مانیتور ال جی GR95 با وضوح ۱۴۴۰p و نرخ ۲۴۰ هرتز – اولین در نوع خود

از زمانی که ال‌جی این مفهوم را در نقشه راه خود به نمایش گذاشت، علاقه‌مندان به مانیتور به فکر یک مانیتور OLED متوسط مقرون‌ به‌ صرفه (البته نسبتا مقرون به صرفه) با نرخ تازه‌سازی بالا هستند. و حالا این شرکت مانیتور LG UltraGear 27GR95QE-B را پاسخ به این نیز کاربران عرضه کرده است. مانیتور ال جی GR95 با وضوح ۲۵۶۰*۱۴۴۰p و نرخ به روزرسانی ۲۴۰ هرتز به همراه پنل OLED با زمان پاسخ ۰.۳ میلی ثانیه (GtG)، آن تنها با قیمت ۹۹۹ دلار.

اولین مانیتور OLED با وضوح ۱۴۴۰p و به روزرسانی ۲۴۰ هرتز

ال جی با اضافه کردن این محصول به سایت خود، اولین مانیتور گیمینگ OLED خود را با نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز معرفی کرد. اما این احتمال وجود دارد که ال‌جی در آینده نزدیک چیز بیشتری برای گفتن در مورد آن داشته باشد زیرا با مشخصاتی که تا به الان منتشر شده است، کاملا مشخص است که با یک مانیتور برجسته طرف هستیم.

ابعاد مناسب و منطقی برای یک نمایشگر

همانطور که ممکن است از نام کد آن متوجه شده باشید، GR95 با ابعاد ۲۷ اینچی عرضه می‌شود. ضمن اینکه این مانیتور ۹۸.۵٪ طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و از آنجایی که OLED است، نسبت کنتراست ۱.۵ میلیون به ۱ را دارد. همچنین GR95 برای بهره بردن از AMD FreeSync و Nvidia G-Sync کاملا تایید شده است، اما شتاب سخت افزاری برای هیچکدام ندارد.

GR98 back

در قسمت بیرونی این مانیتور شاهد نورپردازی RGB هستیم و پایه آن با قابلیت تنظیم ارتفاع ۱۱ سانتی متری و چرخش ۲۰ درجه از یک طرف به سمت دیگر و بالا و پایین بازه حرکتی خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از نظر پورت‌ها نیز با دو HDMI و یک DisplayPort (هنوز نسخه‌ آن مشخص نیست)، USB 3.0 بالا و پایین، و یک جک SPDIF برای عبور صدا دارد. در حال حاضر، و تا زمانی که GR95 وارد بازار شود، تنها دو دسته از مانیتورهای OLED با نرخ تازه سازی بالا وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

GR98 side

ال‌جی و چند برند دیگر، غول‌های ۴۲ اینچی و ۴۸ اینچی ۴K با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز تولید کرده‌اند که بیشتر می‌توان آنها را تلویزیون‌های کوچک در نظر گرفت تا مانیتور. از سوی دیگر، چندین شرکت، از جمله ال‌جی، اخیراً OLED‌های ۳۴ اینچی فوق عریض با رزولوشن ۱۴۴۰p*3440 و نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ تا ۱۷۵ هرتز را معرفی کرده‌اند. از سوی دیگر Corsair در آستانه ورود به بحث با گزینه سوم است: یک نسخه ۴۵ اینچی از ultrawide. با نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز.

اما در هر صورت ال‌جی اولین شرکتی است که مانیتور OLED با به روزرسانی ۲۴۰ هرتزی را معرفی کرد که هم به اندازه کافی کوچک است و هم برای بازی‌هایی که به FPS نیاز دارند مناسب است. مانیتور GR95 ال جی با قیمت ذکر شده ۹۹۹ دلار، ارزان‌تر از نیمی از OLED‌های موجود در بازار خواهد بود. ال جی قرار است آن را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ عرضه کند و احتمالاً در نمایشگاه CES در ژانویه بیشتر در مورد آن خواهیم شنید.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.