهد. در نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن، با محدودیت حجم داده‌های پاک‌سازی‌شدنی روبه‌رو می‌شوید.

فری دانلود منیجر

Free Download Manager: اپلیکیشن مدیریت دانلود

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود برای مک، فری دانلود منیجر یا FDM است. FDM هرآنچه نیاز دارید، انجام می‌دهد؛ مثلاً دانلود‌های ناقص را از سر می‌گیرد، سرعت دانلود را افزایش می‌دهد، پهنای باند را تطبیق می‌دهد، فعالیت‌ها را زمان‌بندی می‌کند و حتی از پروتکل BitTorrent پشتیبانی می‌کند. تمام این امکانات به‌رایگان در‌اختیار کاربر قرار می‌گیرند؛ به‌همین‌دلیل، FMD یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت دانلود به‌شمار می‌آید. ناگفته نماند این نرم‌افزار با جدیدترین نسخه‌ی مک‌‌اواس نیز سازگار است.

lastpass برای مک

LastPass: اپلیکیشن مدیریت رمز عبور

کاربران معمولاً رمزهای عبور زیادی دارند که به‌خاطر‌سپردن تمامشان دشوار است. خوشبختانه نرم‌افزار LastPass می‌تواند به‌طورایمن رمزهای عبور شما را برای ورود به وب‌سایت‌ها و دستگاه‌های مختلف ذخیره کند. همچنین، هنگام خرید آنلاین به‌صورت خودکار جزئیات را وارد می‌کند.

با این نرم‌افزار می‌توانید رمز‌عبوری قوی بسازید و با استفاده از قابلیت احراز هویت چندمرحله‌ای و لایه‌ی دوم محافظت، از امنیت رمزها اطمینان پیدا کنید. داده‌ها در LastPass به‌صورت رمزنگاری‌شده با استفاده از رمزنگاری AES 256-bit ذخیره می‌شوند. در نسخه‌ی پریمیوم نرم‌افزار مذکور، امکاناتی مثل دستگاه‌های نامحدود و یک گیگابایت حافظه‌ی فایل رمزنگاری‌شده و اشتراک‌گذاری نامحدود رمزهای عبور و یادداشت‌ها دراختیارتان خواهید بود.

اپلیکیشین Affinity Photo

Affinity Photo: نرم‌افزار ویرایش عکس

افینیتی فوتو یکی از بهترین برنامه‌های رایگان ویرایش تصویر برای مک و جایگزین مناسبی برای ادوبی فتوشاپ است. کار با افینتی فوتو با وجود مجموعه‌‌ابزار گسترده‌اش که برای اهداف عکاسی و خلاقانه طراحی شده‌اند، آسان است. این نرم‌افزار به‌ویژه در‌زمینه‌ی روتوش و ویرایش تصاویر و ایجاد ترکیب‌بندی‌های چندلایه عملکرد بسیار مطلوبی دارد.

افینیتی فوتو از تصاویر بیش از ۱۰۰ مگاپیکسلی و پن اند زوم (Pan and Zoom) با سرعت ۶۰fps پشتیبانی می‌کند. همچنین، می‌توانید فایل‌های PSD فتوشاپ را در این نرم‌افزار باز و ویرایش و ذخیره کنید. این نرم‌افزار از مجموعه‌ی عظیمی از پلاگین‌ها پشتیبانی می‌کند و با فرمت‌های استانداردی مثل PNG ،TIFF ،JPG ،GIF ،SVG ،EPS ،EXR ،HDR و PDF می‌توانید کار کنید.

کلاینت ایمیل اسپارک

Spark: نرم‌افزار ایمیل

اسپارک یکی از بهترین اپلیکیشن‌های رایگان ایمیل برای مک است. این اپلیکیشن رابط کاربری ساده و هوشمندی دارد و امکان کنترل کامل اینباکس را فراهم می‌کند. اگرچه اپلیکیشن Mail پیش‌فرض مک هم شایستگی‌های خود را دارد، اسپارک یک قدم فراتر از آن است؛ زیرا به‌طورخودکار معنادارترین ایمیل‌ها را به شما نمایش می‌دهد.

در اسپارک شاهد سیلی از اسپم‌ها نخواهید بود. در این اپلیکیشن، ابزار برجسته‌ای مثل ویرایشگر آنی برای ویراش ایمیل‌های حرفه‌ای و تقویم تعبیه‌ شده است. علاوه‌بر‌این، با سرویس‌هایی مث دراپ‌باکس و iCloud Drive و دیگر سرویس‌ها سازگار است.

اپلیکیشن مگنت

Magnet: اپلیکیشن سازمان‌دهی دسکتاپ

مگنت یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پولی مک است که امکان کنترل پنجره‌ها و قابلیت‌های سازمان‌دهی‌ای را فراهم می‌کند که معمولاً در سیستم‌های ویندوزی دیده می‌شوند. پنجره‌ها را در لبه‌ی صفحه‌ی نمایش خود یا در لی‌اوت‌های از‌پیش‌تنظیم‌شده می‌توانید قرار دهید و این تنظیمات را به‌دلخواه ذخیره کنید. مگنت از میان‌برهای صفحه‌‌کلیدی برای قابلیت چندوظیفه‌ای سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن مک دروید

Macdroid: نرم‌افزار انتقال فایل از اندروید به مک

مک‌دروید اپلیکیشنی بهینه برای انتقال فایل‌های اندروید به مک محسوب می‌شود. این نرم‌افزار که کاملاً برای مک طراحی شده است، اندروید و مک را به یکدیگر وصل می‌کند. با اینکه انتقال فایل از اندروید به پی‌سی کار راحتی است، کامپیوترهای مک پیچیده‌تر هستند و قابلیت اتصال بومی بین پلتفرم‌ها را ندارند. مک‌دروید این شکاف را پر می‌کند.

با مک‌دروید می‌توانید فایل‌ها را ازطریق اتصال USB بین دستگاه‌ها منتقل و فایل‌های اندرویدی را روی مک ویرایش کنید. تصویر، موسیقی، ویدئو و حتی پوشه‌های کامل را می‌توان به‌صورت یکپارچه در هر دو جهت منتقل کرد. مک‌دروید امکان کار در حالت MTP یا ADB را نیز فراهم می‌کند.

اپلیکیشن کراس اوور

CrossOver: نرم‌افزار اجرای اپلیکیشن‌های ویندوزی روی مک

با کراس‌اور می‌توانید اپلیکیشن‌های کاربردی ویندوز و بازی‌های پی‌سی را به‌سرعت و بسیار آسان روی مک اجرا کنید. با کراس‌اور دیگری به ماشین مجازی نیازی نخواهید داشت. این نرم‌افزار می‌تواند مجموعه‌ی متنوعی از نرم‌افزارهای ویندوزی را اجرا کند.

اپلیکیشن داونی

Downie: نرم‌افزار دانلود ویدئوهای آنلاین

داونی (Downie) دانلودر ویدئو آنلاینی است که امکان دانلود محتوای ویدئویی بیشتر از ۱,۰۰۰ وب‌سایت مختلف از‌جمله فیسبوک، ویمئو، یوتیوب و اینستاگرام را فراهم می‌کند. علاوه‌‌بر‌این، پلتفرم‌های بسیار تحت‌پشتیبان این نرم‌افزار را به یکی از بهترین دانلودرهای ویدئوی یوتیوب تبدیل می‌کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

با داونی می‌توانید ویدئوهای یوتیوب را بدون بازکردن وب‌سایت آن دانلود کنید. به‌لطف جست‌وجوی تعبیه‌شده می‌توانید ویدئوهای یوتیوب را درون برنامه جست‌وجو کنید. به‌علاوه، این اپلیکیشن برای تسهیل فرایند دانلود از افزونه‌ی مرورگر بهره می‌برد. داونی نیز رابط کاربری ساده‌ای دارد؛ به‌همین‌دلیل، یکی از نرم‌افزارهای کاربردی‌ و منعطف‌ در گروه خود به‌شمار می‌رود. این اپلیکیشن روی کامپیوتری با سیستم‌عامل مک اواس ۱۰.۱۱ یا جدیدتر از آن اجرا می‌شود.

اپلیکیشن paragon NTFS

Paragon NTFS: نرم‌افزار دسترسی به پارتیشن NTFS

پاراگن ان‌تی‌اف‌اس (Paragon NTFS) درایور سیستم فایلی است که اجازه می‌دهد مک‌او‌اس در هارد درایوهای فرمت NTFS ویندوز و SSD بنویسد. این نرم‌افزار دسترسی خواندن و نوشتن کامل به NTFS مایکروسافت از کامپیوتر مک را فراهم می‌کند.

اپلیکیشن betterzip

Betterzip: نرم‌افزار فشرده‌سازی فایل

اگر می‌خواهید بدانید چگونه فایلی را در فرمت‌های آرشیوی متفاوت فشرده کنید، بهتر است نگاهی به نرم‌افزار بترزیپ بیندازید. با Betterzip می‌توانید بیش از ۳۰ فرمت آرشیو را باز و استخراج کنید. این نرم‌افزار از امکانات پیشرفته‌ و کاربردی برای کاربران برخوردار است. به‌لطف بترزیپ می‌توانید بدون نگرانی درباره‌ی رمز‌عبور با فایل‌های فشرده کار کنید. اگر درباره‌ی امنیت نگران هستید، این نرم‌افزار از رمزنگاری AES-256 فایل‌های زیپ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند فایل‌های رمزدار را در هر فرمت ممکنی باز کند و بسازد.

اپلیکیشن پی‌دی اف برای مک

PDF Expert: نرم‌افزار مدیریت فایل‌های PDF

صرف‌نظر از زمینه‌ی کاری، اغلب افراد با اسناد پی‌دی‌اف سروکار دارند. اپلیکیشن پی‌دی‌اف اکسپرت فرایند کار و مدیریت فایل‌های پی‌دی‌اف را بسیار آسان می‌سازد. رابط کاربری ساده‌ی آن به شما در پر‌کردن فرم و ویرایش فایل‌های PDF و ادغام اسناد PDF و حاشیه‌نویسی آن‌ها کمک می‌کند. کار با رابط کاربری این نرم‌افزار بسیار آسان است و از قابلیت‌های جست‌وجو و اسکرول سریع بهره می‌برد. فایل‌ها با سرعت زیاد و صرف‌نظر از اندازه باز می‌شوند و به‌سرعت می‌توانید به محتوای دلخواهتان دسترسی پیدا کنید.

اپلیکیشن Hazel

Hazel: اپلیکیشن سازماندهی فایل

Hazel به‌طورخودکار فایل‌ها را بر‌اساس قوانینی که تعریف می‌کنید، سازمان‌دهی می‌کند و باسرعت آیتم‌ها را بر‌اساس نام، نوع، تاریخ و… می‌تواند مرتب کند. برای مثال، می‌توانید تمام قبض‌های بانکی خود را در پوشه‌ی Finances ذخیره یا تمام تاریخ تصاویر را در پوشه‌هایی مرتب یا براساس معیارd مشخص فایل‌هایی را حذف کنید. این نرم‌افزار به همگام‌سازی داده‌ها با دراپ‌باکس یا iCloud Drive kdc کمک می‌کند و هنگام تکمیل برخی وظایف نوتیفیکیشنی ارسال می‌کند.

اپلیکیشن لیبره آفیس

LibreOffice: نرم‌افزار کار با اسناد

لیبره‌آفیس مجموعه‌ی رایگان و کاملی است که از اپلیکیشن‌های متداولی مثل پردازنده متنی و ویرایشگر صفحه‌ی گسترده بهره می‌برد. این نرم‌افزار متن‌باز و رایگان است و با انواع فایل‌های مایکروسافت به‌ویژه فرمت‌.doc سازگاری دارد.

اپلیکیشن امفتامین

Amphetamine: اپلیکیشن تمرکز

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که دانلود فایلی را شروع کنید و پس از چند ساعت بازگردید و ببینید مک به حالت Sleep رفته است یا هنگام تماشای ویدئویی ناگهان با محافظ صفحه‌‌ی نمایش (Screensaver) روبه‌رو می‌شوید؛ زیرا برای مدتی صفحه‌‌کلیدی را لمس نکرده‌اید.

با آمفتامین می‌توانید مک خود را برای چند ساعت یا چند دقیقه یا متناسب با زمانی که تعریف می‌کنید، بیدار نگه دارید. واسط کاربری این اپلیکیشن بسیار آسان است و از میان‌برهایی به‌منظور سهولت دسترسی پشتیبانی می‌کند و تبلیغات آزاردهنده‌ای ندارد.

VLC Media Player اپلیکیشن

VLC Media Player: اپلیکیشن سرگرمی

VLC Media Player اپلیکیشنی رایگان برای پخش فایل‌های صوتی و ویدئویی به‌حساب می‌آید. این اپلیکیشن متن‌باز است و از مجموعه‌ی وسیعی از فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر‌این، می‌توان از آن برای نمایش ویدئوهای ۳۶۰ درجه با رزولوشن ۸K استفاده کرد. این اپلیکیشن رایگان حاوی تبلیغات و جاسوس‌افزار یا ردیابی کاربری نیست.

اسپاتیفای برای مک

Spotify: اپلیکیشن موسیقی و پادکست

صرف‌نظر از کاری که در مک انجام می‌دهید، گاهی به شنیدن موسیقی یا پادکستی در پس‌زمینه نیاز دارید. با اینکه Apple Music در مک موجود است، گزینه‌های رایگان زیادی ارائه نمی‌کند؛ اما اسپاتیفای مجموعه‌ی گسترده‌ای از محتوای صوتی از سراسر جهان را پوشش می‌دهد.

با این اپلیکیشن می‌توان به‌راحتی پلی‌لیست‌هایی را ساخت و آن‌ها را با دوستان به‌اشتراک گذاشت. اگرچه نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن تبلیغات دارد، با دریافت نسخه‌ی پریمیوم می‌توانید از شرّ تبلیغات خلاص شوید و از امکاناتی مثل دانلودها و قابلیت شنیدن آفلاین لذت ببرید.

اپلیکیشن اسنگ ایت برای مک

SnagIt: اپلیکیشن اسکرین‌شات

اسنگ‌ایت اپلیکیشن جامعی برای ثبت اسکرین‌شات است. این اپلیکیشن نه‌تنها امکان ثبت اسکرین‌شات‌های ساده را فراهم می‌کند‌؛ بلکه از امکاناتی مثل ابزار ویرایشی قدرتمند برخوردار است. توسعه‌دهندگان به‌صورت منظم این نرم‌افزار را به‌روزرسانی می‌کنند. بهترین امکانات این اپلیکیشن عبارت‌اند از:

  • کتابخانه‌ی اخیر اسنپ‌شات‌ها
  • سفارشی‌سازی فلش‌ها برای اسکرین‌شات: شفافیت، رنگ، عرض، سبک و اندازه‌ی شروع و پایان فلش‌ها را می‌توانید تغییر دهید و تنظیمات متداول خود را نیز ذخیره کنید.
  • امکاناتی مثل محوکردن و ابزار متنی و بُرش
  • اسکرول اسکرین‌شات
  • ایجاد رکورد ویدئویی با کیفیت MP4 و ساخت گیف
  • توانایی تنظیم پریست‌ها و تغییر کلیدهای میان‌بر

اپلیکیشن Evernote

Evernote: اپلیکیشن یادداشت

در سال‌های گذشته، Evernote به اپلیکیشن یادداشت‌برداری مهم سیستم‌عامل مک‌اواس تبدیل شده است. با این اپلیکیشن می‌توانید یادداشت‌های خود را براساس ترکیبی از پوشه‌ها و تگ‌ها سازمان‌دهی کنید، یادآور تنظیم کنید، یادداشت‌ها را با دوستانتان به‌اشتراک بگذارید، اطلاعات مرتبط با یادداشت‌ها را با استفاده از قابلیت Context پیدا کنید، فهرست‌هایی را بسازید و یادداشت‌های دلخواهتان را تهیه کنید که در‌صورت نیاز به آن‌ها مراجعه کنید.

نکته مهم دیگر اینکه کل یادداشت‌ها با استفاده از سرورهای این شرکت همگام می‌شوند و روی هر نوع پی‌سی ازطریق مرورگر یا اپلیکیشن Evernote یا دستگاه موبایل دسترسی به آن‌ها ممکن است.

اپلیکیشن آلفرد برای مک

Alfred: اپلیکیشن افزایش بهره‌وری

با آلفرد می‌توانید میان‌برهای سفارشی به برنامه‌ها و فایل‌ها و ورک‌فلوهای خودکاری بسازید که سرعت کارتان را افزایش می‌دهند. در‌نتیجه کارهایی مثل جست‌وجوی وب، کار با ماشین‌‌حساب، یافتن معنی کلمات و بسیاری از کارهای روزمره را سریع‌تر می‌توانید انجام دهید.

علاوه‌براین، آلفرد از میان‌برها پشتیبانی می‌کند و امکان کنترل موسیقی، بررسی تلفظ در یک جمله، بالا‌آوردن شماره‌های تلفن یا متن روی صفحه‌‌نمایش و… را فراه می‌کند. بدین‌ترتیب، می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

این مقاله در تاریخ ۲۳ آبان ۱۴۰۱ به‌روزرسانی شده است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link