مانیتورهای OLED ارزان‌قیمت شاید به‌زودی از راه برسند

Untitled 1 2

اینطور که به نظر می‌رسد، LG در نظر دارد مانیتورهای OLED جدید خود را با اندازه‌ای کوچک‌تر و قیمت پایین‌تر در مقایسه با پنل‌های OLED موجود به بازار عرضه کند.

مانیتورهای OLED در حال حاضر از جمله بهترین مانیتورهایی هستند که کاربران می‌توانند با خرید آن‌ها، رنگ‌ها را فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز و مشکی را در عمیق‌ترین حالت ممکن دریافت کنند. اما این پنل‌ها در کنار کیفیت عالی، بسیار گران‌قیمت هم هستند به گونه‌ای که هر کسی توانایی خرید آن‌ها را ندارد. در واقع تعداد مانیتورهای OLED ارزان‌قیمت در بازار هم خیلی زیاد نیست اما حتی ارزان‌ترین نمونه‌ی موجود هم چند هزار دلار برای کاربر هزینه در پی خواهد داشت. حالا گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه به احتمال زیاد این روند به لطف شرکت تولید نمایشگر LG Display تغییر خواهد کرد.

به گزارش وب‌سایت OLED-info.com، ظاهرا LG در حال ساخت پنل‌های OLED برای تلویزیون‌ها و مانیتورهای کوچک‌تر است. به عبارتی دیگر، این شرکت کره‌ای در تلاش است تا پنل‌هایی را با فناوری ساخت WOLED تولید کند. فناوری که استفاده از آن باعث می‌شود هزینه‌ی ساخت مانیتور در مقایسه با هزینه‌ی ساخت یک مانیتور OLED به مراتب پایین‌تر باشد.

اگرچه استفاده از پنل‌های OLED در تلویزیون‌های بالارده، گوشی‌ها و گجت‌های هوشمند کوچک‌تر به اتفاقی کاملا مرسوم تبدیل شده است، اما با این حال کمتر دیده‌ایم که مانیتوری با این پنل راهی بازار شود. در بازار کامپیوتر، فقط لپ‌تاپ‌ها هستند که روز به روز تعداد مدل‌های مجهز به نمایشگر OLED در آن‌ها رو به افزایش است. تعداد مانیتورهای OLED در بازار از تعداد انگشتان دست هم فراتر نمی‌رود؛ خود LG هم در این زمینه فعالیت می‌کند اما اگر قصد خرید یک مانیتور OLED از این برند را داشته باشید باید هزینه‌ی بسیار زیادی را برای آن بپردازید. فقط امسال بود که LG تصمیم گرفت پنل‌های خود را در اختیار شرکت‌هایی نظیر Alienware و کورسیر قرار دهد.

اگرچه نمی‌توان رسما تأیید کرد که LG می‌خواهد مانیتورهای ارزان‌قیمتی را به‌زودی با پنل OLED راهی بازار کند اما با این حال شرایط چنین چیزی را نشان می‌دهد. بازار تلویزیون‌های بالارده فعلا پر شده از نمایشگرهایی با پنل OLED و در واقع چون در دوران کرونا، کاربران تا جایی که امکان داشته این تلویزیون‌ها را خریداری کرده‌اند، اکنون آن‌ها در بازار اشباع شده‌اند. از طرفی طی چند سال اخیر هم پیشرفت خاصی را هم در این زمینه شاهد نبودیم که بخواهیم آن را به عنوان جانشین پنل‌های OLED در نظر بگیریم.

در نتیجه این تصمیم LG به آن کمک می‌کند تا در بخش بالارده و اقتصادی هم عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد. اگر شرایط دقیقا طبق خواسته‌ی LG پیش برود، در آینده‌ای نزدیک در بازار شاهد عرضه‌ی مانیتورهای OLED ارزان‌قیمت خواهیم بود. البته گفته می‌شود برای این محصولات یک مراسم مجزا و مخصوص در نظر گرفته نخواهد شد. ظاهرا باید در نمایشگاه CES، نمایشگاه E3 و Computex 2023 شاهد رونمایی از مانیتورهای جدید باشیم. حال چه مدل یا مدل‌هایی و با چه مشخصات فنی قرار است راهی بازار شوند پرسشی است که برای پاسخ به آن باید منتظر بمانیم.

منبع: PCWorld

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.